S****nan 9v kun ei voi totella mitä sanotaan

  • Viestiketjun aloittaja Neuvoton
  • Ensimmäinen viesti
Neuvoton
Äskenkin meni pöydälle istumaan, sanoin ettei siinä istuta, siirtyi 2cm, yhteensä 3 kertaa jouduin sanomaan, viimeisin huutamalla. Tämän jälkeen meni kuntopyörälleni, johon on lapsilta totaalinen kielto, taas sain sanoa monta kertaa, tietää varsin hyvin ettei siihen saa mennä. Jälleen uskoi vasta kun korotin kunnolla ääntäni. Mitä ihmettä teen tuon kanssa kun ei koskaan tottele heti, loppujen lopuksi aina kuitenkin tehdään niinkuin sanon. Haluaa vain ärsyttää eikä tottele
 
anteeksi jo valmiiksi
äh tuota, miten tämän nyt kauniisti laittaisi...
itse en kyllä kutsuisi lastani tuollaisilla kirosanoilla. Voisiko kyseessä olla kasvatuksesta johtuvia ongelmia?
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletko kysynyt lapselta, miksei tottele?
Onko käytös aina tuota, vai onko hetkiä jolloin tottelee kerrasta?
no on tällä hetkellä aika kiukkuinen kun pidin vähän saarnaa, kysyin äsken sitten että miksei tottele, niin vastaus oli, että siksi kun sä oot niin tyhmä. Nytkö se murrosikä sit alkaa
 
Piika-äiti
Onko teillä paljon sääntöjä? Oletko tehnyt kodistasi ei saa -maan, jossa lapsi ei viihdy? Kannattaisi ehkä pitää perhepalaveri ja kuunnella onko koko ajan kasvavalla lapsella asiaa.

Jo tuo otsikointisi tuntuu pahalta ja lasta aliarvostavalta.
 
Meillä tuo kohta 8 vuotias on ruvennu osoittamaan ihan samoja tottelemattomuuden merkkejä. Tosin tänään on ensimmäinen ns. hyvä päivä yli kahteen viikkoon.
Kokoajan keksimässä kaikkee mikä on kielletty tai muuta järjetöntä...
Mitähän keksis rangaistukseks kun mikään ei meinaa auttaa...
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja anteeksi jo valmiiksi:
äh tuota, miten tämän nyt kauniisti laittaisi...
itse en kyllä kutsuisi lastani tuollaisilla kirosanoilla. Voisiko kyseessä olla kasvatuksesta johtuvia ongelmia?
no kyllä meidän 6v tottelee. Kyllä mä kutsun vihaisena ihan ketä vain ihan miksi vain. Tiedätkö miksi niitä sanotaan voimasanoiksi?
 
Anteeksi jo valmiiksi
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja anteeksi jo valmiiksi:
äh tuota, miten tämän nyt kauniisti laittaisi...
itse en kyllä kutsuisi lastani tuollaisilla kirosanoilla. Voisiko kyseessä olla kasvatuksesta johtuvia ongelmia?
no kyllä meidän 6v tottelee. Kyllä mä kutsun vihaisena ihan ketä vain ihan miksi vain. Tiedätkö miksi niitä sanotaan voimasanoiksi?
Eli lapsesi kohtelee sinua kiukkuisena/tylsistyneenä/vihaisena tms ihan miten vaan. Kyllä ne käyttäytymisen mallit opitaan helposti kotoa.
 

Yhteistyössä