Saa poistaa

:eek:
Siis joo onpas taas kommentteja.
Kyllä ap saa tuntea mitä tuntee.Eikä tuo ole kivaa ap:n kannalta.
Yritä tilanteen rauhoituttua keskustella miehes kanssa.Taikka kirjoita kirjeenä/sähköpostina sille omat tuntemuksesi.Älä syyttele vaan ihan omat tuntosi miehelle tietäväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Pate:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
Kuules Pate. Kyllä se vaan on yleensä niin, että miehen näkökulmasta naisen homma on koti ja lapset. Jaksamisella ei väliä. Ja ne miehet eivät tätä tule koskaan ymmärtämäänkään, kun eivät vaan halua ymmärtää. Vaikka rautalangasta vääntäisi. Ikuisuuskysymys.
Moni naisista kyllä vetää tätä äitimarttyyrin roolia ihan mallikkaasti eikä edes anna miehen osallistua mihinkään, koska eihän miehet mitään osaa eikä mihinkään pysty. Luulisi sen kasvattamisen pikkaisen jo helpottavan siinä vaiheessa kun lapset kasvaa ja tulee omatoimisemmaksi.
niin ja jos ei jaksa sillä valitsemallaan tiellä niin mikäs pakko niitä lisälapsia on hankkia... :whistle:
naiset osaa kyllä hienosti näytellä marttyyrin osan, vaikka kyse on omasta valinnasta.. omasta halusta..
Sitten kun kaikki aika menee lasten kanssa niin mies on vain joku haamu siellä kämpässä mihin ei tartte kiinnittää mitään huomiota edes, näin monissa parisuhteissa. Kaipa sitä moni mieskin kypsyy eikä paljon nappaa enää panostaa suhteeseen.
Naisellako sitten pitäisi mennä kaikki aika lasten kanssa?

Pate
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Kuules Pate. Kyllä se vaan on yleensä niin, että miehen näkökulmasta naisen homma on koti ja lapset. Jaksamisella ei väliä. Ja ne miehet eivät tätä tule koskaan ymmärtämäänkään, kun eivät vaan halua ymmärtää. Vaikka rautalangasta vääntäisi. Ikuisuuskysymys.
Moni naisista kyllä vetää tätä äitimarttyyrin roolia ihan mallikkaasti eikä edes anna miehen osallistua mihinkään, koska eihän miehet mitään osaa eikä mihinkään pysty. Luulisi sen kasvattamisen pikkaisen jo helpottavan siinä vaiheessa kun lapset kasvaa ja tulee omatoimisemmaksi.
niin ja jos ei jaksa sillä valitsemallaan tiellä niin mikäs pakko niitä lisälapsia on hankkia... :whistle:
naiset osaa kyllä hienosti näytellä marttyyrin osan, vaikka kyse on omasta valinnasta.. omasta halusta..
Sitten kun kaikki aika menee lasten kanssa niin mies on vain joku haamu siellä kämpässä mihin ei tartte kiinnittää mitään huomiota edes, näin monissa parisuhteissa. Kaipa sitä moni mieskin kypsyy eikä paljon nappaa enää panostaa suhteeseen.
Naisellako sitten pitäisi mennä kaikki aika lasten kanssa?
Joku tasapaino siinä suhteessa pitää olla. Monissa suhteissa se menee niin, että seksi loppuu ja naisen kiinnostus koko äijään kun lapset tulee, siinä se mies on ja möllöttää hyvä kun päivää sanotaan nähdessä.

Miehen puolesta
Olisit iloinen, että miehesi tykkää liikunnasta ja näyttää lapsillekin siinä mallia. Jos miehen harrastukset ovat ainoa ongelma, niin pieneltä kuulostaa. Anna harrastaa! Toki sinullakin on oikeus harrastuksiin, mutta ehkä ne eivät sinua edes kiinnosta kun mesoat jo miehesi harrastamisesta. Ihme että mies ei ole lähtenyt jo aiemmin. Miksi olet hankkinut noinkin monta lasta ja hankit yhä lisää, jos et koe jaksavasi näitten kanssa nytkään etkä koe saavasi mieheltäsi tarpeeksi tukea?

Pate
Alkuperäinen kirjoittaja Miehen puolesta:
Olisit iloinen, että miehesi tykkää liikunnasta ja näyttää lapsillekin siinä mallia. Jos miehen harrastukset ovat ainoa ongelma, niin pieneltä kuulostaa. Anna harrastaa! Toki sinullakin on oikeus harrastuksiin, mutta ehkä ne eivät sinua edes kiinnosta kun mesoat jo miehesi harrastamisesta. Ihme että mies ei ole lähtenyt jo aiemmin. Miksi olet hankkinut noinkin monta lasta ja hankit yhä lisää, jos et koe jaksavasi näitten kanssa nytkään etkä koe saavasi mieheltäsi tarpeeksi tukea?
Jos kieltää mieheltä tai naiselta hänen rakastamansa harrastukset niin ihminen rupeaa voimaan huonosti, ihmisellä pitää olla muutakin tasapainottavaa touhua kuin työ ja lapset, en minä ainakaan jaksaisi jos ei pääsisi harrastamaan rakkaita asioitaan.

ap
Harmaana taas olen.

En kiellä mieheltäni harrastuksia. Häntä itseään ahdistaa tuleva vauva ja oman ajan puute.... Sanoin että mennään perheen ehdoilla. En siis ole kieltänyt harrastusta. Hän on omissa harkoissa 3krt/vk ja valmentaa junnuja 3krtvk + junnujen pelit joita on tässäkin kuussa 7. Että näin....

