S-Pankin Visakortilla maksaminen muissa kuin s-ketjun kaupoissa, onko onnistunut?

Arkadian Ulla

Aktiivinen jäsen
23.07.2005
4 346
0
36
Sain vihdoinkin tuon Visakortin, ja olisi kiva tietää, onko teillä ollut ongelmia kortilla maksettaessa muissa kaupoissa? Tarkoitus olisi siirtää kaikki rahaliikenne S-Pankkiin, jos homma vaan pelaa muissa kaupoissa myös.

Mulla ei s-pankin visakorttia, mutta aikanaan Tapiolasta saimme visakortin ja silloin muutamissa paikoissa oli visa ja/tai pankkikortilla maksamisessa ongelmia, kun kaupat eivät olleet päivittäneet korttipäätteitään.

Alkuperäinen kirjoittaja anuuu81:
tottakai toimii, sehän pääasiassa on visakortti :)

Voi toimia, mutta meillä aikanaan Tapiola-pankin alottaessa kävi niin, että Tukholmassa ei visa-kortti käynyt kaikkiin liikkeisiin...Samoin Suomessa ei esim. Abc-huoltamoille käynyt alussa. Oli niin uusi pankki ja maksukorttipäätteitä ei tosiaan ollut päivitetty...oli kuulemma niin kallista :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Voi toimia, mutta meillä aikanaan Tapiola-pankin alottaessa kävi niin, että Tukholmassa ei visa-kortti käynyt kaikkiin liikkeisiin...Samoin Suomessa ei esim. Abc-huoltamoille käynyt alussa. Oli niin uusi pankki ja maksukorttipäätteitä ei tosiaan ollut päivitetty...oli kuulemma niin kallista :whistle:

Just tällaisia ongelmia mä ajattelin mahdollisesti olevan. Tiedän kyllä, että sen periaatteessa pitäisi käydä....

Alkuperäinen kirjoittaja Arkadian Ulla:

Just tällaisia ongelmia mä ajattelin mahdollisesti olevan. Tiedän kyllä, että sen periaatteessa pitäisi käydä....

Jos ulkomaille lähdössä, niin ihan pelkän visan varaan ei kannata laskea, ettei tule ikäviä yllätyksiä. Suomessa sentään voi nostaa, vaikka pankkiautomaatista visalla rahaa.

Muutamat kauppaketjut eivät ole päivittäneet maksukorttipäätteitään.
Esim. H&M, Lindex,tiimari...Mutta tuo ongelma oli pari viikkoa sitten ja nyt en juuri tämänhetkistä tilannetta tiedä. Eli ongelma on se, että käsittää sen ulkomaiseksi maksukortiksi näinollen menee automaattisesti visalle. Päivityksien jälkeen pitäisi pelata ok.

Alkuperäinen kirjoittaja s-pankki:
Esim. H&M, Lindex,tiimari...Mutta tuo ongelma oli pari viikkoa sitten ja nyt en juuri tämänhetkistä tilannetta tiedä. Eli ongelma on se, että käsittää sen ulkomaiseksi maksukortiksi näinollen menee automaattisesti visalle. Päivityksien jälkeen pitäisi pelata ok.

Eli taidan suosiolla odotella vielä jonkin aikaa ennenkuin lopetan vanhan tilin ja pankkikortin.

Alkuperäinen kirjoittaja s-pankki:

Eli taidan suosiolla odotella vielä jonkin aikaa ennenkuin lopetan vanhan tilin ja pankkikortin.

No se on ainakin varma tapa vielä mennä vanhalla. Mutta kyse on siis muiden kauppojen päivityksistä. Joissain kaupoissa pelaa ok. Sama ongelma oli aikoinaan Tapiola-pankin kanssa, kun tuli niitä pankki-luotto kortteja. Kunhan päivitykset saavat liikkeet tehtyä, niin sitten vaan s-pankin kortilla makselemaan, voit toki maksaa nyttenkin. Kysy vaan liikkeistä onko mahdollista maksaa kyseisellä kortilla ilman ongelmia.

