Saako 12v-16v päättää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
itse, että ei käy isällään ns. lainkaan?

Eli vanhemmat eronneet ja lapset päättäneet, että heitä ei huvita käydä isällään. Mitään siellä ei ole tapahtunut, mutta välimatkaa on noin 130km.

Onko oikein, että lasten äiti ei tee päätöstä asiasta ja käske lapsia käymään isänsä luona vai saako tuon ikäiset vain tehdä päätöksen, että eivät käy? Lähinnä kun ei huvita ja siellä on tylsää. Osa käynyt kerran vuodessa nyt siellä, yksi ei ole käynyt yli vuoteen.

Lapset saavat päättää. Asiaa tuntematta veikkaisin, että äiti siellä aivopesee lapsia viikonloppureissuille, jos ei muuten niin saadakseen itse vapaata velvollisuuksistaan.

no mun mutsi teki päätösen , että meidän ei tule tavata isäämme ollenkaan... Meni varmaan 6 vuotta että näin isääni ollenkaan.

Että se mitä saa tai ei saa ja mikä on oikein ja kohtuulista ei aina kohtaa todellisuutta.

Mitä mieltä lasten isä on?

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Lapset saavat päättää. Asiaa tuntematta veikkaisin, että äiti siellä aivopesee lapsia viikonloppureissuille, jos ei muuten niin saadakseen itse vapaata velvollisuuksistaan.

EI vaan äiti ei sano mitään eikä välitä lasten isän harmista, kun ei näe lapsiaan yhtään.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Sä oot nyt sit se sama tyyppi joka kyseli siitä heitteillejätöstä... huoh...

No life??

Anteeksi mikä juttu?

Ja ilmeisesti se oletkin sinä jolla ei ole elämää, kun täällä jaksat kytätä eri avauksia ja arvailla avauksen tekijöitä.

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
no mun mutsi teki päätösen , että meidän ei tule tavata isäämme ollenkaan... Meni varmaan 6 vuotta että näin isääni ollenkaan.

Että se mitä saa tai ei saa ja mikä on oikein ja kohtuulista ei aina kohtaa todellisuutta.

Mitä mieltä lasten isä on?

Tahtoisi tietysti tavata lapsiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

EI vaan äiti ei sano mitään eikä välitä lasten isän harmista, kun ei näe lapsiaan yhtään.

Jos isä haluaa tavata lapsiaan, niin silloin ne voi mielestäni tuupata junaan sen enempiä kyselemättä. Tylsää tai ei.

meillä ainakin isä on sanonut, että ei väkisin raahaa tenavia sinne sitten enään, kun kasvavat jos eivät itse halua lähtee. ymmärtää sen, että kaverit ja jutut täällä, eikä siellä 150km päässä.
ja onhan tuo likka jo nyt saanut periksi, että ei tarvii mennä iskälle, jos ei haluu.

Pitäisi saada jollain konstilla selvää, miksi lapset eivät lähde isälleen. Kun tietää syyn, asialle ehkä mahtaa jotain. Matkustaminen kouluviikon jälkeen on aika rankkaa sekin.

Pitäisi saada jollain konstilla selvää, miksi lapset eivät lähde isälleen. Kun tietää syyn, asialle ehkä mahtaa jotain. Matkustaminen kouluviikon jälkeen on aika rankkaa sekin.

Joo mutta kun yksi lapsista ei mennyt sinne edes kesälomalla....

Isän ja lasten (ja äidin tietysti myös) kannattaa nyt sopia uudet säännöt. Esim tapaamiset kerran kolmessa viikossa ja isä hakee kotoa ja paluumatka julkisilla kulkuneuvoilla isän laskuun. Tai ihan mitä vaan.

En pakottaisi tuon ikäisiä, mutta kannustaisin... Oma äitini on mielestäni toiminu hienosti näissä asioissa, vaikkei isä sitä ymmärräkään. Äiti onkin kannustanut lapsiansa tapaamisiin lasten edun takia, ei isän, mikä näyttää ap:llakin olevan agendana. Voisko se isä tulla sieltä teillepäin, niin kun joku oli jo ehdottanut?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Joo mutta kun yksi lapsista ei mennyt sinne edes kesälomalla....

12-16 vuotiailla alkaa olla kaverit ja oma elämä ihan tosi paljon tärkeempiä kuin äiti ja isä ja kaverit tulee luonnollisesti ykkössijalle jos pitää miettiä toiselle paikkakunnalle matkustamista isää tapaamaan. Se on se murkkuikä sitä.
Niinkuin joku tossa ylempänä kysy:eikö isä voisi käydä tapaamassa lapsia päiväseltään lasten omalla paikkakunnalla?

Yhteistyössä