Saako lapset heti päivähoitopaikan jos äiti joutuu sairaalaan psykiatriseen hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras..

Vieras
Vai onko tuossakin parin viikon odotusaika jolle ajalle pitäisi saada joku muu hoitamaan lapsia/mies yrittäisi saada vapaata/palkatonta töistä? Vai saako sen hoitopaikan heti.

Pitkään ollut kova stressi ja takana isoja asioita joiden selviämistä odotan -olen odottanut jo yli 4-vuotta. Noiden asioiden lopputulos lienee se, että joudun jossain vaiheessa vankilaan. Alan olla nyt kuitenkin niin loppu etten enää jaksa ja yhtenä vaihtoehtona olen miettinyt itsemurhaa. Siis se ei ole enää edes kamala asia vaan vaihtoehto. Tekotavatkin olen miettinyt riippuen missä olen. Tosin jos joudun nyt psykiatriselle osastolle niin eteneekö tuo rikosasia vai eikö minua voi kuulustella sinä aikana kun olen siellä psykiatrisella? Eli kun pääsen sieltä pois niin asia odottaa yhä vaan ja se ongelma miksi olen sinne hoitoon varmaan joutunut on yhä vaan edessä.

Vankilaan? :O Ei ihan terveeltä kuulosta nuo sun ajatukset ja päivähoitopaikka varmaan pienin murhe. Ettet vaan ole mustalainen?

No empä ole mustalainen ja tällaista se joillakin on. Yksi moka riittää. Jostain syystä se poliisien esitutkinta vaan kestää ja kestää ja varmaan sen vuoksi, että pääasiassa ne asiat on valetta mistä syytetään ja sen totuuden olen tunnustanut, mutta kun se toinen osapuoli haluaa kaikin puolin pahaa minulle niin en tiedä millä puolustaudun ja tätä kun pohtii vuosikausia niin kai siinä jossain vaiheessa voimat loppuu(sanotaan näin, että ao. oli velkaa 10000e, jotka vein omin luvin siltä, mutta syyttää yli 15x tuo summa).

Ja kyllä siinä päivähoitopaikassa on murhetta, koska jos sitä ei tule niin mihin ne lapset menee -huostaanottoonko!

[QUOTE="noh";29608928]Jo sä linnaan joudut niin luultavasti ne lapset menee huostaanottoon.[/QUOTE]

Älä viitsi valheella pelotella. Mikä tekee lasten isästä kyvyttömän huolehtia heistä? Jos sinun miehesi olisi tehnyt joskus jotain väärää niin sekö tekisi sinusta huonon äidin?

Ap:lle: päivähoitopaikka järjestyy hetkessä. Miehesi voi hakea sairaslomaa lasten hoitoa varten tässä tilanteessa. Osastolla voidaan sinua kuulustella ja puhu avoimesti asiasta siellä. He auttavat sinua selviytymään kuulusteluista ja koko operaatiosta, omahoitajasi voi olla myös mukana tukenasi kaikessa mahdollisessa. Lapsillesi kuolemasi olisi se pahin mahdollinen. He joutuisivat miettimään seuraavat 70 vuotta, miksi. Se on paljon raskaampaa kuin se, että nyt hoidatat itsesi kuntoon ja kannat vastuun teoistasi. Tukea ja apua on saatavilla.

Ammattini puolesta tiedän mistä puhun. Voimia ja jaksamista! Olet näin pitkällä, nyt ei ole kuin suunta ylöspäin. Osasto ei ole mikään paha paikka, päinvastoin. Sinun ei tarvitse olla yksin eikä sinun tarvitse käydä tuota yksin läpi.

Vankilaan? Sellaista 24/7 päivähoitopaikkaa ei ole olemassakaan, joka hoitaisi 4-vuotiasta äidin ollessa vankilassa. Sosiaalihuollon alainen lastensuojelulaitos on sitten tietysti erikseen, mutta sehän ei ole päivähoitoa.

Jos olet ahdistunut ja mietit koko ajan itsemurhaa, kannattaa psykiatriseen hoitoyksikköön olla kiireenvilkkaa yhteydessä ja hakea itselleen hoitoa. Heillä on velvollisuus ottaa perheen koko tilanne huomioon ja varmistaa lapselle hoitopaikka (sos.viranomaiset), mikäli lapsen vanhemmat eivät siihen syystä tai toisesta pysty!