saako ennen joulua paattaa parisuhteen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uuvahtanut kaikkeen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No meillä kaikki joulut meni niin että vanhemmat riiteli sen 364 päivää vuodessa ja jouluaaton sitten teeskentelivät onnellista hampaat irvessä meidän lasten takia ja jo joulupäivänä viimestään isä katosikin jo baariin. Ja samat riitelyt jatku. Että niistä jouluista jäi vaan mieleen teennäisyys ja tekopyhyys. Oltiin helpottuneita kun viimein tajusivat erota.

Alkuperäinen kirjoittaja näinkin voi käydä;29359664:
No meillä kaikki joulut meni niin että vanhemmat riiteli sen 364 päivää vuodessa ja jouluaaton sitten teeskentelivät onnellista hampaat irvessä meidän lasten takia ja jo joulupäivänä viimestään isä katosikin jo baariin. Ja samat riitelyt jatku. Että niistä jouluista jäi vaan mieleen teennäisyys ja tekopyhyys. Oltiin helpottuneita kun viimein tajusivat erota.

No mä en ainakaan ohjeistanut tekemään näin, eikä kai kukaan muukaan. Kyse yhdestä joulusta, jolloin luulis jokaisen järkevän ja terveen aikuisen kykenevän hillitsemään itsensä ja keskittymään sen pienen hetken lasten onneen. Ei tartte esittää ukon kanssa mitään umpirakastunutta, kunhan nyt pystyy samassa tilassa olemaan nätisti niinkuin aikuiset ihmiset.

Mut jos on tapana hilpasta heti joulupäivänä kuitenkin baariin, niin ehkä sit ei edes kannata yrittää... niinpä.

[QUOTE="Vierailija";29359476]No voi herranisä, kyllä nyt aikuinen ihminen voi parisuhteessaan olla viikon pidempään kuin pilaamalla pilata lasten joulun.
[/QUOTE]

Äitiä alistava isä, äkäinen isä kun isä ei alistu ja toimi juuri niinkuin mies tahtoo ja tätä vaille kun lapset jäisivät niin joulu olisi pilalla?

Luulempa, että lastenkin joulu olisi pelastettu jos äiti ymmärtäisi lähteä lasten kanssa joulun viettoon muualle...

Totanoin. Jotenkin ap:n teksti avautui mulle näin: "Kauhee jouluressi, voinko erota?" Ei ehkä ole se mikä tilanne ap:llä oikeasti on mutta tuolta se vaikutti. Itse erosin muinoin heti joulun jälkeen. Asiasta sovittiin pari kk ennen ja lapsillekin asia kerrottiin heti ja myös se että joulut yms vielä vanhaan malliin. Emme suureen ääneen exän kanssa koskaan riidelleet eikä alko tms ongelmia joten saimme joulun jokseenkin kunnialla läpi, lapsia varten tein kaiken kuten ennenkin.

Ota tilanne ja sun fiilikset käsittelyyn joulun jälkeen. Sillon ehkä moni ressitekijä pois (joulu, työt?) joten pystyt ajattelemaan selkeämmin. Voimia, mitä sitten teetkin.

Feikkiteennäinen joulu kiristynein välein, äiti itkee ja isä juo sammuksiin = parempi lapsille?

Melko mustavalkoinen ajattelutapa, joko ero tai feikkiteennäinen joulu, jossa äiti itkee ja isä juo itsensä sammuksiin? Ihanko oikeasti ajattelet noin? Missäs maailmassa sä elät?

Pitää olla kyllä keskenkasvuista porukkaa, jos ei yhtä päivää voi olla sulassa sovussa, touhuta lasten kanssa ja viettää joulua. Sanoin aiemmin, että ehdottomasti lapsille ensin joulu ja sitten vasta ero, todellakin tarkoitin sitä että lapsille se joulu.. Ja minun käsitykseni joulunvietosta ei ole tuo mainitsemasi esimerkki.

Jotenkin olen aina kuvitellut, että kun lapsia tehdään, niin MOLEMMAT vanhemmat voivat tarvittaessa laittaa lastensa edun omansa edelle. Tehdä uhrauksia. Eikö se ole osa vanhemmuutta?

[QUOTE="Harmi";29359810]Jotkut ihmiset eivät osaa erottaa omia huonoja muistojaan muiden ihmisten nykytilanteista.

Tosi surullista että nähdään kaikkeen vaihtoehtona vain se sammuksiin ryyppääminen.[/QUOTE]

Peesi.

Oletko niitä joiden mielestä jopa väkivaltaisissa parisuhteissa pitää sinnitellä joulun yli ennen turvakotiin menoa? Ei tartte. Ap:n tapauksesta en tiedä, jos olo on sietämätön niin pitää hakea apua. Heti.

Ja missäköhän helvetissä sanottiin, että mies on väkivaltainen? Öö, ei mun mielestä missään.

Kummallista, että sunlaisia löytyy aina, jotka tekee omia päätelmiään. Yksikin lyönti on liikaa, mutta tässä tilanteessa jos mies on ihan normaali isä, se olis lyönti lasten vyön alle jos ilmoittaisivat erosta ennen joulua.

• Tykkää
Reactions: Ciervo

Yhteistyössä