Saadaan vissiin ´nauttia´anopin seurasta isänpäivänä...Vali vali...

  • Viestiketjun aloittaja ????????
  • Ensimmäinen viesti
????????
En tiiä miten tää on mulle niin rankka paikka. osittain varmaan johtuu hormoneista,ja siitä että alkaa tuntua ettei parisuhdetta ole enää ollenkaan.

Mies on tehnyt nyt 2 viikkoa töiden lisäksi erästä palvelusta anopille. Tänä aikana meillä ei ole ollut perheenkesksietä aikaa ollenkaan. Ei seksiä,läheisyyttä,ei edes keskustelua,kun mies on väsynyt päivätyön lisäksi tekemästään hommasta.Ja itseä väsyttää kun saa hoitaa lapset yksin ison vauvamasun kanssa,olen ollut käytännössä yksinhuoltaja tämän aikaa.

Ajattelin panostaa huomiseen isänpäivään, ei lähdetä edes ravintolaan syömään vaan teen jotain tosi hyvää ruokaa kotona.lapset ovat tehneet lahjat,saunotaan yms...... Eli ihanaa yhdessäoloa,ja toivottavasti illalla vähän kahdenkeskistä aikaa.

No anoppi kävi taas tänään (niinkuin joka päivä nyt 2 vkon sisällä..). On ilmeisesti tulossa taas huomenna,vaikka tuo miehen tekemä projekti anopille on jo valmis.Anoppi oikein keksimällä keksi että homma jatkuu huomenna.Anoppi ymmärtää mielellään asiat väärin ihan jatkuvasti.

No ok,yksinäinen ihminen, mutta kyllä minusta oltaisi ansaittu edes yksi päivä olla rauhassa....En siis tiedä loppujen lopuksi mitä ovat sopineet,kautta rantain mies tuosta sanoi.
ja minä sanoin ihan suoraan,että jos ei isukkia kiinnosta olla yhtä päivää perheensä kanssa (eli huomista isänpäivää),maanantaina ei ole koko perhettä täällä enää kun töistä tulee! Tiedän,tosi halpamaista,mutta oikeasti EN JAKSA!!!!

Mies on siis töissä huomisenkin,mutta tulee ennen klo 15 kotiin ja loppuilta saadaan olla yhdessä.
En tiedä miten toimin jos anoppi pelmahtaa paikalle..?
Mulle on juhlapyhät tosi tärkeitä.
 
"aapee"
Mietin ihan samaa.Olen järjestänyt kivan päivän,ja jos mies meinaa anopin kanssa lähteä taas niin menköön. Kyllä minä lasten kanssa pärjään..

Ahdistaa jo valmiiksi :(
 
Olen vastuullinen mies
V*ttu mikä itsekäs akka ap onkaan,. P*rkele, mies ahertaa itsensä burn outiin ja nainen vaan valittelee, ettei saa mieheltään hellyyttä peräti kaksikin viikkoa jo. Halusitko mieluummin miehen joka vaan makoilee sohvalla, rööki kädessä ja tyhjät kaljatölkit lattialla. Säälittää miehesi puolesta.
T: Neljäkymppinen mies
 
"vieras"
V*ttu mikä itsekäs akka ap onkaan,. P*rkele, mies ahertaa itsensä burn outiin ja nainen vaan valittelee, ettei saa mieheltään hellyyttä peräti kaksikin viikkoa jo. Halusitko mieluummin miehen joka vaan makoilee sohvalla, rööki kädessä ja tyhjät kaljatölkit lattialla. Säälittää miehesi puolesta.
T: Neljäkymppinen mies
Paljon kuitenkin näkee sitäkin, että miehet valittaa kun akalta ei saa huomiota, seksiä ja läheisyyttä.
 
  • Tykkää
Reactions: erinys
Kysy mieheltäsi, onko anoppi tulossa huomenna. Mikäli mies vastaa kyllä, sanot sinä puolestasi, että haluat että te vietätte ko. juhlapyhän ihan oman perheen kesken, ja että anoppi on tervetullut kyläilemään jonain muuna päivänä. Ellei mies osaa sanoa äidilleen ei, niin ilmoita sinä mitä kohteliaimmin, että juttu on nyt näin, repiköön mies pelihousunsa tai ei, mutta onhan se kuitenkin teidän yhteinen koti.
 
