Saako kelalta tukea??

heh teitä "tietäjiä"
Onpa tässä mennyt puurot ja vellit sekaisin. Kelan hoitotuella ei ole MITÄÄN tekemistä lapsen sairauskuluvakuutuksen kanssa!
Toinen puhuu aidasta ja toinen aidan seipäästä.
 
vieraillen
Alkuperäinen kirjoittaja heh teitä "tietäjiä":
Onpa tässä mennyt puurot ja vellit sekaisin. Kelan hoitotuella ei ole MITÄÄN tekemistä lapsen sairauskuluvakuutuksen kanssa!
Toinen puhuu aidasta ja toinen aidan seipäästä.
näi o..
 
Alkuperäinen kirjoittaja heh teitä "tietäjiä":
Onpa tässä mennyt puurot ja vellit sekaisin. Kelan hoitotuella ei ole MITÄÄN tekemistä lapsen sairauskuluvakuutuksen kanssa!
Toinen puhuu aidasta ja toinen aidan seipäästä.
no näinhän mä olen jo kaks kertaa sanonu.. ketään ei taaskaan kuuntele mua.. :( :D
 
Saat sairaan lapsen hoitotukea.Sitä voi hakea kaavakkeella "ö" en siis muista mikä kirjain se oli.Oisko ollu c tai E kaavake.Kuitenkin sitä voi hakea puolen vuoden jälkeen takautuvasti.Oisko ollut 6 korvatulehdusta puolen vuoden aikana.Ja saat varmasti täyden tuen,koska teillä ei ole vakuutusta.kaikki lääkekuitit ja lääkärikuitit mukaan.JA VIELÄ säälittävä selitys omasta jaksamisestasi ja hoitamisen vaivasta yms. mukaan,Me saatiin Kelalta tuota tukea,vaikka vakuutusyhtiö olikin jo korvannut meille kaiken rahallisen menetyksen.Varminta tietoa saat,kun marssit Kelaan.Lääkärit ei aina edes näistä osaa tai muista neuvoa.Ja tuntuu et Kela maksaa lääkäreille,et älkää kertoko tästä sairaan lapsen perheelle,koska puskaradiosta mekin kuultiin tämä aikanaan 3 v sitten.Tarvitset siis lääkärintodistuksen,joka sekin oli koodilla C tai jotai,ja siinä on sepustus koko sairasteluhistoriasta

Niin ja vakuutuksen jälkikäteen ottaminen vakuutusyhtiöstä ei enää korvaa JO SAIRASTETTUJA sairauksia,ei ainakaan IF tee niin
 
Alkuperäinen kirjoittaja heh teitä "tietäjiä":
Onpa tässä mennyt puurot ja vellit sekaisin. Kelan hoitotuella ei ole MITÄÄN tekemistä lapsen sairauskuluvakuutuksen kanssa!
Toinen puhuu aidasta ja toinen aidan seipäästä.
Kyllä mä tiedän, että ne on kaks eri asiaa. Kunhan annoin kommenttini tuohon vakuutusasiaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja liisi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja enni:
en tiedä,mutta ihmettelen kuinka joku on nykyaikana jättäny ottamatta vakuutusta lapselleen.ei olisi tuotakaan ongelmaa.
Tällä ajatusmaailmalla meillä olisi mennyt jo melkein 300 euroa kankkulan kaivoon, kun lapsi ei ole vuoden aikana sairastanut yhtään (koputtaa puuta).
TÄLLÄ AJATUSMALLILLA ET NYT MIETTISI KELATUKIA VAAN KÄVELISIT YKSITYISEEN LÄÄKÄRIKESKUKSEEN JA SAISIT SAMAN TIEN AVUN JA ENSI VKOLLA OLISIT PUTKITETTAVANA LAPSESI KANSSA. KYLLÄ SE ON MYÖS AJAN SÄÄSTÖÄ JA NOPEAA HYVIN VOINTIA LAPSELLE-JA SIITÄ KANNATTAA MAKSAA!
Jos sellainen tilanne tulee eteen, niin me menemme lapsen kanssa vaikka yksityiselle. Saa sinne nyt ilman vakuutustakin mennä! Se että ei ole lapsella vakuutusta, ei ainakaan kohdallamme tarkoita sitä, etteikö lapsi saisi parasta hoitoa! Monen monta kertaa käy lääkärissä yksityisellä maksaen kuin maksaa vuoden vakuutusmaksut. Niin ja älä HUUDA!

