Saako isovanhemmat hautajaisia palkallisen vapaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija ap

Vieras
Ensi viikolla on mummoni hautajaiset ja olen saanut sen vapaapäiväksi. Itse ajattelin, että on palkaton vapaa, mutta työkavereista osa sanoi että eikö se ole palkallinen vapaa.

Koitin vähän googlettaa ja pikaisesti katsottuna isovanhempia ei lasketa niin läheiseksi, että saisi palkallisen vapaan. Eri asia jos on puoliso, lapsi tai oma vanhempi.

Kuulun Super-liittoon jos sillä on merkitystä.

Onko sillä loppujen lopuksi mitään väliä?
Kun luulisin että tuossa tilanteessa on pääpaino sillä että sait päivän vapaaksi ja voit osallistua hautajaisiin. Ihan joka paikassa kun ei saa tuota päivää vapaaksi, riippuu työnantajasta kovastikin.

Olen pahoillani menetyksesi johdosta.

Olen pahoillani menetyksestäsi.

Ole iloinen, että sait vapaata. Minulle työnantaja ilmoitti, etten voi mennä äitini hautajaisiin, koska en ole ilmoittanut siitä ennen työvuorojen tekemistä (kaupan ala).

yrittäisin järjestää vuosilomapäiväksi/palkalliseksi. Sairauslomapäiväksi se ei oikein mene, ellei ole joku sairaus /työkyvyttömyys mihin voisi todistuksen perustella.

Olen pahoillani menetyksestäsi.

Ole iloinen, että sait vapaata. Minulle työnantaja ilmoitti, etten voi mennä äitini hautajaisiin, koska en ole ilmoittanut siitä ennen työvuorojen tekemistä (kaupan ala).
Käsittääkseni tuo lain mukaan olisi pitänyt olla palkallinen vapaa. Omien vanhempien hautajaisiin pitää aina saada ainakin vapaata.

Onko sillä loppujen lopuksi mitään väliä?
Kun luulisin että tuossa tilanteessa on pääpaino sillä että sait päivän vapaaksi ja voit osallistua hautajaisiin. Ihan joka paikassa kun ei saa tuota päivää vapaaksi, riippuu työnantajasta kovastikin.

Olen pahoillani menetyksesi johdosta.
No mulle on väliä koska olen pienituloinen yksinhuoltaja ja tekee ison loven tuloihin tuo palkaton vapaapäivä kun on vielä sunnuntai ja menee lisät. Joka tapauksessa menen hautajaisiin on se sitten palkaton tai palkallinen vapaa. Anteeksi nyt, mutta alkoi vähän ärsyttämään tuollainen kommentointi. Kyllä mä suren ja tämä on vaikeaa henkisesti, mutta kai sitä voi silti miettiä käytännön asioita. Hemmetti soikoon.

Kuulut Superiin, niin katso Kvtessi, se on varmaan sun työehtosopimus?

KVTES 2018-2019
Eräät virka- ja työvapaat
"
Työpäiväksi sattuvat 50- ja 60-vuotispäivät, oma vihkiäispäivä, parisuhteen rekisteröimispäivä, aviopuolison, rekisteröidyn parisuhteen osapuolen, vanhemman, lapsen, veljen ja sisaren hautajaispäivä (siunauspäivä) sekä asevelvollisuuslain mukainen kutsuntapäivä ovat palkallisia vapaapäiviä.

Vapaapäiväksi sattuvat tai vuosiloma-aikaan ajoittuvat em. päivät eivät oikeuta saamaan vastaavaa vapaapäivää muuna ajankohtana."

Eli isovanhemmat ei kuulu tähän.
Ja jatkossa huomaa, että ÄLÄ ainakaan pyydä juhlapäivää vapaapäiväksi, koska sit se ei ole palkallinen vapaapäivä, eli muista toivoa työvuoro hääpäivällesi tms.

No mulle on väliä koska olen pienituloinen yksinhuoltaja ja tekee ison loven tuloihin tuo palkaton vapaapäivä kun on vielä sunnuntai ja menee lisät. Joka tapauksessa menen hautajaisiin on se sitten palkaton tai palkallinen vapaa. Anteeksi nyt, mutta alkoi vähän ärsyttämään tuollainen kommentointi. Kyllä mä suren ja tämä on vaikeaa henkisesti, mutta kai sitä voi silti miettiä käytännön asioita. Hemmetti soikoon.
Sitä voisi omassa aloituksessaan tuoda ilmi kaikki oleelliset asiat. Mistä ihmeestä tuo FreezeCat olisi voinut tietää akuutin rahatarpeesi kun et sitä maininnut. Mua rupes nyppiin kyllä tää sun vastaukses.

Sitä voisi omassa aloituksessaan tuoda ilmi kaikki oleelliset asiat. Mistä ihmeestä tuo FreezeCat olisi voinut tietää akuutin rahatarpeesi kun et sitä maininnut. Mua rupes nyppiin kyllä tää sun vastaukses.
Miksi pitää ylipäätään lähteä tuollaisia kommentoimaan?!? Miksi ei voinut vain kommentoida itse asiaa eikä aukomaan päätä rahasta. Mua nyppii sun ja FreezeCatin typeryys tässä kohtaa. Ei kaikkea tarvitse ääneen päästä sanomaan.

Yhteistyössä