Saa puhua minulle järkeä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JONSERED Karhunkantaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

JONSERED Karhunkantaja

Vieras
:headwall:

Että harmittaa.

Faija lupasi maksaa autoni maalauksen. Ihana ja kaunis ajatus, jota arvostan suuresti. Kysyin silloin, että saako auton maalauttaa kokonaan, eri värillä, vai tehdäänkö paikkamaalaus. Faija sanoi, että samaan syssyyn kokonaan ja vaikka eri värillä...

Funtsasin pääni puhki sopivaa sävyä ja sen löysinkin. Tänään faija soitti ja alkoi sopia, kuinka auto viedään maalaamoon jne. Kysyipä värivalintaanikin. Siinä vaiheessa, kun kuuli värin, alkoi hemmetinmoinen kälkätys ja rutina. Ei väri käy! Pitää olla "loivempi", ettei lika näy, jälleenmyyntiarvo on huomioitava jne... Jos en vaihda väriä, hän ei maksa.

Jonkin ajan kuluttua mutsi soitti itku kurkussa ja valitti, kuinka kurjaa hänellä on, kun faija kiukuttelee...

valitettavasti olen niin taipumaton ihminen, että en aio eri väriä valita. Jos minä tuota autoa katselen ja minä sillä ajan todennäköisesti seuraavat 5-6 vuotta, en ymmärrä, miksi faijan pitää saada päättää liki 4-kymppisen akan auton väri! |O

Eniten jurppii se, että annetaan vapaat kädet valita väri ja jälkikäteen laitetaan reunaehtoja. Kumpikohan meistä on enemmän kakara. minä vai faijani?

Maksajahan voi kuvitella, että hänellä on oikeus myös määrätä mitä autolle tehdään, mutta jos se ei ole hänen autonsa ja sinä sillä ajat niin laitappa ihan mitä haluat ja hoitele sitten maksut itse niin ei tarvitse "kypsän" ukon kiukutella eikä sinunkaan olla sitten suu mutrulla...

Hei, miehethän osaavat myös tunnetusti olla ailahtelevaisia naisten lisäksi, joten anna vaan isukin kiukutella ja tee mitä haluat..... ;)

Mun isällä on myös taipumus lupailla kuuta taivaalta ja auta armias kun sitä sitten pyytää jotain niin eihän se käy....mutta jospa pieni muistutus miten asiasta ensin puhuttiin auttaisi? Ja sitä paitsi se auton väri tuskin on kovin iso osa sitä jälleen myynti arvoa...eiköhän se ole vuosimalli, ajetut kilometrit ja yleinen kunto ...

Purppuranviolettia olen kaavaillut... :D Sopii olemukseeni.

Faija on auton hakenut minulle Saksasta, mutta minä olen sen maksanut. Totta kai käytettyä autoa ostaessa otetaan se väri, joka löytyy, mutta kun sanotaan, että "joo, voi värin vaihtaa", asia on ihan eri. Ja jälleenmyyntiarvo laskee joka tapauksssa kuin lehmän häntä... Kilometrejä tulee ihan sutena.

Alkuperäinen kirjoittaja enga:
Ja sitä paitsi se auton väri tuskin on kovin iso osa sitä jälleen myynti arvoa...eiköhän se ole vuosimalli, ajetut kilometrit ja yleinen kunto ...

Itse asiassa värillä on autokaupassa väliä. Vaikka itse olenkin sitä mieltä että aivan sama minkä värisellä autolla ajan niin kyllä nuo myyjät puhuu "vaikeasti myytävästä väristä" esimerkiksi semmoinen turkoosivihreä (meren värinen) oli heidän mielesään "vaikea väri"

Alkuperäinen kirjoittaja JoosepinÄiti:
No mitä jos maksaisit sitten ihan itte autos maalautuksen?

Maksaisin, jos rahaa olisi. Nyt teen niin, että käyn itse helmat ja kyljet läpi, pohjamaalaan ja kittaan. Kun lakkaan köyhtymästä, maalautan sellaiseksi, kun haluan.

Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:

Faija on auton hakenut minulle Saksasta, mutta minä olen sen maksanut. Totta kai käytettyä autoa ostaessa otetaan se väri, joka löytyy, mutta kun sanotaan, että "joo, voi värin vaihtaa", asia on ihan eri. Ja jälleenmyyntiarvo laskee joka tapauksssa kuin lehmän häntä... Kilometrejä tulee ihan sutena.

Sehän on mahtava väri. Tyhmää ois valita just joku harmaa tai joku ihan tavallinen.

Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Alkuperäinen kirjoittaja enga:
Ja sitä paitsi se auton väri tuskin on kovin iso osa sitä jälleen myynti arvoa...eiköhän se ole vuosimalli, ajetut kilometrit ja yleinen kunto ...

