Saako kukaan äippärahaa yli 150 euroa päivältä?

  • Viestiketjun aloittaja Miumau
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hih ja sitten kun on lapsi 9 kk ei ole millään varaa jäädä enää kotiin.
No toisaalta miksi jäisi kotiin jos on monta vuotta opiskeltu ammattia varten. Ja isommat tulot= isommat menot.
Jos vaikka sen lapsen takia?
No jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee. Mutta ei kai teillä joilla koulut jäi käymättä ole mikään kiire töihin, kun teillä ei todennäköisesti edes ole työpaikkaa minne mennä.
Hohhoijaa, et sitten parempaa keksinyt. Mäpäs olenkin kotona ja teen keikkahommia että silleen.
No tuskimpa sinäkään niitä keikkahommia kotona teet.
Niin? Mutta ei mun lapsi mennyt 9 kk ikäisenä hoitoon.
 
ex tarhalainen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hih ja sitten kun on lapsi 9 kk ei ole millään varaa jäädä enää kotiin.
No toisaalta miksi jäisi kotiin jos on monta vuotta opiskeltu ammattia varten. Ja isommat tulot= isommat menot.
Jos vaikka sen lapsen takia?
No jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee. Mutta ei kai teillä joilla koulut jäi käymättä ole mikään kiire töihin, kun teillä ei todennäköisesti edes ole työpaikkaa minne mennä.
Hohhoijaa, et sitten parempaa keksinyt. Mäpäs olenkin kotona ja teen keikkahommia että silleen.
No tuskimpa sinäkään niitä keikkahommia kotona teet.
Niin? Mutta ei mun lapsi mennyt 9 kk ikäisenä hoitoon.
Ja se tekee sinusta jotenkin paremman? Minut laitettiin olosuhteiden takia hoitoon vuoden ikäisenä, ja ei minulle mitään traumoja jäänyt. Ihan selväjärkinen akuinen tuli :) Ja tarhassa kuulemma hoidettiin kuin prinsessaa :)
 
ei traumoja
Alkuperäinen kirjoittaja ex tarhalainen:
Ja se tekee sinusta jotenkin paremman? Minut laitettiin olosuhteiden takia hoitoon vuoden ikäisenä, ja ei minulle mitään traumoja jäänyt. Ihan selväjärkinen akuinen tuli :) Ja tarhassa kuulemma hoidettiin kuin prinsessaa :)
Mä oli 5kk kun menin perhepäivähoitoon aamulla ennen kuutta ja toisella viikolla, kun äiti oli iltavuorossa, minut haettiin klo 22 jälkeen. Näin aina 7 ikävuoteen saakka, kunnes menin kouluun. Hoidossa oli kuin perheenjäsen ja hoitajan omat lapset olivat minulle kuin sisaruksia. Ja pidän itseäni erittäin selväjärkisenä.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ex tarhalainen:
Niin? Mutta ei mun lapsi mennyt 9 kk ikäisenä hoitoon.
Ja se tekee sinusta jotenkin paremman? Minut laitettiin olosuhteiden takia hoitoon vuoden ikäisenä, ja ei minulle mitään traumoja jäänyt. Ihan selväjärkinen akuinen tuli :) Ja tarhassa kuulemma hoidettiin kuin prinsessaa :)[/quote]

Sanoinko niin? En. Noinko todellisuudessa ajattelet mutta yrität sysätä sen minun sanomaksi?
 
vieras
Mulla on vuositulot n. 50 000e ja äippärahaa sain 90e päivältä (sain normipalkkaa ekat 72 päivää.). Nehän tekee kaikki vähennykset tuosta vuositulosta, ennen kuin tuo päivärahan suuruus lasketaan, joten esim. mitä enemmän lainaa, sitä enemmän vähennyksiä ja sitä vähemmän päivärahaa =) Mutta tottakai ne on vähennettävä, kun veroprosenttikin on laskettu niitten mukaisesti.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hih ja sitten kun on lapsi 9 kk ei ole millään varaa jäädä enää kotiin.
No toisaalta miksi jäisi kotiin jos on monta vuotta opiskeltu ammattia varten. Ja isommat tulot= isommat menot.
Jos vaikka sen lapsen takia?
No jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee. Mutta ei kai teillä joilla koulut jäi käymättä ole mikään kiire töihin, kun teillä ei todennäköisesti edes ole työpaikkaa minne mennä.
Mulla on kyllä kaksikin ammattia ja työpaikka kyllä odottamassa.
 

Yhteistyössä