Saako 1v lapsi syödä kuivattuja marjoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Hei!

Olin miettimässä mahdollisia joululahjoja 1v kummilapselle ja muille perheenjäsenille joulukarkkeja kaupasta ostaessani tuli mieleen, että löytyisiköhän taaperollekin jotain syötävää herkkua jouluksi. Mieleeni putkahti aikoinani intissä syömäni kuivatut puolukat ja sitten aloin miettimään, että sopisivatko jonkinlaiset kuivatut, kotimaiset marjat 1v vuotiaalle lapselle. Kyse siis ihan luontaisista marjoista joiden joukkoon ei ole lisätty sokeria, säilöntäaineita, jne. vaan ne on pelkästään kuivatettu ja menevät pikku naposteltavasta.

Onko täällä kellään asiantuntemusta asian tiimoilta? Jos täällä on ihmisillä jotain muita ideoita mahdollisista jouluherkuista mitä voisi 1v lapselle tarjota jouluna niin nekin ovat luonnollisesti tervetulleita!

Hei!

Olin miettimässä mahdollisia joululahjoja 1v kummilapselle ja muille perheenjäsenille joulukarkkeja kaupasta ostaessani tuli mieleen, että löytyisiköhän taaperollekin jotain syötävää herkkua jouluksi. Mieleeni putkahti aikoinani intissä syömäni kuivatut puolukat ja sitten aloin miettimään, että sopisivatko jonkinlaiset kuivatut, kotimaiset marjat 1v vuotiaalle lapselle. Kyse siis ihan luontaisista marjoista joiden joukkoon ei ole lisätty sokeria, säilöntäaineita, jne. vaan ne on pelkästään kuivatettu ja menevät pikku naposteltavasta.

Onko täällä kellään asiantuntemusta asian tiimoilta? Jos täällä on ihmisillä jotain muita ideoita mahdollisista jouluherkuista mitä voisi 1v lapselle tarjota jouluna niin nekin ovat luonnollisesti tervetulleita!
Meillä lapsi 1,5v rakastaa rusinoita sekä kuivattuja hedelmiä. Esim cittareissa ja prismoissa on vauvaosastolla/kuivattujen hedelmien osastolla semmoisia pieniä minions ja ryhmä hau pusseja, joissa kuivattuja hedelmiä.
Mikäli haluat itse leipoa niin meidän lapsen suosikkeja ovat ns apina eväät. Löytyy simppeli sormiruoka sivustolta.
Nuo pyöräyttää muutamassa minuutissa

Minulla on asiantuntemusta lahjoista ja etenkin joululahjoista: voin kertoa, että kuivatut marjat on ehkä paskin idea ikinä lapsen lahjaideaksi (y)
On muuten aika tylsä joululahja!
Kyseessähän ei siis ole ainut lahja jonka olen hommaamassa (aivan kuten joulukarkitkaan eivät ole ainoa lahja mitä annan muille perheenjäsenille/tuttaville). Ajattelin vain löytyisikö taaperollekin jotain sopivaa naposteltavaa jouluksi, kun vanhemmat eivät vielä anna karkkia syödä.

Kaupassa on myös muumirasioita, karkkirasian kokoisia, missä on rusinoita, kuivattuja omenoita jne. Meidän 2v:n suosikkeja ollut jo kauan ja olisi varmasti iloinen niitä saadessaan paketista. Jos ei vain ole mitään allergioita, niin todennäköisesti vuoden ikäinen on niitä jo maistellut. Rusinoita ainakin. On muuten hyvä idea, omillekin lapsille pikkupaketteja saa näistä!

Yhteistyössä