Saako lihava odottava äiti syödä yhtään mitään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Minna"

Vieras
Raskausviikkoja vasta 11 ja nyt jo itkettää. On niin huono omatunto kaikesta syömästäni ja kun syön vain salaattia niin on kova nälkä. Neuvolassa sanoi, että max. 5kg saisi tulla koko raskauden aikana. Nyt sitten stressaan ihan hirveästi. Liikun paljon ja teen pitkiä lenkkejä. Makeaa en syö ollenkaan. Hedelmiä, vihanneksia ja ruisleipää syö. Olen lopettanut jo perunan syömisenkin jne jne. arvasin, että en voi nauttia edes tästä raskaudesta. kaksi edellistäkin meni itkiessä. Kertokaa jotain rohkaisevaa. En vaan jaksa kun on todella raskas fyysinen työ ja sitten ei uskalla mitään edes syödä ja kova paine tuosta liikkumisestakin :( Miten jaksan vielä 7kk.

Syöt ihan tavallisesti ja terveellisesti. Kyllä varmasti tiedät mitkä on niitä epäterveellisiä juttuja. Nälkä ei ole hyvä olla, ja sun pitää saada kaikki tarpeelliset vauvanrakennusaineet. Älä stressa! Tsemppiä!

mene ravintoterapeutin puheille, tai muulle ammatti-ihmiselle, terveydenhoitajalle, sairaanhoitajalle... ja keskustele syömisestä, varmasti löydätte sopivan ruokavalion sulle. ei todellakaan saa olla "en syö mitään"-linjalla.

Mulle sanottiin et olisi hyvä että jos ei tulisi painoa lisää yhtään oko raskauden aikana. Nyt menossa rv 24 ihan lopuillaan ja painoa on nyt tippunut 2 kg lähdöstä. Syön ihan tavalliseti, kaksi ruokaa päivässä ,välipalan, iltapalan ja aamupalan. En siis oikeasti mieti mitä laitan suuhuni vaan syön sen mikä maittaa. Kiloja ei vain ole tullut, en tiedä sitten miksi. Vauva ja minä voimme hvin

no todellakin saa. Itse olen lihava ja raskausajat menneet hyvin. Hyvä ateriarytmi ja herkkupäivä kerran viikossa. Esikoisen aikaan paino nousi kilon ja kuopuksen aikaan reilun 3kg. MUlla ei ole kummassakaan raskaudessa alussakaan paino laskenut, mutta paino noussut vasta tuolla 25-27 viikoilla.

Sä tarvit tarpeeks ruokaa ja vauvakin tarvii. Raskasta ruumiillista ei pelkällä salaattilinjalla jaksa. Sun pitää syödä KUNNOLLA, 5-6 ateriaa päivässä (runsas aamupala, kaksi lämmintä ruokaa, kunnolliset välipalat jne). Raskausaikana ei saa laihduttaa. Ota asia puheeksi jonkun ammatti-ihmisen kanssa, ei kuitenkaan tuon neuvolatädin....

No lässynlässyn. Opettele syömään enemmän keittoja, salaatteja ym. ja kohtuudella kanssa. Todellakin saa syödä, mutta ei tarvitse ahtaa monia tuhansia kaloreita päivässä. En ymmärrä tuollaista itsesäälistä valitusta. Jo 2000kcal riittää, ettei liho (ja enemmänkin voi varmaan syödä), ja siihen mahtuu paljon ravitsevaa terveellistä ruokaa.

Älä viitsi nainen! Tärkeintä on oma hyvinvointisi ja se, että vauva saa tarvitsemansa ravintoaineet. Sinun ei tarvitse nipistää yhtään mistään, vaan kannattaa pyrkiä syömään monipuolisesti. Yletön mässäily ei tietenkään ole tarpeen. Jos haluat joskus laihduttaa, sen aika on sitten kun et ole raskaana.

No lässynlässyn. Opettele syömään enemmän keittoja, salaatteja ym. ja kohtuudella kanssa. Todellakin saa syödä, mutta ei tarvitse ahtaa monia tuhansia kaloreita päivässä. En ymmärrä tuollaista itsesäälistä valitusta. Jo 2000kcal riittää, ettei liho (ja enemmänkin voi varmaan syödä), ja siihen mahtuu paljon ravitsevaa terveellistä ruokaa.

Juuri tätä en kaipaa nyt ollenkaan. Kyllä tiedän mitä syön ja en ole tähän päivään mennessäkään syönyt 2000 kcal päivässä ja liikun paljon. Siltikin olen läski ja muuksi en muutu. Ahdistaa vaan niin helvetisti nuo neuvolassa käynnit ja heti alkaa se sokerirasitus paasaus jne jne.

Mulle sanottiin että painoa ei sais tulla kilotolkulla mut syödä pitää. Ihan jo äidin jaksamisen kannalta kun vauva verottaa kokoajan. Söin kyllä normaalisti ja välillä herkkuja, paino putosi ja vasta ihan lopussa tuli pari kg. Putoamiselle en mahtanu enkä tarkotuksella sitä tehny.
koita ap relata nyt ja ajatella ihan järjellä. Sä et jaksa kasvattaa lasta jos et syö ja saa tarpeeksi ravintoa teille molemmille. Sokerit mulla oli kokoajan hyvät eikä rasituksessakaan mitään.

Yhteistyössä