Saako "koko kylä" kasvattaa lapsiasi?

Sanallisesti saa, jos on juuri kaivoon putoamassa niin saa jopa tarttua kiinni. Mutta toivon, että asia on perusteltu ja perustelut myöskin esitetään ko. hirviölle heti tapahtuman yhteydessä. Itse toimin samoin muiden jälkikasvua kohtaan enkä salli esim veljesten keskinäistä pahoinpitelyä, kun olen itse pihalla, vaikka se 90% miesten mielestä kuuluukin asiaan.

jensku
ensimmäisenä tulee mieleen että tottakai...mutta sitten tulee mieleen entisen kotimme naapurin tiukkis joka ei olisi antanut lasten leikkiä pihalla mitään joten siltä osin sitten tulee hieman varausta siihen kuka komentaa jne.

kaikkea on
mun 6v aloitti itsenäisen ulkoiluharjoittelun pt-alueen pihalla ja naapuri sitten äkkäsi, että laittaa oman 3veen mun lapsen harteille. Mun poika ei ollut osannut sitten "hoitaa" tarpeeksi hyvin tätä pienempää niin tämä naapuri suuttui ja huusi lapselleni. Sitten tuli iloisena mulle sanomaan: sainpas teidän "matin" tärisemään..

90% mun lasta saa kasvattaa muutkin, kunhan on ihminen terve ja samanlinjaiset periaatteet. Onneksi mun lapsia ei useinkaan tarvitse muiden kasvattaa koska olen vieläkin heidän kanssaan ja paljon vaikka ovat jo lähes murkkuja kaikki..

kaikkea on
mun 6v aloitti itsenäisen ulkoiluharjoittelun pt-alueen pihalla ja naapuri sitten äkkäsi, että laittaa oman 3veen mun lapsen harteille. Mun poika ei ollut osannut sitten "hoitaa" tarpeeksi hyvin tätä pienempää niin tämä naapuri suuttui ja huusi lapselleni. Sitten tuli iloisena mulle sanomaan: sainpas teidän "matin" tärisemään..

90% mun lasta saa kasvattaa muutkin, kunhan on ihminen terve ja samanlinjaiset periaatteet. Onneksi mun lapsia ei useinkaan tarvitse muiden kasvattaa koska olen vieläkin heidän kanssaan ja paljon vaikka ovat jo lähes murkkuja kaikki..

mami
Alkuperäinen kirjoittaja Monttu:
Alkuperäinen kirjoittaja KaksiKertaaPienempi:
Saa, pitää ja sitä toivonkin. Sillä tavalla lapset oppii pienestä pitäen kunnioittamaan myös muita aikuisia. Niin ja itse toimin samoilla periaatteilla myös muiden lapsia kohtaan.
täysin samaa mieltä
Yhdyn edellisten mielipiteeseen.

Tiedän yhden mamman, joka sättii muiden lapsia pienestäkin syystä mutta anna olla jos hänen murulleen menet sanomaa, että ei saa viedä leluja muiden käsistä, niin kyllä on äiti suunapäänä puolustelemassa omansa tekosia ja valittamassa kuinka huonosti muiden lapset käyttäytyy...

Tietenkin saa sanoa jos aihetta on, enkä varmasti loukkaannu. Sukulaisissa kun ollaan ja kaikilla pieniä muksuja, vähän jokainen komentaa kun aihetta näkee. Eikä siinä eritellä onko oma vai toisen.

Yhteistyössä