äippä x2
Ymmärrän aapeeta siinä mielessä et jos anoppi on hirvee ihminen ni rasittavaa kattella sellasta 2 viikkoo putkeen, mut kaks viikkoo ilman yhteistä aikaa miehen kans on kuitenkin tosi lyhyt aika, ehkä hormonit tekee osan sun kiukusta.
 
"joku"
Alkuperäinen kirjoittaja äippä x2;27494791:
Ymmärrän aapeeta siinä mielessä et jos anoppi on hirvee ihminen ni rasittavaa kattella sellasta 2 viikkoo putkeen, mut kaks viikkoo ilman yhteistä aikaa miehen kans on kuitenkin tosi lyhyt aika, ehkä hormonit tekee osan sun kiukusta.
Totta,mut on kuitenkin isänpäivä! Minkä isän soisi viettävän perheensä kanssa.
 
ok
[QUOTE="joku";27494824]Totta,mut on kuitenkin isänpäivä! Minkä isän soisi viettävän perheensä kanssa.[/QUOTE]

Mä ymmärsin, että mies aikoikin. Eikö mies saa isänpäivänä pyytää äitiään käymään? Mun mies esitti toiveen, että huomenna käydään hänen äidillään kahvilla, pitäisköhän nyt suuttua, että "ei halua olla perheensä kanssa"?

Jos anoppi on ihan riivinrauta, niin ymmärrän että ap:ta rasittaa, mutta kamalaa laittaa tuollainen "me tai äitisi"-tilanne päälle isänpäivänä.
 
"aapee"
Anoppi ei ole oikeastaan mikään riivinrauta,mutta meillä on ollut oikeasti tapana viettää juhlapyhät perheen kesken!
Jos anoppi tänne pelmahtaa,se tarkoittaa sitä että mies lähtee pois kotoa. isänpäivänä :(

Pointti nimenomaan on se,että kun mies tekee jo päivätyönsä,ei tarvitsisi tehdä mitään ylimääräistä! Omassa perheessä on kuitenkin kaksi autoa joita korjata,ja lapset vaativat myös isän huomiota.
Kotitöihin miestä en velvoita,vaan nimenomaan auttamaan lasten kanssa.Varsinkin esikoinen hyppii seinille kun ei saa isän huomiota.

Välit appiukkooni menivät jo 3 v sitten,kun en PÄÄSTÄNYT miestä työpäivien päätteeksi tekemään töitä appiukon firmaan!
Hyväksikäyttöä tämä on ollut jo pidempään. mies on liian kiltti.
Nyt kun tämä homma on tehty,mies saa huilia,mutta lapset on hoidettava yhdessä! oletan että oma perhe on sen verra tärkeä,että myös meidän hyvinvointi täällä kiinnostaa.....Jos meillä ei ole keskustelua,läheisyyttä,seksiä,alkaa nopeasti molemmilla kiehua ja ollaan jatkuvasti riidoissa.Kokemusta on,yhdessä jo 15 vuotta...

Jos anoppi tulee huomenna,eipä siinä mikään auta.Hirveästi en voi puuttuakaan,ja oven avaamatta jättäminen ei auta mitään.Tajuaa kyllä että ollaan kotona,viimeistään lapset käyvät oven aukaisemassa.

harkinnassa kyllä se ulos syömään lähteminenkin,mutta kun olen jo ostanut ruokatarpeet ym,ja olisi ihan mahtavaa viettää ilta perheen kesken... :)
 
"aapee"
Lisään vielä tuosta juhlapyhä-asiasta: meidän sukumme perinteet ovat täysin erilaisia esimerkiksi joulun suhteen.
meidän suvussa joulu on rauhoittumisen juhlaa,ja lapset ovat pääasiassa. Ruokaa tehdään jo viikkoa etukäteen,koristeluun panostetaan...Näin ollut meillä aina.

miehen suvussa joulupöydässä on vain sitä mistä appiukko tykkää,eli lipeäkalaa,ruisleipää ja valmiskinkkua. Kaikki ovat omissa oloissaan,koristelua ei ole,koskaan ei ole ollut kuusta...Kerran oli kauhea tappelu menossa kun erehdyttiin käymään.

Aika raju yhteentörmäys sitten tässä,kun on näin erilaiset perinteet! En missään nimessä viettäisi joulua niinkuin miehen suku. ja mies on oppinut tykkäämään joulusta aivan erilailla,meillä on tosi kivat perhejoulut olleet niin kauan kuin on ollut omia lapsia!
 
ok
Ai joo, multa meni ohi, että mies menee sitten hommiin jos anoppi tulee. Luulin että anoppi tulee vaan syömään, kahville tms.

