saako äitiyspakkauksen myydä?

illan iloksi eettistä dilemmaa.

oletetaan, että kyseessä olisi vaikka 2. tai 3. lapsi, ja kaikki paikat täynnä pieniä vaatteita. tällöin äitiyspakkausta ei tarvitse. toisaalla voi olla joku, joka tarvitsisi äitiyspakkauksen, mutta ei ole siihen oikeutettu ulkomailla asumisen tai kansalaisuutensa vuoksi. tai sitten äiti voi haluta tienata pakkauksella enemmän kuin sen äitiysavustuksen verran (170e, kun pakkauksen arvo rahassa olisi 280e) ja pyytää sillä vaikka 200ee?

olisiko väärin laittaa äp myyntiin, esim. nettihuutokauppaan tms.? mitä mieltä olette?
 
Tuossahan periaatteessa hyötyy molemmat jos siis ostajaksi löytyy ihminen joka ei oikeutettu pakkaukseen ole :) Kun eikös se tilattuna maksa jotain yli 270 e + postikulut niille jotka siihen ei ole oikeutettuja..
 
No vaikka minä en villestä pakkausta tarvinnut, niin palautin sen avaamattmana kelaan ja vaihdoin rahaksi.
Mitä helvettiä minä olisin vaatteilla tehnyt kun vauvaa ei olisi kuitenkaan olut joka niitä olsii pitänyt
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:
Kysy KELAlta mikä on viranomaisten kanta.
ja höpö höpö. Samalla tapaa kirppismyyjät oletteko kysyneet sossun kantaa jos olette sossun avustuksella jotakin ostaneet????
Tarkoitin nyt lähinnä sitä laillista puolta. Mitä höpö höpöä siinä on? Jokaisen moraali on tietenkin oma asiansa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:
Kysy KELAlta mikä on viranomaisten kanta.
ja höpö höpö. Samalla tapaa kirppismyyjät oletteko kysyneet sossun kantaa jos olette sossun avustuksella jotakin ostaneet????
Tarkoitin nyt lähinnä sitä laillista puolta. Mitä höpö höpöä siinä on? Jokaisen moraali on tietenkin oma asiansa.
eli jos mä lähden myymään käytetyn esim äp.n toppapuvun niin en saa sitä tehdä,mitä sitten voin sille tehdä,roskikseenko?
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikku myy ja haisulimamma:
Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:
Kysy KELAlta mikä on viranomaisten kanta.
ja höpö höpö. Samalla tapaa kirppismyyjät oletteko kysyneet sossun kantaa jos olette sossun avustuksella jotakin ostaneet????
Tarkoitin nyt lähinnä sitä laillista puolta. Mitä höpö höpöä siinä on? Jokaisen moraali on tietenkin oma asiansa.
eli jos mä lähden myymään käytetyn esim äp.n toppapuvun niin en saa sitä tehdä,mitä sitten voin sille tehdä,roskikiseenko?
Käsittääkseni kyse oli käyttämättömästä pakkauksesta.
Ja ainahan käytettyjä vaatteita voi lahjottaa niitä tarvitseville. Mikä pakko kaikkea on myydä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:
Alkuperäinen kirjoittaja pikku myy ja haisulimamma:
Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:
Kysy KELAlta mikä on viranomaisten kanta.
ja höpö höpö. Samalla tapaa kirppismyyjät oletteko kysyneet sossun kantaa jos olette sossun avustuksella jotakin ostaneet????
Tarkoitin nyt lähinnä sitä laillista puolta. Mitä höpö höpöä siinä on? Jokaisen moraali on tietenkin oma asiansa.
eli jos mä lähden myymään käytetyn esim äp.n toppapuvun niin en saa sitä tehdä,mitä sitten voin sille tehdä,roskikiseenko?
Käsittääkseni kyse oli käyttämättömästä pakkauksesta.
Ja ainahan käytettyjä vaatteita voi lahjottaa niitä tarvitseville. Mikä pakko kaikkea on myydä?
mikä pakko on lahjoittaa? oli käytettyjä tai ei. Ja jokaisella on oikeus ä-pakkaukseen tai rahaan siitä ja sillä saa tehdä mitä tekee, kun ei sitä rahaakaan ole pakko käyttää juuri vauvan vaatteisiin vaan halutessaan voi vaikka talvitakin itselleen ostaa.
 