 
Olisi kiva kun joku voisi vastata tuohon kysymykseeni? en kysynyt saanko hoitotukea jos lapsella ei ole vakutuusta!!
Ja kyllä!! Lapsellani on hoitokulu vakuutus!! Ja kysyin asiaa siksi että sain kuulla että sellaista oli mahdollisuus saada ja en tiennyt asiasta sen enempää kuin sen että kuulin että sellanen on mahdollisesti olemassa!

Ja joku kysyi missä on niin kallis vakuutus kuin 300 e!! Meillä on lapsella pohjolassa hoitokulu vakuutus joka on lähes 300e! Tämä johtuu siitä että menin vakuutus yhtiöön liian myöhään raskaus aikana joten en silloin saanut sitä ja sanoivat että mahdollista ottaa se sitten kun lapsi on syntynyt ja on 2 kk ikäinen!!
Vakuutuksen otto sitten jäi joksikin aikaa ja sitten tuli yllätyksenä että pojaltamme löytyi kasvain joka leikattiin viime vuoden puolella! Kävin sitten tämän vuoden puolella ottamass vakuutuksen että jos joskus tulee vielä jotain! ja tuo vakuutuksen hinta johtuu siitä että pojallani oli kasvain....

Siinä kaikille jotak haluavat mollata että minkälainen vanhempi ei ota lapselle vakuutusta!!
haluaisin vain vastauksen omaan kysymykseeni! KIITOS!
 
Mitäs te viisastelette ap:lle vakuutuksen ottamisesta? Korvatulehduskierre on kaamea tauti myös perheen muille jäsenille.Itse sairastuin masennukseen sen valvomisen takia ja siitä alkoi mun oma lääkitys.
AP hae Kelalta tukea,uskon että saat ihan hyvin lohdutusrahaa,menet vaikka hierojalle sitten (toi oli puolittainen vitsi) tiedän miltä tuntuu olla korvatulehduskierteisen lapsen äiti.Sanoinkin yhdelle lääkärille,että jos et nyt laita lasta putkitukseen (14 lääkekuuria syönyt puolen vuoden sisällä) niin pyydän lähetteen itselleni lobotomiaan,mun aivot ei olis enää kestänyt...VAIKKA tiedän joo pahempiakin sairauksia on...
 
mellan
Alkuperäinen kirjoittaja enni:
en tiedä,mutta ihmettelen kuinka joku on nykyaikana jättäny ottamatta vakuutusta lapselleen.ei olisi tuotakaan ongelmaa.
meillä ei ainakaan ole ollu mitään hyötyä vakuutuksesta, vaikka tytöllä oliki vilja-allergia. Ollaan käyty kunnallisessa terveydenhuollossa, joten kustannuksia ei oo tullu edes omavastuun verran

 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja enni:
toi minän vastaus on aika paha! kokeilitko monta vakuutus firmaa?
Kokeilin yhtä.
Olin todella pettynyt ja surullinen. Tuntui siltä että lastani rankaistiin..
Maksukykyä kuitenkin oli (olen vakityössä), ja koska olin yksin
lapseni kanssa ei puolison nimiin tuota voinut ottaa.

