Saako äitiyslomalla jotain korvausta jos esikoinen on kotona?

  • Viestiketjun aloittaja saara
  • Ensimmäinen viesti
Minä kotona kakkosen kanssa(synt heinäkuussa) ja esikoinen myöskin seuranamme, joka on kolmisen vuotta. Ilmeisesti tuon ikäisestä ei saa mitään?? Olenko oikeilla jäljillä?? Kodinhoidontukea ei ainakaa saa kun on yli kolme vuotias. Mutta jotain muuta???
 
mie vuoan
mie ite oon nyt reilun vuoden vanhan kanssa kotona. tammikuussa syntyy kakkonen. saan minimiäitiyspvrahan ja hoitolisän. mies työtön,,ei ole oikeutettu edes pvrahaan kun ei ole ammatillista koulutusta ja alle 25-v. mietin vaan kuinka rahat tulee riittää..
 
vieras
Käytännössä voi saada jotain ansioista riippuvaa hoitolisää, äitiyspäivärahakin lasketaan tuloiksi. Minimiäitiyspäivärahakin on suurempi kuin tuo kotihoidontuen perusosa, jolloin mitään maksettavaa siitä ei jää jäljelle, kun toinen vähennetään toisesta.
 
:)
Miksi ette hoida raha-asioitanne kuntoon,ennen kuin alatte sikiämään??? Mun laskujen mukaan,kun tää kolmas syntyy ensi kesänä tuun saamaan äitiyspäivärahaa yli 2000? ja yrityksen tulot lisäksi.Ja mies saa noin 4500? ja yrityksen tulot lisäksi...On niin paljon helpompaa olla lasta hoitamassa kun on talous kunnossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Miksi ette hoida raha-asioitanne kuntoon,ennen kuin alatte sikiämään??? Mun laskujen mukaan,kun tää kolmas syntyy ensi kesänä tuun saamaan äitiyspäivärahaa yli 2000? ja yrityksen tulot lisäksi.Ja mies saa noin 4500? ja yrityksen tulot lisäksi...On niin paljon helpompaa olla lasta hoitamassa kun on talous kunnossa.
ompas ilkeitä ihmisiä olemassa.
 
köyhät leveilee
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Miksi ette hoida raha-asioitanne kuntoon,ennen kuin alatte sikiämään??? Mun laskujen mukaan,kun tää kolmas syntyy ensi kesänä tuun saamaan äitiyspäivärahaa yli 2000? ja yrityksen tulot lisäksi.Ja mies saa noin 4500? ja yrityksen tulot lisäksi...On niin paljon helpompaa olla lasta hoitamassa kun on talous kunnossa.
Se, että ap kysyy onko mahdollista saada jotain muuta rahaa äippärahan lisäksi, ei tee hänestä persaukista joka ei pysty elättämään lapsiaan!!

Ja turha sunkaa tollasilla tuloilla ruveta lesoilemaan...
 
Ei itse p.a. mutta...
Kaikilla ei ole mahdollisuutta saada 4500? kuukausituloja. Ja ehkä just sen takia teidän eläkkeitä aikanaan ei kukaan ole maksamassa että miettikääpä sitä!
 
tuleva kotiäipp
Itekkin laitan kohta äippähakemuksen menemään ja esikko tietysti jää kotiin kun vauva syntyy. Niin siis saako siitä pikku-ykkösestä mitään tukea? tais vähän keskustelu lipsahtaa ohi aiheen..

joo, talousasiat on muuten ihan kunnossa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja tuleva kotiäipp:
Itekkin laitan kohta äippähakemuksen menemään ja esikko tietysti jää kotiin kun vauva syntyy. Niin siis saako siitä pikku-ykkösestä mitään tukea? tais vähän keskustelu lipsahtaa ohi aiheen..

joo, talousasiat on muuten ihan kunnossa.
Juu siis hoitolisän saat..tuloista riippuu kuinka paljon.
 

Yhteistyössä