Saako joskus olla periaatteen vuoksi itsekäs??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

v

Vieras
Eli siis tilanne se että meillä on sisarusteni kesken ollut tapana kierrättää lastentarvikkeet. Annoin veljeni perheeseen lainaksi vaunut, sängyt, kaukalot, vaatteita yms. kun he odottivat esikoistaan. No, kävi sitten niin että aloin kohta odottamaan yllärikuopusta ja jouduin sitten hänelle ostamaan kaikki tarvikkeet ja vaatteet alusta pitäen. Lapsillamme on ikäeroa noin 6kk mutta muutamia 50cm vaatteita lukuunottamatta en saanut mitään omalleni käyttöön. Veljen lapsi kuitenkin oli kasvanut jo ulos 62cm vaatteistakin joita minulta oli mennyt heille myös runsaasti.

Kuopuksen kasvettua annoin siskoni vauvalle taas hankkimani tarvikkeet lainaksi ja hän kierrätti ne minun luvalla toiselle siskolle. Nyt odotan vauvaa, samoin veljen vaimo. Lasketuissa ajoissa on eroa muutama; minulla la ennen heitä.
Toisen siskoni vauvalta alkaa nyt jäädä kovaa tahtia vaatteita pieneksi ja nyt veljeni oli sitten sanonut että he ottavat ne vaatteet (ovat antaneet jotain vaatetta siskoilleni, mutta suurin osa ollut sellaista huonokuntoista lumppua että siskot ei oo niitä ottaneet käyttöön, veli kun on kamalan nuuka niin ei raski mitään ostaa) ja tarvikkeet.

Siis MITÄ?? Ettäkö he ottaisivat jälleen kerran minun ostamani vaatteet ja tarvikkeet vaikka tarvitsen niitä itse???
Äitini sitten oli ohjeistanut että vaatteet pitää jakaa tasapuolisesti kahteen osaan kun taas minä ja siskoni olemme sitä mieltä että he saavat ne mitä ovat antaneet ja minä saan ne mitä olen antanut.

Saanko olla itsekäs ja ottaa itselleni ne mitä olen omalle lapselleni hankkinut? Vai kannattaako/pitääkö olla diplomaattinen ja jakaa kaikki tasan jotta veljen ei tarvitse taaskaan raottaa kukkaronnyörejään ollenkaan.

Minusta olen jo aika paljon heille antanut kun heidän esikoiselle meni vaunut, vaatteet, kaukalo, sänky, pinniksen petivaatteita, reunasuojat yms. Kaikki saivat ihan ilman, ei puhettakaan että olisivat antaneet ne takaisin kun tavaroiden antamisen jälkeen huomasin reilun kuukauden päästä olevani raskaana.

Varmaan käy niin että joudun ostamaan kaukalonkin kun veljeni sen käy nappaamassa kunhan siskonpoika siirtyy isompaan istuimeen... :( Ärsyttää tuollainen oman edun tavoittelu ja kun ei liity vain tähän asiaan, mutta ärsytys on tästä nyt kovimmillaan.

Kiitos kun sain purkaa mietteitäni.

Otapa nyt puhelin kauniiseen käteen ja soita veljellesi. Sanot, että tämä on sun mielestä epäreilu järjestelmä, ja että sinä haluat aiemmin ostamasi tavarat uudelle babylle käyttöön, ja että jos heillä ei ole ketään, keltä sais nyt lainaan tavaroita, niin sitten on veljen vuoro raottaa kukkaron nyörejä ja ostaa tarvittavat / puuttuvat tavarat.

Minä en ainakaan suostuis tuommoseen pyörittämiseen.

Siis oikeastiko? Vai onko provo?
Tottakai sulle kuuluu ne mitä olet ostanutkin, eihän se nyt voi mitenkään olla tarkoitus että sinä aina teet hankinnat ja muut vaan käyttää????

Käypä itse hakemassa tavarat ennenkuin veli nappaa. Omasi siis. Ja näytä kieltä, jos tarvitsee.. Mun mielestä ei tarvitse edes selitellä mitään hitto vieköön. Omat tavarat on omia tavaroita. Menkööt sitten vaikka välit jos niikseen tulee.