Sain sen käsityksen että tämä on yleinen käytäntö enkä hakenut muilta vakuutusyhtiöiltä.
 
juu kela piste fi
Saatat saada korvausta. Riippuu kuinka hyvän hakemuksen teet ja kuinka hyvän lausunnon lääkäri kirjoittaa:

Lapsen hoitotukea haetaan lomakkeella Lapsen hoitotukihakemus H (EV 258)
http://www.kela.fi/in/internet/lomake.nsf/alias/EV258

* Hoitotuki myönnetään siitä alkaen, kun lapsi on siihen oikeutettu, kuitenkin enintään vuoden ajalta ennen hakemista. Hakemukseen liitetään lääkärinlausunto C, joka ei saa olla vuotta vanhempi.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja enni:
toi minän vastaus on aika paha! kokeilitko monta vakuutus firmaa?
Kokeilin yhtä.
Olin todella pettynyt ja surullinen. Tuntui siltä että lastani rankaistiin..
Maksukykyä kuitenkin oli (olen vakityössä), ja koska olin yksin
lapseni kanssa ei puolison nimiin tuota voinut ottaa.

Sain sen käsityksen että tämä on yleinen käytäntö enkä hakenut muilta vakuutusyhtiöiltä.
korjaus:
toi hymiö tuli vahingossa :)
 
... jotka vastasivat asiallisesti.. :heart: Tiedän kysyä tuota lääkärin lausuntoa sitten seuraavalla kerralla kun käydään lääkärissä...

Tänään nimittäin käytiin taas ja pojalla on molemmat korvat pahasti tulehtuneet... toinen on niin turvoksissa että on ihan tukossa... Helmikullta asti ollut lähes jatkuva korvatulehdus! Poika syönyt jo 5-6 lääke kuuria... en edes itse pysy enään laskuissa mukana!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Halinappi:
... Helmikullta asti ollut lähes jatkuva korvatulehdus! Poika syönyt jo 5-6 lääke kuuria... en edes itse pysy enään laskuissa mukana!
Elokuussa kannattaa pyytää lääkäriltä paperit. Omia muistiinpanoja kannattaa myös tehdä ainakin lääkekuureista, saat kelalle kertoa myös omin sanoin, miten paljon lapsi tarvitsee "ylimääräistä" huolenpitoa.
 
Muistaakseni 6kk aikana pitää olla vähintään 6 korvatulehdusta että saa hoitotuen.


Ja siihen toiseen asiaan.
Meidän 3 lasta käytetään pahimpina aikoina lääkärissä kerran viikossa. Ei maksa mitään muuta kuin lääkkeet 10-15e. Eikä ole vakuutusta (paitsi tapaturma mikä ei näitä korvaa).
(ja mitähän minäkin itteni tähän soppaan tungin? kai tekemisen puute)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ilona:
Siihen tarvitaan c-lausunto lääkäriltä.. ja tietysti ne kelan paperit.. mut ei mitään muita liitteitä.. toi hoitotuki ei korvaa suoranaisesti lääkäri- eikä lääkekuluja, vaan sen on enemmänkin tarkotus korvata sitä miten "hankalaa elämä on sairaan lapsen kanssa".. näin mulle kelassa kuvailtiin tätä tukea.. niin ja korvatulehduskierteessä sitä saa tod. näk sen alimman mukaan eli vajaa 80 euroa kuussa..
Yhdyn tähän, tarvit c-lausunnon hoitavalta lääkäriltä, johon lääkäri on kertonut tarkemmin kierteestä. Sun on myös täytettävä hakemus kelassa, saat kyllä lisäinfoa sieltä.Ja se ei siis ole mikään lääke tms. korvaus vaan korvaa kuluja ja niitä ongelmia ja hankaluuksia mitä sairaus mukanaan tuo. Itselläni on sydänlapsi, astmalapsi ja yks moniallerginen lapsi joten kokemusta on...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
Alkuperäinen kirjoittaja Halinappi:
... Helmikullta asti ollut lähes jatkuva korvatulehdus! Poika syönyt jo 5-6 lääke kuuria... en edes itse pysy enään laskuissa mukana!
Elokuussa kannattaa pyytää lääkäriltä paperit. Omia muistiinpanoja kannattaa myös tehdä ainakin lääkekuureista, saat kelalle kertoa myös omin sanoin, miten paljon lapsi tarvitsee "ylimääräistä" huolenpitoa.
Joo!! Kannattaa sitä hoitotukea varten kirjoittaa KAIKKI mahdollinen ja mahdoton siihen hakemukseen ja käyttää vielä vaikka erillistä paperia avuksi!!
Siis ihan kaikki! Vaikka jos tarttee esim bussilla mennä lääkäriin niin sekin ja jos on kuletettavana vaikka vielä pienempiä lapsia mukana niin nekin ja iät kans.
Näin neuvottiin minuakin! Vaikka en kyllä korvien takia hakenutkaan. Mutta yleensäkkin. Kaikki mahdollinen!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Alkuperäinen kirjoittaja ilona:
Siihen tarvitaan c-lausunto lääkäriltä.. ja tietysti ne kelan paperit.. mut ei mitään muita liitteitä.. toi hoitotuki ei korvaa suoranaisesti lääkäri- eikä lääkekuluja, vaan sen on enemmänkin tarkotus korvata sitä miten "hankalaa elämä on sairaan lapsen kanssa".. näin mulle kelassa kuvailtiin tätä tukea.. niin ja korvatulehduskierteessä sitä saa tod. näk sen alimman mukaan eli vajaa 80 euroa kuussa..

