S-tili ja visakortti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja S-tili
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

S-tili

Vieras
Onko kellään kokemusta s-tiliin liitetystä visakortista? Kauanko sen hakemuksen käsittely oikein kestää?

Tiliä avatessa sanottiin että viikon kestää ja kahdessa viikossa kortti kotona. Nyt kyselin jo perään kun ei mitään kuulu ja sanottiinkin että voi mennä 3-4 viikkoa käsittelyssä! Siis mitä ihmettä??

Koitin sitten selittää että olen palkankin siirtänyt tulemaan s-tilille eikä ole nyt korttia millä tililtä rahaa nostaa, mutta kuulemma vasta jos visahakemus hylätään niin sitten saa electronin. Ei siis voi nyt saada pelkkää electronia vaikka hakemuksen käsittely voi kestää vielä parikin viikkoa.

Täytynee tilipäivänä siirtää koko summa takaisin vanhaan tilipankkiini, s-pankin tili olkoon sitten vain bonuksia varten. Kuvittelin että olisi helpompi kun bonukset tulee samalla tilille mistä ruuat maksaa jne.

Jos olisin tiennyt että kestää viikkokausia käsitellä visa-hakemus niin olisin jättänyt hakematta ja hakenut sitä sitten omasta tilipankistani. Velkaa tms. minulla ei ole missään suunnassa (eli se ei ole syy viskorttipäätöksen viipymiseen, säännölliset, ihan keskitason palkkatulot), mutta olen lähdössä ulkomaille ja esim. auton vuokraaminen ja hotellin maksaminen henties helpompaa kortilla kuin kantamalla isoja summia käteistä lompakossa.

mulla on kestänyt myös nyt kans jonkun 4 viikkoa, ja reilu viikko siitä kun lähetin palkkatodistuksen kun sitä pyysivät. Aina ennen s-pankin visahakemus (luotollinen) on tullut bumerangina takaisin, mutta kokeilin nyt uudestaan kun olen ihan hyvä palkkaisessa duunissa. Tosiaan, ainakin neljä viikkoa mennyt jo..

Hain tuota visaa ekan kerran 2 vuotta sitten. Oon s-ryhmällä töissä,vakituisessa työssä ja luottotiedot ok. Asuin silloin yksin. En saanut silloin korttia..Selitystä en tiiä.
Nyt puolivuotta sitten piti ottaa semmoinen sirullinen s-etukortti niin kysyi se virkailija haluanko visan siihen :D No minä että mikä ettei. 5viikkoa myöhemmin sain kortin. Muuten sama elämäntilanne mutta nykyisin mies löytyy, joka tosi työtön että joooh :)
Mutta hyvinkin voi kestäääää! Työkaverilla meni lähemmäs 6viikkoa.

Mulla meni vain vajaa viikko.

Ikäväkseni olen vain huomannut miten hidas S-Pankin verkkopankki on näyttämään todellista saldoa luottokortille. Vaikka käytän S-Pankin luottokorttia ainoastaan S-liikkeissä, niin menee päiviä ennen kuin ostokset näkyvät verkkopankissa.
Ja tuon viiveen vuoksi luotonylitykset ovat taattuja.
Lisäksi luottokortin laskun maksaminen toisen pankin tililtä kestää sen 5 pankkipäivää. Muiden pankkien luottokorttilaskujen maksamisessa menee ainoastaan 2 pankkipäivää.

Mulla meni vain vajaa viikko.

Ikäväkseni olen vain huomannut miten hidas S-Pankin verkkopankki on näyttämään todellista saldoa luottokortille. Vaikka käytän S-Pankin luottokorttia ainoastaan S-liikkeissä, niin menee päiviä ennen kuin ostokset näkyvät verkkopankissa.
Ja tuon viiveen vuoksi luotonylitykset ovat taattuja.
Lisäksi luottokortin laskun maksaminen toisen pankin tililtä kestää sen 5 pankkipäivää. Muiden pankkien luottokorttilaskujen maksamisessa menee ainoastaan 2 pankkipäivää.

En ole aivan varma, mutta eikö visapuolen asiat ole luottokunnan hallussa, ei s- pankin?

Yhteistyössä