Saako apteekista lääkkeitä laskulle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En oo ikinä kuullut että jossain sais. Jos ei oo lääkkeisiin rahaa, pitää hakea sossusta maksusitoumus ja jos ei ole sossun asiakas pitää vaan kärsiä nahoissaan :D

[QUOTE="vieras";27393999]En oo ikinä kuullut että jossain sais. Jos ei oo lääkkeisiin rahaa, pitää hakea sossusta maksusitoumus ja jos ei ole sossun asiakas pitää vaan kärsiä nahoissaan :D[/QUOTE]

No näin kai se on, että haen sitten vasta perjantaina lapsen astmalääkkeet ja muut :) Täällä ei sossu anna maksusitoumusta vaan ensin pitää ostaa ne lääkkeet ja sitten vasta saa rahan, tosin en ole nyt toimeentulotukea pitkään aikaan hakenutkaan.

[QUOTE="vieras";27393999]En oo ikinä kuullut että jossain sais. Jos ei oo lääkkeisiin rahaa, pitää hakea sossusta maksusitoumus ja jos ei ole sossun asiakas pitää vaan kärsiä nahoissaan :D[/QUOTE]

Kyllä saa! ;) Esim. kotihoidon asiakkailla, erit. vanhuksilla on usein laskutussopimus, jotta me hoitajat saadaan hoidettua lääkeasiat jouhevammin. Mutta tosiaan, varmaan apteekkikohtaista ja vaatii jonkun "pätevän" syyn, että suostuvat laskutukseen.

Kyllä saa! ;) Esim. kotihoidon asiakkailla, erit. vanhuksilla on usein laskutussopimus, jotta me hoitajat saadaan hoidettua lääkeasiat jouhevammin. Mutta tosiaan, varmaan apteekkikohtaista ja vaatii jonkun "pätevän" syyn, että suostuvat laskutukseen.

Tää on totta. Luulen kuitenkin, että vaatii erillisen sopimuksen ja esim suoralaskutuksen tililtä. Jos randomasiakas menee apteekkiin ja haluaa lääkkeet laskulle, niin en usko, että onnistuu missään.

Tää on totta. Luulen kuitenkin, että vaatii erillisen sopimuksen ja esim suoralaskutuksen tililtä. Jos randomasiakas menee apteekkiin ja haluaa lääkkeet laskulle, niin en usko, että onnistuu missään.

No, tottakai se vaatii sopparin. :D Täällä on kyllä molempia tapoja, eli menee sekä suoraan tililtä, että toset maksaa ihan laskuna. Mutta pointti olikin siinä, että SAA, vaikkakin eritysitapauksissa. ;)

Minä olen joskus ostanut lääkkeitä laskulla apteekista, josta hain aina kaikki lääkkeni eli oli ikään kuin kanta-asiakas. Sain tilisiirtolapun mukaani. Siitä on kyllä aikaa jotakin 10 v., joten en tiedä onnistuisiko enää. Voithan kysyä. Asiaa auttaa varmaan, jos olet ostanut juuri heiltä ennenkin lääkkeitä.

Niin ja mitään erillisiä sopimuksia asiasta ei kirjoitettu, sanoin vain että palkkapäivään on niin ja niin kauan aikaa ja kysyin voisinko silti saada lääkkeet ostettua.

Minä olen joskus ostanut lääkkeitä laskulla apteekista, josta hain aina kaikki lääkkeni eli oli ikään kuin kanta-asiakas. Sain tilisiirtolapun mukaani. Siitä on kyllä aikaa jotakin 10 v., joten en tiedä onnistuisiko enää. Voithan kysyä. Asiaa auttaa varmaan, jos olet ostanut juuri heiltä ennenkin lääkkeitä.

Joo, täällä ei ole kuin yksi apteekki joten sieltähän sitä on ostettava.. En tiedä viitsinkö mennä ilman rahaa kyselemään, nolottaa jo muutenkin niin paljon! Toisaalta lääkkeet kyllä tarvitsisi. Ehkäpä käyn siellä iltapäivällä.

Yhteistyössä