Saako lastensuojelu ilmoittaa lapsen isälle äidin käräjätuomiosta? Vaikuttaako käräjätuomio jotenkin lastensuojelussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nita"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nita"

Vieras
En ole kertonut saamastani pahoinpitelytuomiosta lasteni isälle sanallakaan. Saako lastensuojelu soittaa tai laittaa kirjeen lasten isälle ja sanoa että minulla on tuomio tästä. Vaikka tuomio on julkinen niin onko se silti hyväksyttävää toimintaa? Tämä ns. pahoinpitely oli baari-illan jälkeen kännissä tehty läpsäisy.

Entä vaikuttaako tuollaiset tuomiot jotenkin lastensuojelussa? En kuitenkaan ikinä ole ollut lapsia kohtaan väkivaltainen tai muutenkaan oikeasti ketään ihmistä kohtaan, tuo oli joku humalaisen läpsäisy, joka nyt johti tuomioon... hölmö juttu kaikenkaikkiaan.

En tiedä miten asia on mutta samaa mieltä että jos olet sen tuomion saanut nyt (etkä joskus aikana ennen lapsia) niin kyllä sillä toisellakin huoltajalla on oikeus tietää siitä. Ainakin itse haluaisin ehdottomasti tietää jos lasteni toinen huoltaja saisi rikostuomioita.

Tuskin vaikuttaa lastensuojelussa mitenkään suuresti jos on yksittäistapaus ja elämä muuten hallinnassa.

ihan pelkästä kännissä pikku läpsystä tuskin kyse kun kerran käräjille asti meni ;) joten kyllä toisella vanhemmalla on myös oikeus tietää mikälainen läpsijä se ex-elämänkumppani nykyään on

Kysymykseni oli että saako lastensuojelu ilmoittaa asiasta lasten isälle?

Ja läpsäisy on poliisin mielestä myös toiseen kajoamista eli pahoinpitely. Meni siksi käräjille ja vastapuoli ei suostunut sopimaan.

älkää nyt tuomitko ihmistä, hän on jo tuomionsa saanut käräjillä, varmaankin sakkoa. Ette tiedä asian taustoja. Jollei ole vastausta aloittajan kysymykseen, ehkä parempi olla hiljaa.

älkää nyt tuomitko ihmistä, hän on jo tuomionsa saanut käräjillä, varmaankin sakkoa. Ette tiedä asian taustoja. Jollei ole vastausta aloittajan kysymykseen, ehkä parempi olla hiljaa.

Juu vaikka kuinka. Ihmisen tuomitseminen on eri asia kuin lapsen edun varmistaminen.

Kyllä itse ajattelen, että jos minun lapseni toinen huoltaja saa rikosoikeudellisen seuraamuksen, varsinkin jostain pahoinpitelystä, niin kyllä se nyt vähän kuuluisi munkin tietää.

Tätä on vähän vaikea uskoa -siis että elämä on hallinnassa - jos menee kännissä lyömään jotain toista ihmistä niin että päätyy käräjille saakka...huh.
Mun mielestä olisi aika kumma (ja huono) juttu jos lastensuojelu ei reagoi.

Niin minustakin on mutta sitä ei kysytty enkä sitä kommentoinut. Ei pahoinpitelytuomiota todellakaan noin vain saa pikku läpsäsystä eli varmaan tässä on vähän muutakin.

Niin, eihän ne ex-miehetkään omasta mielestään mitään väkivaltaisia ole. Jotenkin vain kännissä hermostuttuaan tirvaisevat "kevyesti" nyrkillä. Sellaisilla asioilla on turha vaivata viranomaisia?

Yhteistyössä