Saako lapsesi kaveri pyytää teidän pihalle muitakin kavereita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Meillä on nyt parina päivän käynyt niin, että lapsen kaveri on pyytänyt meidän pihalle myös muita lapsia. Omamme olisi halunnut leikkiä tämän toisen kanssa kaksin (kun yleensä aina ovat isolla porukalla) ja pahoitti sitten mielensä, että hän ei mukamas riitäkään :/

Saa, mutta jos meille sattuisi/olisi sattunut samanlainen juttu, niin varmasti jotenkin rajoittaisin kaverin kavereiden pääsyä pihallemme... ehkä juttelisin kaverin kanssa, että pitää kysyä teiltä vanhemmilta ensin, ennenkuin tuo kavereitaan, että sopiiko se teille. Tosin siinä voi käydä niinkin ikävästi, että kaveri ei halua lapsenne kanssa sitten leikkiäkään enää, jos kovin aletaan systeemejä rajoittamaan.

Mutta toivottavasti löytyy sellainen hyvä kultainen keskitie asiassa.

Periaatteessa ei saa. Meidän pieni pihapläntti kuuluu asuntoomme eikä lapseni kaverit saa omin päin pyytää lisää kavereita meille sisällekään. Oleellista on myös lasten ikä eli edellytettäisiinkö sitten minulta, että olen vastuussa näistä kavereiden kavereista samaan tapaan kuin olen vastuussa meillä sisällä leikkivistä vieraista lapsista? Lähtökohta siis on, että omat lapseni - ja minä - päätämme keitä meillä on sisällä tai omassa pihassa leikkimässä.

Ei kyllä ole koskaan ollut tuollaista tilannetta sillä piha on pieni eikä sinne isompi kaveriporukka leikkimään mahtuisikaan. Varsinkin, kun noilla pojilla leikit yleensä raisunee sen mukaan, mitä useampi leikkijä joukossa on. Poistuisivat jo ihan omasta tahdostaan väljemmille aluille.

Yhteistyössä