Niinhän siinä sitten kävi, eli halusin maksaa Toys'R Usissa s-pankkikortilla, heitti suoraan luotolle, myyjä ei edes sanonut mitään, tarkistin itse kuitista. Kyselin, että koskakohan mahtaa toimia, niin myyjät pyöritteli päätään, että eivät edes ole tienneet , että tuossa on mitään pankkikorttia, muiltakin heittänyt suoraan Visalle, mä olin sitten ensimmäinen ketä tarkisti kuitin....

Tapiola-pankin alkumetreiltä tiedän sanoa, että voi mennä huonommalla tuurilla montakin kuukautta ja osassa jopa vuosi...tietty s-ryhmällä on lonkeronsa siellä täällä, joten voi nopeuttaa päivitystä. Monet liikkeet eivät tee sitä päivitystä ihan herkästi, koska se maksaa kuulemma ihan kivasti, kun sitä päivitystä käsittääkseni ei tee kovin moni firma vai peräti vain yksi.

Unohtui vielä yks pohdinta..että tietty aina parempihan se on s-ryhmälle, jos ne ostot keskitetään vain heille, kuten tämä suuri palkinta 0,5 % maksutapaetu, jos siis maksat s-pankkikortilla s-ryhmän liikkeessä, niin saat ostosta 0,5% maksutapaetua, joka maksetaan seuraavan kuun alussa.

Unohtui vielä yks pohdinta..että tietty aina parempihan se on s-ryhmälle, jos ne ostot keskitetään vain heille, kuten tämä suuri palkinta 0,5 % maksutapaetu, jos siis maksat s-pankkikortilla s-ryhmän liikkeessä, niin saat ostosta 0,5% maksutapaetua, joka maksetaan seuraavan kuun alussa.

Tossa mielessä kyllä, mutta kaikkea ei saa S-ryhmän liikkeistä, joten mä joudun ainakin nyt hautomaan osan rahoistani Nordealla, vaikka tarkoitus oli siirtyä kokonaan S-Pankin asiakkaaksi.

Tossa mielessä kyllä, mutta kaikkea ei saa S-ryhmän liikkeistä, joten mä joudun ainakin nyt hautomaan osan rahoistani Nordealla, vaikka tarkoitus oli siirtyä kokonaan S-Pankin asiakkaaksi.

Kurjaa se on...me vielä pöllöt silloin vielä tehtiin niin, että lopetettiin pankkisuhde edelliseen, kun ei tiedetty tätä...no, sitä sitten aina piti muistaa nostaa käteistä varalle, jos ei käynytkään kortti...silloin oli abc-huoltamot toooooooosi pitkään, ettei voinut tankata pankkikortilla, kun oli kuulemma niiiiiiiin vaikea päivittää ne korttipäätteet :whistle:

Siis tarkottaako tuo maksutapa etu sitä että kaikista ostoista mitä tekee s-tilin kautta muuallakin kun ketjun liikkeissä??? tätä mietin. vielä en ole korttia ottanu mulla on olemassa vanha s-etukortti jossa on tili

Siis tarkottaako tuo maksutapa etu sitä että kaikista ostoista mitä tekee s-tilin kautta muuallakin kun ketjun liikkeissä??? tätä mietin. vielä en ole korttia ottanu mulla on olemassa vanha s-etukortti jossa on tili

Ei, vaan ainoastaan s-ketjun toimipaikoissa s-kortilla maksettaessa saa edun.

Niin ja eipä tuo maksutapaetu nyt niin päätä huimaava ole...jos ostat 1000 eurolla s-ryhmän liikkeistä kuukaudessa ja maksat s-kortilla, niin sulle tulee siitä kokonaiset 5 euroa etua :whistle:

Yhteistyössä