Rytmihäiriöt

  • Viestiketjun aloittaja Heikottaa
  • Ensimmäinen viesti
Heikottaa
Hei!

Mulla on aina ollut taipumusta rytmihäiriöihin. Vauvani on allerginen ja öitä on valvottu ja tissitelty. Nyt rytmihäiriöt ovat lisääntyneet, kun oma nukkuminen on ollut huonoa.

Aamupäivät kuljen kuin usvassa rytmihäiriöiden ja huimauksen vuoksi. Alhainen verenpaine (98/54) aiheuttaa lisää huippausta. Joskus ajattelen, että voi itku kun olen heikko ja voimaton. Rytmihäiriöitä on tutkittu ja mulla on lievää läppävuotoa, joka altistaa rytmihäiriöille. Se ei ole kuitenkaan vakavaa. Mutta olisipa kiva olla energinen ja pirteä.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia?
 
samettiruusu
Samassa veneessä ollaan kaveri.
Minulla alkoivat rytmihäiriöt jatkuvien yövalvomisien seurauksena ja niitä tulee aina kun olen enempi valvonut tai stressaantunut.Todella kurja vaiva.
Luulen, että tupla omegalla ja magnesiumin syönnillä on itselleni ollut häiriöitä vähentävä vaikutus.
Pahimpaan aikaan syke oli todella korkealla pienestäkin kävelystä ja rytmihäiriöitä oli tiheästi.Tähän pahimpaan ei auttanut muu kuin öiden täysi rauhoittaminen.eli mies hoiti jälkikasvun ja minä nukuin.
niin ja on minulla beetasalpaajaa pahimpaan hätään.
mutta nyt tilanne siedettävällä tasolla.

 
sad heart
hej !


Täällä myös yksi rytmihäiriöistä kärsivä.Olisin kysynyt sinulta joka kirjoitit
nim.merkillä heikottaa että miten raskausaikasi meni , oliko sinulla miten paljon rytmihäiriöitä ja käytitkö mitään lääkettä niihin ? Meillä ois pikku kakkonen haaveissa mut mua pelottaa nämä rytm.häiriöt siinä määrin että en tiedä uskallanko jatkaa tätä "projektia".
Lääkäri sanoi että ihan hyvin voin harkita toista lasta, niitä on kuitenkin suht koht vähän.Nyt olen ollut flunssa kiertessä ja väsynyt .Eilen kun just meinasin nukahtaa niin yhtäkkiä oiken tunsin miten sydän pomppasi rinnassa ja sit tuli se muutama sek. paussi jona sitä vaan oottaa että lakkaako lyömästä vai ei.Sen jälkeen melkein päätinkin sitten että lopetetaan vauvan yritys kokonaan.



No täytyy kai vaan jaksaa katsoa eteenpäin ja rohkasta itsensä ei kai tässä muukaan auta. Voimia nim.merk.heikottaa ja samettiruusulle ! :hug:
 
Heikottaa
Hei!

Mulla meni alkuraskaus ihan hyvin (1. neljännes). Sitten töissä tuli ulkoistamiset, työruuhkat ja ties mitkä ja kova stressi iski. Myös unettomuus vaivasi ja omalla kohdallani tämä unettomuus ja stressi laukaisivat rytmihäiriöt. Niitä on ennenkin ilmaantunut stressaavissa tilanteissa. Jouduin jäämään noin vkolta 18 sairaslomalle. Mulle sanottiin, että rytmihäiriöt vain lisääntyvät loppuraskautta kohti. Sairaslomalla sain kuitenkin levättyä ja rytmihäiriöt kutakuinkin loppuivat loppuraskauden ajaksi. Mitään lääkitystä mulla ei ollut. Äitipolilta sain silloin rytmihäiriöiden ilmaannuttua lähetteen sisätautien polille ja siellä sydämeni tutkittiin. Pientä häikkää siellä on ja parin vuoden päästä tsekataan uudelleen.

Sittemmin rytmihäiriöt ilmaantuivat vauvan ollessa noin 4 kk ikäinen, kun allergiat puhkesivat ja unettomia öitä alkoi kasaantua. Olen ottanut Propralin (10 mg) silloin tällöin.

Rytmihäiriöitä usein tulee raskauden aikana, koska veren määrä elimistössä lisääntyy ja sydän- ja verisuonielimistö on kovemmalla rasituksella.

Minäkin mietin, että kaverin tekeminen vauvalle voi jäädä, kun olen niin heikko. Huom. fyysinen kuntoni on ehkä tavallista parempi, käyn juoksulenkillä ja kuntosalilla. Alhainen verenpaine ja rytmihäiriöt yhdessä pitävät minut varsinkin aamupäivisin "ruodussa". Pelkään usein pyörtyväni ja ajattelen, että jos olisi kaksi pientä lasta olisin vielä heikompi. Usein ajattelen "että pienen vauvan äidillä ei kuuluisi olla näin heikkoa oloa."
 
sad heart
Kiitos vastauksestasi ! Se antoi kuitenkin jonkin verran toivoa tilanteelleni.
Minullakin alkoi rytmihäiriöt siitä kuin stressasin liikaa ja univelkaa alkoi kerääntyä kun pojallamme oli koliikki ja maitoallergiasta oli epäilyä.(Nukuin ensimmäisen yön ilman minkäälaisia katkoja kun poika oli 1v. ja 3kk.)

Mulla ei ole löydetty mitään vikaa sydämmestä , että nämä mun rytmihäiriöt on alkanu ihan omasta toimesta vois sanoo.Meillä on kyllä suvussa tämän tyyppisiä rytm.häiriöitä äidin puolelta että silläkin on varmaan osaa siihen että mulla rupes niitä ilmaantumaan.

