Saako käydä samaa koulua, jos vaihtaa paikkakuntaa??? help?

• Viestiketjun aloittaja vierailijana
  • Ensimmäinen viesti
vierailijana
Tietääkös ketään miten tällainen jutsku menee.... Eli olemme muuttamassa toiselle paikkakunnalle. Saimme nyt asunnon joka sijaitsee ns. kahden kaupungin rajalla. Lapsemme on siis nyt menossa siihen kaupunkiin ala-asteelle mihin nyt siis olemme muuttamassa. Tämä asunto on meille vuokrattuna ainakin 1.5v. Sitten ehkä joudumme etsimään uuden:/
Jos näin kävisi ja emme löytäisi tältä paikkakunalta mitään vuokra asuntoa mihin mahtuisimme, olisi siis se toinen paikkakunta ihan vieressä , mistä uskoisin löytyvän meille asunnon helposti. Mutta siis asiaa... saisiko lapsemme tässä tapauksessa käydä koulua siellä paikkakunnalla johon nyt muutamme, jos joutuisimme muuttamaan tälle toiselle paikkakunalle??
Emme heti 1,5v. päästä haluaisi mahdollisesti joutua vaihtamaan taas lasten koulua:/

Ymmärsiköhän nyt kukaan....??

"vieras"
Yleensä vaaditaan, että lapsi käy sen paikkakunnan koulua, missä on kirjoilla. Joskus on mahdollista sopia toisin, mutta kunnan ei ole mikään pakko hyväksyä koulun käyntiä vieraalla paikkakunnalla. Kunta määrää.

"aloittaja"
[QUOTE="vieras";24919158]Yleensä vaaditaan, että lapsi käy sen paikkakunnan koulua, missä on kirjoilla. Joskus on mahdollista sopia toisin, mutta kunnan ei ole mikään pakko hyväksyä koulun käyntiä vieraalla paikkakunnalla. Kunta määrää.[/QUOTE]

Lapsi on nyt pienluokalla ja nyt jo pikkasen jänskättää miten sujuu taas kuviot uudessa koulussa:/ Onkohan tällaisella asialla mitään vaikutusta....? Mutta mutta... tottakai otan asiasta vielä selkoa.

"vieras"
[QUOTE="vempula";24919232]Tietääkseni saat laittaa mihin kouluun tahansa, jos itse huolehdit kyyditykset. Niin ainakin täällä.[/QUOTE]
Ilmeisestikin saman kunnan sisällä?

lausunto
[QUOTE="aloittaja";24919220]Lapsi on nyt pienluokalla ja nyt jo pikkasen jänskättää miten sujuu taas kuviot uudessa koulussa:/ Onkohan tällaisella asialla mitään vaikutusta....? Mutta mutta... tottakai otan asiasta vielä selkoa.[/QUOTE]
Jos saat tueksi lausunnon lääkäriltä ja/tai terapeutilta, niin mahdollisuudet koulupaikan säilymiseen paranevat. Me saimme pojan toisen paikkakunnan kouluun neuropsykologin lausunnolla. Ilman lausuntoa kunta olisi todennäköisesti kieltäytynyt. Jos lapsi olisi tarvinnut toisen kunnan kouluun avustajan, niin silloin lupaa ei olisi tullut, koska se olisi ollut kunnan mielestä liian kallista.

Joku vaaaaaaaaan
Itse olen kahdeksas luokkalainen ja veljeäni on kiusattu koko ala- ja ylä-asteen ajan, olen ehdottanut koulun vaihtoa tai jopa muuttamista, mutta en tiedä näistä asioista paljon, joten olisi itsekin mukavaa kuullaa kaikkien mielipiteitä

Yhteistyössä