Saako kaakeleita maalata??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sisustaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juu saa. Sitä varten on olemassa kaakelimaalia ja toimii kuulemma hyvin. Mikään pysyvä ratkaisu tuo tuskin on, voisin kuvitella että maali vois alkaa hilseilemään jossain vaiheessa, mutta siis on tosiaan mahdollista.

Mä olen nähnytkin hienoja lopputuloksia kun myrkynvihreät kaakelit on maalattu valkoisiksi =)

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
On olemassa ihan siihen tarkoitettuja maaleja, kuulemma.
Mut sit on ne saumatkin saman väriset, eli ainakin mun mielestä aika tyhmän näköistä.

Tätä jäin minäkin miettimään, että miltä näyttäisi, mutta jos oikean värin valitsee niin ehkä se ei olekaan niin hölmön näköistä... vaaleaa väriä kuitenkin mietin, ei mitään rajua.

On olemassa ihan siihen tarkoitettuja maaleja, kuulemma.
Mut sit on ne saumatkin saman väriset, eli ainakin mun mielestä aika tyhmän näköistä.

Niitäkin voi käsitellä maalilla tai poistaa uloimman kerroksen + uusi laasti.

Ja vastaus on, että kaakelimaaleja on saatavilla. 100% kulutuskesto niillä EI ole

Ai niin joo, jos kyse kiiltävistä kaakeleista, ei maali taida niissä pysyä. Hieman röpelöpintaiset kaakelit varmaan parempia maalattavia.

Vanhat, jostain 60-luvulta kotoisin olevat kaakelit (rumat kuin mitkäkin)

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Ai niin joo, jos kyse kiiltävistä kaakeleista, ei maali taida niissä pysyä. Hieman röpelöpintaiset kaakelit varmaan parempia maalattavia.

Vanhat, jostain 60-luvulta kotoisin olevat kaakelit (rumat kuin mitkäkin)

sileät on vissiin kaikista helpoimmat maalata...

Tuosta maalista vielä: sitä ei sais laittaa niiden saumojen päälle vaan koittaa rajata pelkästään kaakeleihin. Maali kun ei hengitä ja niiden saumojen pitäs saada hengittää. Saumat pitää värjätä niille tarkoitetuilla aineilla, ei maalilla.

Yhteistyössä