Itse asiassa värillä on autokaupassa väliä. Vaikka itse olenkin sitä mieltä että aivan sama minkä värisellä autolla ajan niin kyllä nuo myyjät puhuu "vaikeasti myytävästä väristä" esimerkiksi semmoinen turkoosivihreä (meren värinen) oli heidän mielesään "vaikea väri"

No joo on sillä toki pieni merkitys mutta kun olen autoja katsellut niin ensi tulee katsottua kilometrit, vuosimalli jne. se väri ei mulle ainakaan ole niin tärkeä...

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Sehän on mahtava väri. Tyhmää ois valita just joku harmaa tai joku ihan tavallinen.

"Mutt se on ku liikkuva bordelli... ja likaki näkyy... kamalan näkönen sellanen paskanen auto..." *muti-muti-muti*

:headwall:

en ymmärrä, miksi faijan pitää saada päättää liki 4-kymppisen akan auton väri! |O

Eniten jurppii se, että annetaan vapaat kädet valita väri ja jälkikäteen laitetaan reunaehtoja. Kumpikohan meistä on enemmän kakara. minä vai faijani?

Anteeks vaan kauheesti mut mä en ymmärrä miksi faija maksaa liki 4-kymppisen akan auton maalauksen?? Sanot faijalle, että lähtee maalausrahoilla mutsin kanssa reissuun ja maksat itse maalauksen. Saat mieleisen värin ja mutsi ja faija laatuaikaa ;).

Järkevintä (taloudelliselta ja sosiaaliselta kannalta) olisi maalauttaa auto alkuperäisellä värillä. Niellä ylpeytensä ja kirota sisäänpäin seuraava vuosikymmen ja vihdoin faijan hautajaisissa puuskahtaa: "Mutku mä olisin halunnu purppuranvioletin auton..."

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Anteeks vaan kauheesti mut mä en ymmärrä miksi faija maksaa liki 4-kymppisen akan auton maalauksen?? Sanot faijalle, että lähtee maalausrahoilla mutsin kanssa reissuun ja maksat itse maalauksen. Saat mieleisen värin ja mutsi ja faija laatuaikaa ;).

Ei ole pakko ymmärtää. Synttärilahjatkin voivat olla erilaisia... :D Ja pitkin maailmaahan nuo juoksentelevat aina halutessaan.

Ei ole pakko ymmärtää. Synttärilahjatkin voivat olla erilaisia... :D Ja pitkin maailmaahan nuo juoksentelevat aina halutessaan.

Ai kyse on lahjasta... Siinä tapauksessa faijasi toimii väärin. Olisi antanut rahat riihikuivana käteen ja toivottanut onnea tuhlaamisessa ;).

"Mutt se on ku liikkuva bordelli... ja likaki näkyy... kamalan näkönen sellanen paskanen auto..." *muti-muti-muti*

Sano isälles, että se on tosi hyvä väri just siks, että lika näkyy jolloin joudut pestä sitä usein ja vahata tietysti, jolloin maalipinta säilyy hyvänä kauemmin ja ruoste pysyy poissa.

Ja että nainen joka sen tulevaisuudessa käytettynä ostaa, haluaa varmasti nimenomaan erikoisen värisen auton. Ei siinä ostotilanteessa edes haittaa se kulunut moottori, kun ihastuu väriin.

Ai kyse on lahjasta... Siinä tapauksessa faijasi toimii väärin. Olisi antanut rahat riihikuivana käteen ja toivottanut onnea tuhlaamisessa ;).

No, lahjaksi minä sen ainakin miellän. Siskot saivat uudet nenät ja minä viime vuonna autoremontin.

Ja vanhemmat yrittävät aina auttaa lapsiaan, taloudellisestikin, jos vain kykenevät. Olkoon lapsen ikä mikä tahansa... Eikö? =)

Sano isälles, että se on tosi hyvä väri just siks, että lika näkyy jolloin joudut pestä sitä usein ja vahata tietysti, jolloin maalipinta säilyy hyvänä kauemmin ja ruoste pysyy poissa.

Ja että nainen joka sen tulevaisuudessa käytettynä ostaa, haluaa varmasti nimenomaan erikoisen värisen auton. Ei siinä ostotilanteessa edes haittaa se kulunut moottori, kun ihastuu väriin.

:hug: Kiitos, Rukoilijasirkka!! Tuo piristi. Tosin faija väittää (ihan oikeutetusti) että en minä kuitenkaan saa puhtaana koko ajan autoa pidettyä. Olen ostanut painepesurinkin autoa varten, ei mahdu pesukoneisiin tuo.

Yhteistyössä