saako keittiötä nykyaikaistettua jos vaihtaa vaan ovet ja tasot?

  • Viestiketjun aloittaja piip
  • Ensimmäinen viesti
piip
Ja eikse tule halvemmaksikin jos vaihtaa vaan ovet ja tasot jos muutoin kehikot on ok?

Olisko kellään heittää mitään kustannusarviota.. jos jollekin on keittiötä lähiaikoina uusittu? Kodinkoneista vaihdetaan jääpakastinkaappi. Hella ja astianpesukone jää uuteenkin keittiöön. Jos sopivat. Hanat vaihdetaan, välitilan kaakelit ja lisätään valaistusta. Eli tämmöstä perus juttua.

Mitä keittiöt nykyään maksaa, siis sellaiset ihan peruskeittiöt, ei mitään puustellia?
 
juup
saa, mutta olen kuullut että sekin maksaa aika tavalla(3000e ylöspäin riip.mitä haluaa ja kuinka iso keittiö) googlaa uudet keittiön kaapin ovet....on se yks paikka josta saa ilmasen arvion jne
 
minä
Vanhempani vaihtoivat ovet ja tasot, ja vanhat vetolaatikot vaihtoivat kiskoilla liukuviin. Tuli kuin uusi! Mut hinnasta en tiedä.. Kaakeleiden uusimista miettivät mutta ei tarvinnut niitä uusia kun sopivat hyvin uusien ovien kanssa.
 
Kyllä alle 3000e:lla saa ovet ja tasot vaihdettua!! Paitsi jos haluaa marmoria yms.
Ei itse kaappeja tarvii vaihtaa jos hyvä kuntoset ja toimivat, ovia ja tasoja vaihtamalla saat uuden veroisen keittiön..Missäpäin asustelette?? Tiedämpä erään kalusteliikkeen josta saa paljon muita halvemmalla ja täysin samoja ovia yms. kun muistakin liikkeistä?
 
Huom
Meillä tehtiin tuo ovien ja tasojen vaihto uusiin pari vuotta sitten ja tuli tosiaan kuin uusi.
Ongelmaksi osoittautui vaan se, että uusien kaappien korkeus on eri kuin aiemmin eli kun meillä oli 90-luvulla tehty keittiö, niin esim. yläkaappeihin ei olisi saanut ovia kuin teettämällä. Käytiin aika monessa liikkeessä. Viimein löysimme hyvät ja edulliset ovet Keittiönetistä, mutta sitä ei ole enää olemassa.

Bauhausissa esim. on hyviä ja edullisia puutasoja ja aika edullinen sahauspalvelu, jos siis puutason haluaa.
 
Huom
Alkuperäinen kirjoittaja olava:
Mun porukat ostivat käytetyn keittiön huutonetistä, olivat kuin uusia ja hinnaksi tuli parisen sataa euroa ;)
Ostikohan ne mun tutun keittiön, kun myi sellaisen juuri vähän aikaa sitten huutonetissä...Vai onkohan niitä siellä enemmänkin myynnissä?
 
Peruskeittiöt maksavat keskimäärin 500 euroa metriltä, mikä tarkoittaa sitä, että jos sinulla on kaapillista keittiöseinää (sisältäen tiskitasokohdat ym.) vaikkapa kuusi metriä, niin voit saada keittiön hintaan 3 000 euroa. Näin bujetoidaan esim. remontin kustannusarvioita tehdessä, mutta se tarkoittaa kokonaan uutta kaapistoa, ei pelkkiä ovia. Halvemmallakin kuin 500 saa, mutta tuo on viitehinta, jota yleensä käytetään. Koneet päälle siihen.

Selvitä, mistä keittiösi on ja tilaa sieltä uudet ovet. Pelkkä ovien vaihto saattaa tulla lähes yhtä kalliiksi kuin kokonaan uudet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja olava:
Mun porukat ostivat käytetyn keittiön huutonetistä, olivat kuin uusia ja hinnaksi tuli parisen sataa euroa ;)
Ostikohan ne mun tutun keittiön, kun myi sellaisen juuri vähän aikaa sitten huutonetissä...Vai onkohan niitä siellä enemmänkin myynnissä?
niitähän löytää ku vaan hakee. siitä on jo aikaa ku ne sen osti, viimevuonna ostivat
 
sisustaja
me vaihdettiin keittiöön tasot,koneet,ovet ja vetimet, niin ja muutama alakaappi muutettiin laatikostoiksi. koska tää on vanha talo, kaikki standardit on menny uusiks ja piti tehdä jopa tasot mittojen mukaan ( syvyys on eri kuin nykyään). tasot on laminaattia, ja ovet melamiinipintaista kalustelevyä, vetimet tosi hintavat ja koneet ihan perusvalkoista... mut hyvät. koneet maksoi n 1000 ?, tasot n 400 ? vetimet n 250? ja ovet 1000? kalusteväliin laitettiin uudet kaakelit n 150? ja keittiö on ihan ku uus päältäpäin, ja hyvät laatikostojen mekanismit on kaikissa!
 

Yhteistyössä