Saahan sitä hakea ja ola kiinnostunut, mutta ei van tule valituksi

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
ei töitä mullekaan
Alkuperäinen kirjoittaja ei töitä mullekaan;23159920:
Minua kiinnostaisi että mitä vaihtoehtoja on jäljellä, siis hakemisen suhteen, jos kerran tiettyyn duuniin sopiva luonne + nimekäs suosittelijakaan eivät auta?? :( Nuori ikä tuntuu olevan miinusta, vaikka vanhemmat ihmiset väittävät toista. Kouluihinkaan ei pääse. Hakijoita on samoihin koulutuksiin ym. satoja. CV-netissä on nippanappa täysi-ikäisiä, joilla on jo koulutus, työkokemusta jne. Niin että pikkuisen hirvittää.
Niin ja työkokemusta minullakin on, melkein puoli vuotta.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja ei töitä mullekaan;23159920:
Minua kiinnostaisi että mitä vaihtoehtoja on jäljellä, siis hakemisen suhteen, jos kerran tiettyyn duuniin sopiva luonne + nimekäs suosittelijakaan eivät auta?? :( Nuori ikä tuntuu olevan miinusta, vaikka vanhemmat ihmiset väittävät toista. Kouluihinkaan ei pääse. Hakijoita on samoihin koulutuksiin ym. satoja. CV-netissä on nippanappa täysi-ikäisiä, joilla on jo koulutus, työkokemusta jne. Niin että pikkuisen hirvittää.
Jos tarkoitat hakemisella työpaikan hakemista, niin valitettavasti suosittelija ja sopiva luonne ei tänä päivänä riitä. Olisi ihanaa palkata kivoja ihmisiä, mutta kun sitä osaamistakin pitäisi olla, jotta työntekijästä olisi yritykselle niin paljon hyötyä, että kattaisi edes oman palkkansa.

Mikset pääse kouluihin? Olet kuitenkin nuori vielä. Mulla tärppäsi aikoinaan sairaanhoito-opisto vasta kolmannella yrityksellä ja mun tyttärellä ammattikorkea vasta nyt tokalla yrityksellä. Jos sinulla ei ole peruskoulun jälkeen mitään toisen asteen tutkintoa ja peruskoulun päästötodistus on huono, kannattaisiko korottaa arvosanoja?
 
Rollolainen
Voi olla, ettei ne ota työvoimapoliittiseen koulutukseen sellaista, joka jätti juuri yhden työvoimapoliittisen koulutuksen kesken...

Ja onhan noihin hakijoita.

Mitä väitteeseen "Oikeisiin kouluihin on paljon helpompi päästä kuin noille kursseille" tulee, niin ei se ihan niinkään ole. Meidän koulutusohjelmaankin haki muistaakseni 320 ihmistä ja 20 pääsi.
EN JÄTTÄNYT KOLUTUSTA KESKEN. Tuossa koulututksessa oli alunperinkin niin, että meistä jää vain se 12 (1+-1) opiskelijaa jäljelle, jotka jatkavat. ja oliisn ollut jatkoon pässeiden joukkoon, mutta kävin vain tämän orjentoian jakson, koska tuli tuo jalkaleikkaus. jso olisn KESKEYTTÄNYT koulutuksen olis tulut karenssia. Vahinko vian että et ymmärä että TYÖVOIMAKOULUTUKSESSA ei aian voi pitää 2-3kk sairaslomaa.
 
"vieras"
Mitä väitteeseen "Oikeisiin kouluihin on paljon helpompi päästä kuin noille kursseille" tulee, niin ei se ihan niinkään ole. Meidän koulutusohjelmaankin haki muistaakseni 320 ihmistä ja 20 pääsi.
Pädenpä minäkin kun kerran sinäkin. Meillä hakijoita 600, otettiin reilu sata. Olisin päässyt sisään pelkällä todistuksella mutta työvoimakoulutukseen en päässyt ;)
 

Yhteistyössä