Saako lapsen ottaa mukaan terassille, kerro mielipiteesi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Alkoholilain mukaan alaikäinen saa oleskella kesäterassilla, mikäli hän on vanhempiensa seurassa ja valvonnassa. Mutta mitä lasten läsnäolosta tuumaavat toiset asiakkaat?

Kerro mielipiteesi Kaksplussalle aiheesta! Nopean ja nimettömän kyselyn vastauksia hyödynnetään tulevassa artikkelissa:

No omasta mielestäni riippuu siitä, onko paikka pelkästään juomista varten vai syödäänkö siellä myös eli meneekö koko perhe syömään. Toisaalta sitten on valitettavasti niitäkin vanhempia, jotka sinne terassille tai baariin menevät ja jättävät pieniäkin lapsia kotiin, näitä on tapahtunut.

Ulkomailla tällaista ei tarvitse miettiä, kun ihmiset käyttäytyvät sivistyneesti myös lasillisen äärellä. En sano, etteikö täälläkin tehtäisi niin, mutta monissa tapauksissa ei.

Ensisijaisesti vanhemman pitäisi miettiä sitä onko lapsella kiva olla terassilla. 15 minuuttia on ihan ok, mutta puoli tuntia on jo liikaa. Onko vanhempi valmis siihen, että vierailu terassilla kestää vain 15 minuuttia? Ja toinen asia on tietenkin se, että onko terassilla juopuneita ihmisiä. Lapsen paikka ei ole kännissä olevien aikuisten seassa.

Usein sellainen ihminen, joka joutuu tällaista pohtimaan on sellainen, jonka ei pitäisi viedä lapsia terassille.

Mä en kyl kehtaisi juods terassilla niin et mun lapsi mukana. Sillonkun oon lapsen kaa ni ollaan selvinpäin. Ellei nyt olla mökillä jossa voi vähän viiniä ottaa mut ei se oo lasten paikka ite jouduin jo kuusvuotiaana hakemaan äitiä baarista kotiin.

Yhteistyössä