Mä olisin sillon jo heti hakenut tavarani pois kun "ylläri " vauva jo kuukauden kuluttua tavaroiden lupaamisesta kerta oli tiedossa! Ei mitään älyä. Mun mielestä veljesi olisi silloin pitänyt tajuta tämä ja oma-aloitteisesti tavarat antaa takasin sulle( nehän ovat sinun) ja marssia itse kauppaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ei jymmärrä;23063760:
Mä olisin sillon jo heti hakenut tavarani pois kun "ylläri " vauva jo kuukauden kuluttua tavaroiden lupaamisesta kerta oli tiedossa! Ei mitään älyä. Mun mielestä veljesi olisi silloin pitänyt tajuta tämä ja oma-aloitteisesti tavarat antaa takasin sulle( nehän ovat sinun) ja marssia itse kauppaan.

Peesi!!!

Voi hyvää päivää. Tässä ei ole kyse itsekkyydestä vaan puolensa pitämisestä. Veljelläsi ei ole osaa eikä arpaa sinun omalle lapsellesi ostamissa tarvikkeissa joita olet hyvää hyvyyttäsi lainannut perhepiirissä. Ihmettelen myös äitisi kommenttia että tavarat pitää jakaa tasan, kyllä ne tavarat ovat teidän perheen omaisuutta ja te myös päätätte minne niitä lainataan.

Aivan uskomaton siipeilijä tuo veljesi, ilmeisesti tottunut (ainoana poikana?) siihen että kyllä ne siskot antaa periksi ja äiti pitää puolia >:(

Siis oikeastiko? Vai onko provo?
Tottakai sulle kuuluu ne mitä olet ostanutkin, eihän se nyt voi mitenkään olla tarkoitus että sinä aina teet hankinnat ja muut vaan käyttää????

Ei tosiaan oo provo vaan ihan tosi juttu. Menisin muuten itse hakemaan ne mutta matkaa on useempi sata kilsaa ja veli on nyt menossa sinne niin hakee varmaan "omansa". Sama juttu kaikkien tavaroiden kanssa; jos joutuu jotain ostamaan niin varmasti ei kierrätä ja aivan mielellään sen tarvittavan joltain meistä sisaruksista nappaa ilmaiseksi.

Kiitos tuesta! Veljelleni on turha soittaa silläa lkaa huutokonsertti ja hän vääntää vaikka mustan valkoiseksi. Hän ajattelee aina olevansa oikeassa. Pitänee siskolle soittaa että laittaa ne minun ostamat vaatteet johonkin syrjään. Niitä on useampi muovipussillinen mutta haluan itse valita niistä ne mitkä on vielä käyttökelpoisia ja sitten nyppäiset ja tahraiset laitan pois.

Alkuperäinen kirjoittaja ei jymmärrä;23063760:

Ne oli kuulemma heille luvattu lainaan heidän vauvaa varten. Enhän minä voinut marssia toisen kotiin ja viedä tavaroita heidän kodistaan vaikka kuin ovat minun. Ilman käsirysyä en niitä olisi sieltä saanut uloskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Mää ite;23063975:
Voi hyvää päivää. Tässä ei ole kyse itsekkyydestä vaan puolensa pitämisestä. Veljelläsi ei ole osaa eikä arpaa sinun omalle lapsellesi ostamissa tarvikkeissa joita olet hyvää hyvyyttäsi lainannut perhepiirissä. Ihmettelen myös äitisi kommenttia että tavarat pitää jakaa tasan, kyllä ne tavarat ovat teidän perheen omaisuutta ja te myös päätätte minne niitä lainataan.

Aivan uskomaton siipeilijä tuo veljesi, ilmeisesti tottunut (ainoana poikana?) siihen että kyllä ne siskot antaa periksi ja äiti pitää puolia >:(

Hyvä arvaus :) Poikia on kaksi (nuorin ja vanhin) ja molemmat tosi itsekkäitä eikä ikinä tarbinut tehdä mitään. Veli kyllä hinkkaa autojaan ja siihen kuluttaa surutta rahaa. Mut pitää tosiaan sanoa siskolle että pitää kynsin hampain kiinni niistä vaatepusseista jotka minulle kuuluu ja toinen sisko toimittakoon kaukalon minulle ennenkuin veli siihen ehtii näppinsä puututtaa.

Laskin tuossa että olen ostanut 3 pinnasänkyä, neljät vaunut ja kaksi kaukaloa. Mitään muuta ku yhdet vaunut ei ole meillä. Hyvillä mielin olen niitä muitakin lainannut mutta kun ei veli laittanut siskolle kiertoon antamiani vaikka lapsensa ei enää tarvinut vaunuja niin suutuin kyllä kovasti! Oli vielä miettinyt paljonko niistä saisi jos ne möisi huutiksessa.

Yhteistyössä