ihmettelee
Mua niin ottaa päähän kun ihmiset myy pakkausvaatteita... Ajatelkaa mikä etuisuus se on, eikä maksa mitään!!! Itse laitan kierrätykseen mutta UFF laatikkoon tai syöpäyhdistykselle tai SPR:lle tai...
Ihan sama kuin myisit joululahjasi...
 
hei
tää on niin ikuisuus kysymys! tottaikai sen saa myydä jos siltä tuntuu.. ja tohon LAHJOITTAMIS juttuun sen verran kantaa kun pitäs kaikki ä-pakkauksen tuotteen lahjottaa eteenpän..
Mä en ottanu toiselle lapselle pakkausta koska ekalle otin..noh sieltä räpsähti tilille se 140 egeä..pitää vissiin lahjottaa toi rahasumma johonkii..kuka haluaa??!! hah!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelee:
Mua niin ottaa päähän kun ihmiset myy pakkausvaatteita... Ajatelkaa mikä etuisuus se on, eikä maksa mitään!!! Itse laitan kierrätykseen mutta UFF laatikkoon tai syöpäyhdistykselle tai SPR:lle tai...
Ihan sama kuin myisit joululahjasi...
Jos ilmaiseksi antaa pois, niin sitten on 170e miinuksella, jonka olisi saanut jos olisi pakkauksen rahana ottanut.
 
vieras
Minä otin äitiysavustuksen rahana toisella lapselle ja ostin rahalla uuden turvakaulalon. Laitanko nyt ilmoituksen, että lahjoitan alle vuoden vanhan Britax Baby Safe kaukalon vai saanko myydä sen? Ja mitä eroa tässä nyt on siihen, että myisin esikoisen pakkauksen sisältöä? Enhän minä sitä kaukaloakaan itse maksanut, jos oikeen aletaan miettiä asiaa, vaan Kelahan sen kustansi äitiysavustuksen muodossa.
 
Tuli mieleen, että mites ne lapsen vaatteet ja muut tavarat mitä mummot, kummit ja tädit on lahjoittaneet???? Maksatteko te myynnistä saadut tavarat sitten sille alkuperäiselle ostajalle? Ja miten erotatte ne äitiyspakkauksessa tulleet, mummolta saadut ja itse ihan omalla rahalla ostetut? Nimikoitteko niskaan? :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelee:
Mua niin ottaa päähän kun ihmiset myy pakkausvaatteita... Ajatelkaa mikä etuisuus se on, eikä maksa mitään!!! Itse laitan kierrätykseen mutta UFF laatikkoon tai syöpäyhdistykselle tai SPR:lle tai...
Ihan sama kuin myisit joululahjasi...
Oompa mä ainaki monesti myynyt lahjaks saatuakin!!! mitäpä niille vaatteille muutenkaa tekee jos ei ite oo käyttöö???Haloo!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ohhoh:
Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:
Kysy KELAlta mikä on viranomaisten kanta.
Juu, kyllä monet varmaan kyselee kelalta!!!


Luultavasti nauravat ja sanovat että oma on asias!! Voi herranjumala taas!!
Wau, mulle on ihan uutta toi KELAn nykyinen käytäntö, jossa jetaan äitiyspakkauksia jälleenmyyntiin. Mutta toisaalta onhan se ihan ymmärrettävää näinä aikoina kun ihmiset koittaa rahastaa kaikesta.
 

Yhteistyössä