Tämä neljäs lapsi oli yllätys. Tuli kuparikierukasta huolimati ja mies itse sanoi että haluaa pitää silloin alussa. Itse olen vauvasta iloinen.

On vaan aika tylsää olla lastenkanssa aina yksi kun toinen tulee 8-11 aikaan illalla. Ei lapsillekkaan kiva. Mies oli ennen aivan toisenlainen. Raksti lapsia yli kaiken.

Ja seksi asiasta. Kun tulin raskaaksi. Mies muuttui tosi kylmäksi. Ei läheisyyttä eikä lämpöä. Pelkkää panoa ja mies ajattelee vaan itseään. En saa mitään koko touhusta, niin ei paljoa enään huvita. Minua myös sattuu nyt herkästi, niin mies on tosi kovakourainen jne. Pitäisikö silloin seksiä haluta?

Blue
Pate puhuu asiaa miehen puolelta.

Mä tajusin ton miehen puolen reilu vuosi sitten, tarpeeksi ajoissa pelastamaan oman liittoni. :heart: Nyt osaan ajatella ja panostaa liittooni miestä varten. Siten mieskin ajattelee ja huomioi minua.

Laittaudun kauniiksi, teen hyvää ruokaa, lähden miehen kanssa kaksin reissuun yms. Mies antaa hellyyttä minulle, ostaa kukkia, hömpöttelee kanssani yms. Elämäni ei pyöri enää vain lasten ympärillä vaan lapset ovat elämämme suola, yhteinen perheemme. Perheen jokaiseen jäseneen täytyy panostaa jotta kaikki ovat tyytyväisiä.

Pate
Alkuperäinen kirjoittaja Blue:
Pate puhuu asiaa miehen puolelta.

Mä tajusin ton miehen puolen reilu vuosi sitten, tarpeeksi ajoissa pelastamaan oman liittoni. :heart: Nyt osaan ajatella ja panostaa liittooni miestä varten. Siten mieskin ajattelee ja huomioi minua.

Laittaudun kauniiksi, teen hyvää ruokaa, lähden miehen kanssa kaksin reissuun yms. Mies antaa hellyyttä minulle, ostaa kukkia, hömpöttelee kanssani yms. Elämäni ei pyöri enää vain lasten ympärillä vaan lapset ovat elämämme suola, yhteinen perheemme. Perheen jokaiseen jäseneen täytyy panostaa jotta kaikki ovat tyytyväisiä.
Asiaa, kerrankin joku ymmärtää sen että jos antaa sitä rakkautta niin myös saa takaisin kaksinverroin. Ei tietenkään aina toimi jos molemmat on idiootteja ja plää plää plää, mutta kyllä se näin toimii monesti. Monethan kadottavat lähes kokonaan sen suhteen eivätkä osaa enää edes olla sen miehen kanssa luontevasti intiimisti rakastaen yhdessä kun on niin kauan jättänyt toisen huomioimatta ja pitää sitä ihmistä jonain huonekaluna.

hmmmm
Kerroit, että lapsia on 3 ja yksi vielä tulossa. Kerroit, että LAPSI rajoittaisi miehesi elämää. Ovatko nuo 3 lasta SINUN lapsiasi entisestä liitosta vai miksi puhut, että LAPSI rajoittaisi miehen elämää? Jos ovat yhteisiä niin eikös siinä ole kohta 4 lasta rajoittamassa miehen harrastuksia? Ja jos ukolla on tuo asenne niin ehkä parempi että tienne eroavat. Itse sekoaisin, jos oisin kaiken ajan vain lasten kanssa...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Harmaana taas olen.

En kiellä mieheltäni harrastuksia. Häntä itseään ahdistaa tuleva vauva ja oman ajan puute.... Sanoin että mennään perheen ehdoilla. En siis ole kieltänyt harrastusta.
Mennään perheen ehdoilla / en ole siis kieltänyt?

Mutta sinähän olet nimenomaan kieltänyt ja varsin suoraan vielä.
Ollaan nyt rehellisiä kuitenkin huolimatta siitä mitä mieltä ollaan mistäkin asiasta.

Jos hän on aikaisemmin hoitanut hommansa hvyin ja lapset ovat jo noin isoja niin eikö voi antaa tilaa kaverille hengittää ?

Vai oletko sinä istunut 14 vuotta kotona ilman mahdollisuuksia lähteä pihalle?
Jos nuorin on 5 v niin luulisi että et sinäkään nyt ihan neljän seinän sisälle ole ollut.

Nuo harrastukset miehelle eivät yleensä ole harrastuksia, ikään kuin tyyliin "vaihda sähly internetpostikorttien keräilyyn" vaan ne ovat todellisia henkireikiä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
en usko siihen mitä ap sanoi ettei perheessä ole KOSKAAN korotettu ääntä tai huudettu. miksei teillä saa näyttää tunteitaan? myös suuttuessa???
Näitä tällaisia on ihan oikeasti olemassa. Mä olen ihminen joka suuttuessaan huutaa. Ja tarvitsee asian yli päästäkseen sen "riidan" aikaiseksi.

Mun mies ei kestä kovia ääniä eikä huutamista. Hän menee ihan lukkoon.
Tämä itseasiassa varmasti johtuu siitä, että heillä ON huudettu silloin kun mies on ollut pieni. Ja saanut "ikuisen trauman" siitä.

Tunteita ei saa näyttää- tai niitä ei ole olemassakaan oikeasti.

Yhteistyössä