saako lasta jolla on silmätulehdus viedä päiväkotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja p
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meidän kunnassa on sovittu, et AINA silmätulehduksen aikaan lapsi on pois hoidosta niin kauan, kun silmä rähmii, oli lääkitys tai ei, oli lääkäriltä todistus tai ei.

no mites kun nyt on päiväkodissa liikkkeellä silmätulehdusta ja tänään lapsella alkanu hiukan silmät valumaan ja vähän rähmimään. epäilen siis että silmätulehdus voisi olla tuloillaan. siksi kyselen että voinko viedä kun en ole varma onko tulehdusta vai muuten vain rähmii kun aika kova nuhakin on...

neuvolanväki ja terveydenhoitohenkilökunta läkäreitä myöten on sanoneet että SAA VIEDÄ, EI OLE MITÄÄN SYYTÄ JÄÄDÄ POIS mutta kaikki muut väittää aina vastaan.
Silloin kun lääkitys (silmätipat) on aloitettu voi siis viedä mutta vastaansanojia on joka suunnalla.

silmät rähmii kun on tulehdusta. Jos rähmii yön aikana älä vie hoitoon vaan lekuriin hakemaan resepti silmätipoille. Kun olet tippoja laittanut muutaman päivän voit viedä hoitoon. Valjasta vaikka isovanhemmat hoitamaan jos olet itse töissä kiinni. Tuo tarttuu toooosi helposti. Myös aikuisiin, muista pestä kätesi usein, myös tippojen laiton jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja vastakkaiset näkemykset maallikoilla ja lääkäreillä:
neuvolanväki ja terveydenhoitohenkilökunta läkäreitä myöten on sanoneet että SAA VIEDÄ, EI OLE MITÄÄN SYYTÄ JÄÄDÄ POIS mutta kaikki muut väittää aina vastaan.
Silloin kun lääkitys (silmätipat) on aloitettu voi siis viedä mutta vastaansanojia on joka suunnalla.

Näinhän se on, mutta se leviää niin älyttömän helposti, ja siksi meillä on näin päätetty ylemmällä taholla aiheesta.

Saa viedä kun lääke aloitettu, eikä täällä edes saa saikkulappua pelkän silmätulehduksen takia. Mulla äityi silmä eilen tosi pahaksi ja piti lääkkeet hakea päivystyksestä. Ei ois saikkua kirjottanu vaikka itse olen hoitotyössä. Vieläkin aika äree on silmä, mut huomenna aamulla mentävä töihin.
Mites nää ei-puolella olevat tekee siinä tapauksessa kun meidän muksuilla ja mulla on lähes aina siitepölyaikaan silmätulehduksia. Punoitusta, välillä reipasta rähmintää jne. Ei varmaan voi koko kesää olla pois tarhasta tai töistä :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja p:lle!:
silmät rähmii kun on tulehdusta. Jos rähmii yön aikana älä vie hoitoon vaan lekuriin hakemaan resepti silmätipoille. Kun olet tippoja laittanut muutaman päivän voit viedä hoitoon. Valjasta vaikka isovanhemmat hoitamaan jos olet itse töissä kiinni. Tuo tarttuu toooosi helposti. Myös aikuisiin, muista pestä kätesi usein, myös tippojen laiton jälkeen.

Juu mä ajattelin varoitusviestin laittaa jo pomolle että voi olla etten huomena pääse töihin. Ja ite on pakko olla töistä pois koska ei ole ketään ketä kysyä ammaksi. Ja töistäkään ei kyllä pystyis oleen pois mutta kaipa se on pakko sitte jos tuo silmätulehdusta on.

Meillä päivähoidossa niin, että jos tänään on saanut lääkkeet silmätulehdukseen niin huominen on oltava vielä pois hoidosta. Sen jälkeen voi olla normaalisti hoidossa ja me myös laitamme tarvittaessa tipat lapsen silmiin.

Alkuperäinen kirjoittaja p:lle!:

Silmät voi myös rähmiä vaikka tulehdusta ei olisikaan.

Itse en ole varma silmätulehduksen tarttuvuudesta... Meillä kuopuksella jatkuvasti molemmat silmät tulehtuneet, aina paranevat sitten ab-tipoilla. Ei ole tarttunut keneenkään muuhun meillä ikinä, esikolla ei ole koskaan ollut silmätulehdusta.

Yhteistyössä