saako ite valita paikan jos menee työmarkkinatuella tms. tuella töihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyn vaan...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kun on työharjoittelussa/kurssilla(=työvoimapoliittinen toimenpide) niin puolison tulot ei vaikuta mutta jos kotona ollessa saa niin silloin vaikuttaa.
Ja saa valita itseasiassa työharjoittelupaikkaa pitää itse hakea.

Alkuperäinen kirjoittaja pihili:
laskea, että menee myös hoitomaksut ja työmatkakulut.

joo tuo mummo tai pappa ois lasten kanssa päivät ja ja ihan kävellen menis työmatkat... justiisa laskin tuolla kelan sivuilla olevalla laskurilla nii siinä oli että puolison tulot vaikuttaa ja veroja lähtee 20% :0 ... voiko muka noin paljon lähtee?? eihän mulle jäis käteen ku alle 200 euroo.... ja jo sattus että laitan lapset päiväkotiin niin tuo raha riitäis justiinsa päivähoitomaksuun...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja pihili:
laskea, että menee myös hoitomaksut ja työmatkakulut.

joo tuo mummo tai pappa ois lasten kanssa päivät ja ja ihan kävellen menis työmatkat... justiisa laskin tuolla kelan sivuilla olevalla laskurilla nii siinä oli että puolison tulot vaikuttaa ja veroja lähtee 20% :0 ... voiko muka noin paljon lähtee?? eihän mulle jäis käteen ku alle 200 euroo.... ja jo sattus että laitan lapset päiväkotiin niin tuo raha riitäis justiinsa päivähoitomaksuun...

Se laskuri ei ota huomioon jos on työvoimapoliittisessa toimenpiteessä(kurssi tahi harjoittelu).
Eli puolison tulot eivät vaikuta harjoittelussa ollessa.
Ja veroja menee kyllä sen 20% .. (mutta saa sen 8e/pv verotonta)

Yhteistyössä