Saako lasten hankinnassa olla itsekäs?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kyselee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kyselee

Vieras
Onko ihan ns. sallittua ajatella ensimmäiseksi itseään mitä tulee lapsilukuun? Haluaa siis vain yhden lapsen, jotta itsellä säilyy omaa aikaa enemmän. Vai pitäisikö miettiä lasta ja sitä kuinka yksinäinen on, jos jää ainokaiseksi?

kaikki tekee niinku haluaa. meille kolmas tulossa ja on se vaan ihanaa kun on enemmän kuin yksi.
toiset haluaa vaan yhden.
mulla on iltasin omaa aikaa kun pojaty menee ajoissa nukkumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyselee:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jokainen tekee niin monta lasta kun itse jaksaa HYVIN hoitaa.

Kyse ei ole siitä jaksaako hoitaa vaan siitä, jos lapsia tulee enemmän, niin itseltä puuttuu sitten kunnolla oma aika.

Mun mielestä noi on sama asia. Jos kaipaa niin paljon omaa aikaa, ei ole valmis uhraamaan sitä lapsen hyväksi, sillon ei jaksa hoitaa lasta. En siis paheksunut sitä että olisi vain yksi lapsi. Jokainen itse tietää minkä verran jaksaa ja mistä on valmis luopumaan. Itsellä on vain yksi, ehkä joskus toinen, mutta ei ainakaan vielä.

Omituinen kysymys. Tottakai saa ja pitääkin olla itsekäs. Perhehän on juuri sen kokoinen kun siinä asuvat henkilöt haluavat (okei kaikki ei tietenkään mee ku itse haluaa, mutta enempää ei tartte tehdä lapsia ku itse haluaa) ja se mitä muut ajattelevat perheestä on aivan sama jos te itse olette tyytyväisiä se on tärkeintä. Ja tää pätee kaikessa muussakin mikä liittyy perheeseen äitiyteen tai isyyteen esim. imetys, rytmit....

Minä "pääsin vähemmällä" kun tein 3 putkeen. On sitä omaa aikaa oli lasten pienenä ollessa kotona, kun seurailivat toisen touhuja ja touhusivat yhdessä. Kun oli vaan yksi, niin piti koko ajan pitää seuraa. Nyt on jo isoja ja saan rauhassa lenkkeillä jne. Mutta se mikä sopii minulle ei sovi sinulle