Saako lapsia viedä koirapuistoon leikkimään?

kerran käveltiin sellaisen ohi ja lapsi 1,5v halus kävellä sellaisen koirille tehdyn sillan yli, puisto oli siis tyhjä ja ympäristö autio, oli juhannus.
siihen sitten kurvas perhe, jossa oli yks laps ja saatanan iso koira, ne ei ees tullut sinne puistoon, vaan koiraa kakatettiin siihen ulkopuolelle ja perheen äiti alkoi mielipuolisesti huutamaan meille, että ei lapsi saa mennä sinne puistoon, kun ne vehkeet menee siitä RIKKI!
Mä sanoin, että ei kai se haittaa, jos se tuon sillan yli kävelee, kun ei oo yhtään koiraa täällä, mutta se sai vielä pahemman kohtauksen ja rääky heidän nimensäkin, että tietäisin, kuka minua ojentaa.
Kysyin, eikö se itsekin äitinä vois rauhoittua, mutta se vaan villiintyi.
Lasta ne ei autosta koko aikana ottaneetkaan ulos, koirakin pelkäsi sitä hullua akkaa ja en voinut kuin todeta, että "hyvää juhannusta ja koirat pitää olla kytkettynä taajama-alueella eikä heidän nimensä voisi minua vähempää kiinnostaa", olen vähän suhtautunut varauksella koiraihmisiin tämän jälkeen.

Mielipiteeni on että koira puiston on koirille, lapsia en kiellä mutta koirat menee etusijalle tuolla. Kerran olen avautunut isoon ääneen erään pienen pojan äidille :ashamed: Meillä on suuri koira joka onneksi on tottunut hyvin lapsiin eikä niiden kanssa ole mitään ongelmaa MUTTA tämä napero hyökkäsi koiramme persvilloihin takaapäin ja koira totta kai säikähti. Onneksi koira tajusi ajoissa että takapuolessa on kiinni natiainen eikä mikään pelottava mörkö :| Siinä sitten itsekkin säikähdin (ja yli reakoin) ja rupesin huutamaan että älä enää ikinä tee noin ja haukuin tämän äidin pystyyn. Eli jos lapset osaavat kauniisti olla puistossa ei siinä ole ongelmaa, tälläinen käytös ei ole turvallista lapselle!

no en varmaankaan veis tota meidän koiraa puistoon juoksentelemaan jos siellä olis jotain vieraita mukuloita. Tulee kyllä lasten kans hyvin toimeen täällä kotosalla, mutta kun siellä puistossa on niitä hajuja jne., niin villiintyy siellä aina sen verran että hyvin todennäköisesti kaatais lapsen/hyppis nuoleskelemaan. Ja mun mielestä siinä tapauksessa se lapsi on väärässä paikassa - ei koira.

Sekaan vaan mutta ihan omalla vastuulla :D Siis se on koirapuisto ei lasten leikkikenttä eli siä mennään ihan koirien ehdoilla.Ja jos mä olen koirieni kanssa koirapuistossa niin en kyllä ala niiden leikkiä rajoittamaan siks että joku tuo omat lapsensa sinne leikkiin :o Ja en kyllä ite veis lapsia sinne koska kaikki koirat ei tykkää lapsista eikä kaikki lapset edes osaa olla koirien kanssa nätisti.

Vaikka meillä on itellä lapsia, en silti mielellään koiraa veis kentälle missä lapsia (ja siis lapset ei mun mielestä kuulu sinne koirapuistoon, mutta jos osaa olla hiljaa paikllaan niin ok..). Koira nimittäin pelkää juoksevia ja äänekkäitä lapsia ja en todellakaan takaa, että ei kävis kiinni jos tarpeeksi säikähtää kun vieras lapsi ui liiveiihin.

Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:
Sekaan vaan mutta ihan omalla vastuulla :D Siis se on koirapuisto ei lasten leikkikenttä eli siä mennään ihan koirien ehdoilla.Ja jos mä olen koirieni kanssa koirapuistossa niin en kyllä ala niiden leikkiä rajoittamaan siks että joku tuo omat lapsensa sinne leikkiin :o Ja en kyllä ite veis lapsia sinne koska kaikki koirat ei tykkää lapsista eikä kaikki lapset edes osaa olla koirien kanssa nätisti.

kirjoitit ajatukseni sanoiksi. jos vie lapsensa koirapuistoon,vie sinne ihan omalla vastuulla.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Saa lapsetkin tulla koirapuistoon, mutta jos siellä joku lapsi pelkää jotakin koiraa, niin puistosta poistuu se pelkäävä lapsi eikä pelottava koira.

Peesi! Ja tosiaan koirien ehdoilla, ei koiria härkkäämään.

päivittäin koirapuistossa. Olen Yh ja muutakaan vaihtoehtoa ei ole. Olen tehnyt pojalle selväksi että jos olemme kahdestaan siellä niin saa leikkiä, juosta ja varsinkin talvisaikaan tehdä vaikka lumilinnaa tai tunnelia äidin kanssa, mutta jos koiria tulee niin leikit loppuu, joko rattaisiin, syliin tai jalkoihin seisomaan, riippuen koirien määrästä ja luonteesta. Mutta kokoajan siis poika silmieni alla. Kyllä aika usein jos muita on tulossa niin melkein sitten lähdetään. poika rattaisiin, koira hetken saa leikkiä ja sit pois. Meillä koirapuisto on jaettu kahteen osaan ja ollaan pojan ja koiran kanssa siellä missä mahdollista. Toistaiseksi ei ole kukaan vielä minulle asiasta valittanut, ja toivon ettei valitakkaan.

koirapuistot on koirille.....

mul kaksi lasta,jotka saa tulla aitaukseen jos ei ole muita koiria. Miksei lapset voi leikkiä aitauksen ulkopuolella????? aitauksessa koira toimii niin vaistojensa mukaan jos siellä on vapaana muitakin, että kyllä se turvallisempaa on laittaa lapset toiselle puolelle. Eikä ole mitään syytä miksi pikkukoirat pitäisi ottaa silloin pois jos paikalla isompi.. kyllä ne siellä kattoo koirien tavalla että mikä arvojärjestys on. jos käydään kimppuun ihan kunnolla että tappeluks menee niin sitten toinen pois. Mutta en kyllä mitään kunnon rähinää ole ees nähny, vaan ihan perus käyttäytymistä miten koirien kuuluukin.
Eihän lasten leikkipuistoonkaan saa koiria viedä niin eikös se ole fiksua olla viemättä lastakaan sit sinne koiran leikkipuistoon ;)

Eihän lasten leikkipuistoonkaan saa koiria viedä niin eikös se ole fiksua olla viemättä lastakaan sit sinne koiran leikkipuistoon ;)[/QUOTE]

Eipä pari vuotiasta voi yksin kotiin jättää, toisin kuin koiran jos mennään lasten leikkipuistoon.
Asia erikseen ihmiset jotka siis elävät parisuhteessa tai lapset isompia, itse jättäisin mieluusti lapsen kotiin jos olisi mahdollista, on se itsellekkin kivempi ku ei ole niin paljon vahtimista puistossa.. Voishan sitä olla menemättä koirapuistoon ollenkaan, mut se ei taas ole minun mielestä koiranelämää se, jos ei saa vapaana juosta edes pientä hetkeä päivässä.

Yhteistyössä