saako äitiyspakkauksen myydä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja peppieemeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pitäisköhän kelan laittaa siihen pakkaukseen että "ei jälleenmyyjille" jos joku tekee muksuja joka vuosi ja aina ottaa pakkauksen ja myy sen sitten eteenpäin niin onko tällainen ihminen sitten virallinen äitiyspakkausten jälleenmyyjä :D Herran tähen että joillekkin on vaikeeta se jos joku myy äitiyspakkauksen vaatteita. Jos myyjä ja ostaja ovat tyytyväisiä niin kellään muulla ei luulisi olevan nokan koputtamista asiaan!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelee:
Mua niin ottaa päähän kun ihmiset myy pakkausvaatteita... Ajatelkaa mikä etuisuus se on, eikä maksa mitään!!! Itse laitan kierrätykseen mutta UFF laatikkoon tai syöpäyhdistykselle tai SPR:lle tai...
Ihan sama kuin myisit joululahjasi...

Jos ilmaiseksi antaa pois, niin sitten on 170e miinuksella, jonka olisi saanut jos olisi pakkauksen rahana ottanut.

Se summa on 140e.

mä en voi käsittää että miks ihmiset pyytää äippäpakkauksista rahaa, siis jos niitä vaatteita ei tarvitse niin kannattasiko ottaa rahana 140? ja niillä rahoilla sitten hankkia tarvittavia kivoja vaatteita.. näin mä ainakin tein.. ja jos haluaa niitä yksittäisiä tuotteita myydä niin siinä vois ottaa huomioon hintaa laittaessa että ne on saatu ilmatteeks.. kirpparilla just katoin kun oli äippäpakkauksen puku 15? et varmasti maksan :D
jokainen taaplaa tyylillään mutta aina sitä voi ihmetellä..

Tokihan sen saa myydä jos mieli niin tekee, se onkin eri asia kuinka sen saa myydyksi kun kaupan ilmoitustaulut on pullollaan lahjoitetaan äitiyspakkauksia. Ulkomaillehan nuita on vissiin aika helpokin myydä. Kukin tekee miten tahtoo minä ainakin otan kelalta suoraan rahana sen jos en pakkausta tarvitse, mutta ehkä olen vain laiska kun en jaksa alkaa miettimään minne saisin myytyä.

Siinäpä jollekin siis bisnes idea, alat kerään nuita lahjoitettuja pakkauksia ja lähdet myymään ruotsin rajalle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tokihan sen saa myydä jos mieli niin tekee, se onkin eri asia kuinka sen saa myydyksi kun kaupan ilmoitustaulut on pullollaan lahjoitetaan äitiyspakkauksia. Ulkomaillehan nuita on vissiin aika helpokin myydä. Kukin tekee miten tahtoo minä ainakin otan kelalta suoraan rahana sen jos en pakkausta tarvitse, mutta ehkä olen vain laiska kun en jaksa alkaa miettimään minne saisin myytyä.

Siinäpä jollekin siis bisnes idea, alat kerään nuita lahjoitettuja pakkauksia ja lähdet myymään ruotsin rajalle.

anteeksi tyhmyyteni mutta kuka ottaa pakkauksen ja lahjoittaa sen käyttämättä pois? Kun siitä rahankin saisi ja varmaan lapsiperheelle sekin raha olisi tarpeen aina
Minä en ole ainakaan meidän kauppojen tauluilla noita ilmoituksia nähnyt?
Jos joku kokee ä-pakkauksen ala-arvoiseksi itselleen eikä rahaa voi vastaanottaa niin kai sitä voi kieltäytyä molemmista vai voiko? Ei kai äitiyslomastakaan tarvitse rahaa vastaanottaa, kun jättää käymättä neuvolasa ajoissa je menettää niin oikeutensa. Kunhan pähkäilin kun en oikein tajunnut jutun juonta eli siis sitä miksi joku käyttämätöntä pakkausta lahjoittaisi pois (tietysti jos vauva kuolee mutta niitä tapauksia lienee aika harvassa kuitenkin!)

Alkuperäinen kirjoittaja onnellinen:
mä en voi käsittää että miks ihmiset pyytää äippäpakkauksista rahaa, siis jos niitä vaatteita ei tarvitse niin kannattasiko ottaa rahana 140? ja niillä rahoilla sitten hankkia tarvittavia kivoja vaatteita.. näin mä ainakin tein.. ja jos haluaa niitä yksittäisiä tuotteita myydä niin siinä vois ottaa huomioon hintaa laittaessa että ne on saatu ilmatteeks.. kirpparilla just katoin kun oli äippäpakkauksen puku 15? et varmasti maksan :D
jokainen taaplaa tyylillään mutta aina sitä voi ihmetellä..

No jospa on vaikka ottanut pakkauksen ja todennut ettei tarvitsekaan sitä ja käyttämättä jää.

Tai on ottanut pakkauksen, ja menettää lapsen. Pitääkö se silloinkin vaan lahjoittaa pois?

miksei saisi.
itse olen ottanut kaikille 4 lapselle äityspakkauksen koska Pakkauksen hinta on 274,15 euroa + postituskulut kelalta ostettuna.
140e ei kaupasta saa vauvalle paljon mitään vaatetta.
mutta edelleenkin kaikkien lasteni äitiyspakkauksen vaatteet ja tavarat ovat tallessa ja käytössä paitsi uusimmasta tullut kestovaippa jonka annan tytölle nukenleikkeihin.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelee:
Mua niin ottaa päähän kun ihmiset myy pakkausvaatteita... Ajatelkaa mikä etuisuus se on, eikä maksa mitään!!! Itse laitan kierrätykseen mutta UFF laatikkoon tai syöpäyhdistykselle tai SPR:lle tai...
Ihan sama kuin myisit joululahjasi...

onko se sitten oikeutettua, kun laitat ne äp-vaatteet sinne uffin laatikkoon, niin ne vaatteet myydään sitten uffin liikkeessä eteenpäin? eli saavat niistä rahaa, mikä kaikki ei todellakaan mene lyhentämättömänä hyväntekeväisyyteen.

eikö pieleen mennyttä joululahjaa muuten saa myydä? mitä sitten teet pirkko-tädin lahjoittamalla aamutakilla, jota et voi käyttää koska se riitelee silmiesi värin ja makkarin verhojen kuosin kanssa?

Yhteistyössä