Saako 3,5 kk vauvaa kantaa lonkalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tyhmä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tyhmä"

Vieras
Mä oon ehkä vähän hassu, mutta mun päässä on jotenkin semmoinen mielikuva, että vauvaa ei saisi kantaa lonkalla ennen jotain tiettyä ikää. En tiedä mistä oon sen keksinyt, kun nyt kun oon asiaa yrittänyt selvittää, ei missään niin ole sanottu. Mutta siis saako 3,5 kk vauvaa kantaa lonkalla? Siis niin että on jalat auki kantajan kylkeä tai vatsaa vasten? Alkaa olla jo niin iso vauva, että on tekemistä kun yrittää kantaa häntä pystyasennossa niin, että jalat pysyy suorina... :D

en osaa sanoa, mutta jos mä aattelen meidän samanikäistä vauvaa, niin on sen verran makarooni ja päätään ei osais kannattaa tuossa asennossa niin en kantais. mut jos vauva jämäkkä eikä pää retkahtele niin miksei. noita edellisiä olen kyllä lonkalla kantanu isompina.

Ei kai niiden jalkojen tarvitse suorina pysyä, kunhan niska kannattelee.

Mun poika oli aikoinaan pikkuvauvana yli 6 viikkoa tuossa asennossa, sillä lailla ne lonkat tehdään =)

Mäkin mietin tossa enemmän pään kun jalkojen asentoa. Kantoreppuja/-liinojahan saa käyttää kai yli 3kg painoisten vauvojen kantamiseen,ja ainakin liinassa vauvan jalat on "auki" ja joidenkin mukaan paras asento on kun jalat on "M-asennossa".

No, vauva kyllä kannattelee jo hyvin päätään, joten ei kai siinä sitten mitään estettä ole. Tosiaan, pään kannatus kun on jo aika hyvin hallinnassa, niin jotenkin ajattelin enemmän niitä lonkkia. Mutta ilmeisesti lonkille ei ole asennosta haittaa..

Yhteistyössä