V
"vieras"
Vieras
Lapsella on ollut 5. luokan tarkastus. Lappuja annettiin kotiin täytettäväksi. Täytettiin ja palautettiin ennen tarkastusta. Kun lapsi meni sinne thoittaja kysyi ensin kai vanhemmat ymmärsivät ettei saa valehdella , johon lapsi vasti ettei sen mielestä laitettu paperiin vääriä tietoja. No siihen se rupesi jankuttamaan, että kun lapsen yksi vanhemmista ei ole suomalainen niin ymmärräkö lapsi varmasti mitä tarkoittaa kurittaminen, selkäsauna jne. Lapsi kysyi thoittajalta, tarkoittaako hän sitä, että häntä pahoinpidellään kotona. Jo siitä thoittaja kyselee. Lapsi kysyi thoittajalta, onko hänellä tietoa siitä ettei kaikki vanhemmat hakkaa omia lapsia. Thoittaja sanoi no, mutta kun sun äiti ei ole suomalainen.
Tässä vaiheessa lapsi sanoi, jos ei ole muuta kysyttävää niin hän lähtee, ja lähti. Thoittaja soitti minulle ja miehelle ja kertoi, että lapsi lähti kesken tarkastusta. Että voidaanko keskustella lapsen kanssa siitä, jos on varattu aika niin sitä ei voi siirtää.
Kotona kun lapsi kertoi tästä, mies soitti sille thoittajalle ja se vahvesti lapsen kertomuksen. Mies sanoi vaan, että jos toi ahdistellu ei lopu niin otetaan yhteyttä korkeimpaan. Vaati uuden ajan ja toivoi, että myös rehtori on myös paikalla. Ilmoitti thoittajalle, että tästä ahdistelusta tieto menee koulun rehtorille.
Miten itse toimisit?
Tässä vaiheessa lapsi sanoi, jos ei ole muuta kysyttävää niin hän lähtee, ja lähti. Thoittaja soitti minulle ja miehelle ja kertoi, että lapsi lähti kesken tarkastusta. Että voidaanko keskustella lapsen kanssa siitä, jos on varattu aika niin sitä ei voi siirtää.
Kotona kun lapsi kertoi tästä, mies soitti sille thoittajalle ja se vahvesti lapsen kertomuksen. Mies sanoi vaan, että jos toi ahdistellu ei lopu niin otetaan yhteyttä korkeimpaan. Vaati uuden ajan ja toivoi, että myös rehtori on myös paikalla. Ilmoitti thoittajalle, että tästä ahdistelusta tieto menee koulun rehtorille.
Miten itse toimisit?