Mulle sanoi yksi virkailija, että tuki korvaa sairaudesta aiheutuvia kuluja, muttei työtä. Toinen sitten sanoi, että korvaa työtä, muttei kuluja :headwall: Kolmannen mielestä työtä ja kuluja, tietyin rajoituksin :xmas:

Meillä hoitotuki korvaa työtä, virallisemmin esikoisen dysfasia ym. aiheuttaa meille erityistä vaivaa.
Tosin sitä vaivaa en ole kokenut vieläkään...
Kulut sisältyy samaan korvaukseen.

Riippuu siltä keltä kysyy.
 
Ja tuosta lääkärin todistuksesta...hoitotukeen pitää näin yleisesti olla lääkärin c todistus.
Olin alkuviikon sairaalassa meijän pienimmän kanssa ja hällä todettiin astma. Lähtiessä lääkäri toi reseptejä ja sano että B todistus tulee postissa kotiin ja se käy myös hoitotukihakemukseen. Mä kysyin että ai, se käy tuo B todistus. Sano lekuri että joo kyllä se noin pienellä käy Bki ja kirjotin siihen viel erikseen että myö hoitotuen hakemista varten.

Toiseks nuorimmalle haettiin hoitotukea ni siihen vaadittiin C todistus. Maksulinen sellainen. B todistus olis ollu kaapissa, mutta mene ja tiedä sitten olisko kelvannu :whistle:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Ja siihen toiseen asiaan.
Meidän 3 lasta käytetään pahimpina aikoina lääkärissä kerran viikossa. Ei maksa mitään muuta kuin lääkkeet 10-15e. Eikä ole vakuutusta (paitsi tapaturma mikä ei näitä korvaa).
(ja mitähän minäkin itteni tähän soppaan tungin? kai tekemisen puute)
Meillä on niin hirveä arvauskeskus, että lapsetkin alkaa jo huutaa ohi mennessä että ei tonne ei ei ei...
Lisäksi lääkärit on sitä luokkaa että ne kirjoittaa paperille / resepille just sitä mitä sinä sanot. Eli minä menen lääkäriin lapsen kanssa kerron mikä sillä on ja mitä lääkettä pitää määrätä ja sitten lähden reseptin kanssa apteekkiin. KAIKEN huippu olisi se että siitä vielä joutuisin jotain maksamaan ..

 

Yhteistyössä