Onko sen miehen sitten pakko tehdä niitä hommia? Jos olisitte koko porukka siellä teillä.
 
"aapee"
[QUOTE="vieras";27495126]Olen ehkä hölmö, mutta miksi miehesi lähtee pois kotoa, jos anoppisi tulee? Jotta saisit rauhassa nauttia anopin seurasta?[/QUOTE]

Eli tässä on sellainen tilanne että mies tekee anopille erään työn,tehnyt pari viikkoa päivätyön lisäksi. Anoppi ollut kaverina.
ja tosiaan anoppi lähinnä pelmahtaa paikalle ja lähtevät sitten yhdessä tekemään tuota projektia..Ja nyt kun homma on suurinpiirtein valmis,anoppi ei tänään ottanut mukaansa sitä projektia vaan sanoi hakevansa sen myöhemmin (eli huomenna).
Ja tosiaan olisi voinut vaan OTTAA sen mukaansa,mutta ei ollut näin tehnyt.Eli todennäköisesti haluaa tulla huomenna,hänellä on ollut menossa nyt puolisen vuotta sellainen ´miniän ärsytys´-taktiikka jostain syystä..
Hän siis ajaa peräti toisesta kunnasta tänne,hakee miehen ja he lähtevät yhdessä,koska miehellä on tuonne pajaan avaimet.

Ongelma on se,että on isänpäivä.ja haluan sen viettää perheen kesken,ja varsinkin esikoinen odottaa että saa olla isän kanssa,antaa lahjan ymym..
 
"aapee"
Ai joo, multa meni ohi, että mies menee sitten hommiin jos anoppi tulee. Luulin että anoppi tulee vaan syömään, kahville tms.

Onko sen miehen sitten pakko tehdä niitä hommia? Jos olisitte koko porukka siellä teillä.
No on lähdettävä :( tai kun mies on tuollainen hemmetin nössö,ei varmasti sano vastaan!
Itse olen pysynyt sillä linjalla,että en komentele,vaan olla tasapuolisia suhteessa.mutta tänään räjähdin,että kyllä isänpäivänä pitää viihtyä kotona!!!!! Yleensä meillä ei juuri riidellä :(
 
"aapee"
Anoppi ei mene tuonne yksin.Tänään kun tuli tänne,niin sanoin heti että voi mennä yksin,mies ei ole vielä tullut kotiin.Mies sitten söi nopeasti ja lähtivät.

meillä on 8-vuotias lapsi,ja oikeasti tosi raskasta katsoa kun lapsi ikävöi isäänsä.ihan niinkuin minökin.Paitti tänään on alkanut tuntua jo siltä että pysyköön äijä pajalla jos siellä viihtyy niin hyvin!

Ja minä idiootti raskaana täällä,on kyllä typerä olo..
 
"vieras"
Meilläkin halusivat appivanhemmat, että mies käy oman työnsä lisäksi heillä tekemässä töitä, sehän oli vaan "auttamista". Totesin miehellä, että hänellä on jo yksi työ, jossa ei kyllä näy hänen vanhempiaan apuna.

Ja kun on lapset, niin pitäisi olla aika selvää, että appivanhempien halut ja tarpeet jäävät toiselle sijalle. Aikuiset osaavat hoitaa itsensä. lapset eivät.
 
"vieras"
[QUOTE="aapee";27495176]Anoppi ei mene tuonne[/QUOTE]

Honestly, jos ei itse saa mentyä, niin sitten odottaa. Jos meillä ei mun ja lasten mielipiteet painaisi enemmän kuin anopin, niin herra saisi viettää isänpäivänsä siellä- ja aika lailla muutkin päivät.

Mitä, jos sanoisit suoraan että "lapsesi ikävöivät sinua, niin minäkin, ja tunnen itsensi turhaksi, arvottomaksi ja tyhmäksi, kun sinä et voi edes yhtä päivää viettää minun kanssani"? Jos vielä jaanaa äidistään, niin sitten sinun pitää miettiä miten suhtaudut, kelpaako kompromissi vai onko tämä osa isompaa kuviota ja siksi taistelun arvoinen juttu.
 

Yhteistyössä