saako apteekista allergisten korviketta ilman reseptiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mjölkkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mjölkkis

Vieras
eli, haluaisin ostaa apteekista äidin maidon korviketta valmiiksi kotiin ennen lapsen syntymää. Esim. almiron peptiä, josta olis maidon proteiinit pilkottu. Meillä esikoisella maitoallergia vauvana ja haluaisin nyt välttää vauvan altistamisen lehmän maidolle. Aion kyllä imettää mutta jos alkuun tarvitsee lisämaitoa antaa. Tietääkö joku saako sitä ostaa ilman reseptiä apteekista?

Muistathan, että imetys on ilmaista! Pidä huoli siitä, että tiedät itse imetyksestä tarpeeksi ja että saat asianmukaista imetysohjausta sairaalassa. Se ei valitettavasti ole itsestäänselvyys että siellä vaivauduttaisiin imetyksessä opastamaan.

Kyllä minäkin vältin maitoa alkuun toisen lapsen kanssa kun esikoinen oli ollut aika vaikea allergikko. Purkki oli varalta ostettuna, mutta itse en maitoa vältellyt kun imetin.

Jos edellisillä lapsilla on ollut allergioita, seuraavilla niiden todennäköisyys on 70-80%, joten en tosiaan Tuttelia pistäisi naamaan pienelle vauvalle.

Alkuperäinen kirjoittaja kokemusta on:
Muistathan, että imetys on ilmaista! Pidä huoli siitä, että tiedät itse imetyksestä tarpeeksi ja että saat asianmukaista imetysohjausta sairaalassa. Se ei valitettavasti ole itsestäänselvyys että siellä vaivauduttaisiin imetyksessä opastamaan.

Tuosta tahtoisin kuulla lisää, Missä siitä saa opastusta, jos ei synnärillä?

Onko kenelläkään sellaista vastiketta, mikä olisi koostumukseltaan edes lähellä äidinmaitoa, tässä siitä:
http://www.fineli.fi/food.php?foodid=603&lang=fi

Yhteistyössä