Saako lasta huudattaa, ajatuksia nukkumaanmenosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mam
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mam

Vieras
Meillä normaalisti 1-vuotias menee mieleellään omaan sänkyyn nukkumaan. Kun tulee yliväsyneeksi, alkaa riehua ja tahallaan rikkoa jotain. Esim. Hakkaa lelua lattiaan ja vaikka kiellän jatkaa kahta kauheammin.
Vien omaan sänkyyn iltatoimien jälkeen ja lapsi alkaa huutaa. Huutoa kestää noin puoli minuuttia. Täysillä huutaa, kuin päätä leikkaittaisiin irti. Rauhoittuu kuitenkin sen puolen minuutin jälkeen täysin, ei jää nyyhkimään vaan nukahtaa.

Oikein vai väärin?

Tuntuu vaan rankalta huudattaa, mutta ei rauhoitu sylissä ja jos laskisin pois sängystää (pinnis) alkaisi riehuminen yms. touhut uudelleen ja nukahtaminen pitkittyisi.

Kommentteja kaivataan.

Olen "huudattanut" sen noin puoli minuuttia. Ihan vaan silläkin, että huuto on ollut pahempaa ja kovempaa jos olen yrittänyt halailla tai silitellä :whistle: Nykyään tosin jää ihan huutamatta sänkyyn, 1v 7kk :)

Mä olen huudattamista vastaan, tosin tuo puoli minuuttia ei ole aika eikä mikään - lienee vaan joku viimeinen protesti ennen nukahtamista, kun lapsi on yliväsynyt. Eli en näe tuota lainkaan pahana asiana.

toi ei viel o huudattamista!mä tänään siis huudatin mee 3veetä n.tunni(tai kyl se ihan itte alko sen karjumisen)ennen en oo pakottanu päikkäreil,mut ton huutamisen jälkee en antanu vaihtoehtoja...sanoin et ei tuu kummit ja serkut tän jos et nuku ja nukku se n.2h =)

Yhteistyössä