Rupes mietityttään tuo alhainen verenpaineesi, voiko propral tehdä sellaista että veren painee laskee ? Tietysti väsymys jo itsessään tekee että verenpaine painuu alas , sen olen jo niin monta kertaa havainnut kun olen kotimittarilla mitannut .( Verenpaine oli koholla puolen vuoden ajan joudun hankkiin mittarin )


Itselläni tilanne parani huomattavasti sitten kun sain nukuttua kunnolla yöt ja elämän tilanne ja kaikki muu alkoi selkenemään.Mutta olin kyllä tosi väsynyt ja heikko silloin kun poika oli vuoden ikäinen ja luulin etten koskaan saa voimiani takaisin.Tulikin sitten viimeks ilmi että oli lievää
syn.jälkeistä masennusta.

Varmaan sinullakin tilanne helpottuu kun lapsenne kasvaa.Tsemppiä !
i
Yks vinkki vielä tähän lopuks: Olen syönyt B-vitamiinia nimeltä neurobion
forte noin puolen vuoden ajan ja oon ihan varma että se on antanut voimia ja vähentänyt rytm. häiriöitä jonkin verran.Kannattaa kokeilla.



 
samat täällä
Rytmit hukassa aina silloin tällöin :'(
Minulla oli muuten ja on yhä jännä juttu näiden rytmihäiriöiden kanssa että ne tulee aina kun levossa. Raskausaikoina (4 lasta) ei rytmihäiriöitä eikä vauvojen ollessa pieniä. Kun sain levätä enemmän yösyöttöjen loputtua niin rytmihäiriöt palasivat.

Sama juttu yhä, kun on kiirettä ja stressiä, ei rymihäiriöitä vaan annaskun jään lomalle tai saan nukuttua monta yötä peräkkäin hyvin niin rytmihäiriöt palaavat.

Olen kyllä kärsinyt niistä koko pienen ikäni ja kun ne on tutkittu ja todettu vaarattomiksi niin en ajattele niitä enää.

Muuten, omega3 ja magnesium auttaa, lääkäri niitä minulle kerran suositteli ja kyllä ne helpottaa ja vähentää oireita =)

 
Heikottaa
Paljon kiitoksia vastauksista!

En ole syönyt mitään vitamiineja tai luontaislääkkeitä tuohon vaivaan, mutta nytpä aion niitä hankkia. Olen kyllä tiennyt, että niistä voisi olla apua, mutta väsymyksissäni en ole jaksanut niistä tietoa hankkia. Onkohan laserakupunktio tuonut apua.

Se näissä rytmihäiriölääkkeissä todellakin on riesana, että ne samalla toimivat verenpainelääkkeina. Eli alhainen verenpaine madaltuu entisestään. Mulla oli jossain vaiheessa lääkkeenä Spesicor ja se toimi hyvin, kun lääkärin määräämän annostuksen pienensin puoleen. Verenpaine ei laskenut, mutta rytmihäiriöt pysyivät poissa.

Monella kuuluu stressi aiheuttavan rytmihäiriöitä kuten myös itselläni. Kaiketi silläkin saralla olisi jotain tehtävä itsensä kanssa. Kurjaa, kun kaikesta pitää huolehtia ja stressata. Olen miettinyt taas tuohon vaivaan hypnoositerapiaa, mutta se on taas sitten jo toinen juttu.
 
samettiruusu
minulla on käytössä tarvitaessa juuri tuo spesicor.miten lie kirjoitetaan :\|
aika harvoin tarvitsen, mutta on ollut apua.

Nyt kun olen flunssassa huomaan, että lisälyöntejä hieman enempi.

Minulla myös matalat verenpaineet ainakin raskauksien aikana.Nyt muuna aikana ei ole tullut edes mitattua.

Raskausajat olen selvinnyt ihan hyvin lisälyöntien kanssa.Tämä kannustukseksi muille :flower:
 
Hei!
Täällä myös yksi äiti joka kärsii rytmihäiriöistä kammioperäisistä lisälyönneistä. Mulla alkoi ne synnytyksen jälkeen ja olen kohta kärsinyt niistä jo vuoden. Tutkittiin juuri holterilla ja kiinni jäi noin 200 kammiolisälyöntiä jotka tuli unen ja levon aikana. Oli kuulemma ihan hyvänlaatuisia ja normaalimäärä joten täytyy oppii vaan elämään niiden kanssa.. Todella inhottavia on, tuntuu että sydän pysähtyy välillä...
 
samassa veneessä
No niin, täällä kans yksi, nyt rv:llä 18 ensimmäistään odotteleva tuleva äippä. Rytmihäiriöitä on ollut "aina", suvussa paljon sydänvikoja myös.

Itseltäni ei ole koskaan löydetty mitään vakavaa, eikä sydämen rakenteessa vikaa. Lisälyöntejä, muljahduksia, väliin jättämisiä on tutkittu usein ja vuosien mittaan, mutta ovat kuulemma vaarattomia, enkä ole siis ikinä ollut millään lääkityksellä. Nyt tuntuu että pulssi on nopeampi näin raskauden aikaan, jolloin muljahdukset jne. tuntuvatkin paljon pahemmin kuin normaalisti.. :/ Veto on välillä tosi pois. Kysyin lääkäriltä hänen kantaansa siihen, pitäisikö tutkia, ja sanoi että voidaan jossain vaiheessa tutkia, ettei ole muuttunut mihinkään suuntaan, mutta hänen kantansa oli kuitenkin se, ettei ole syytä huoleen.

Yritän nyt siis olla ottamatta enempää ressiä tästä asiasta, koska tuntuu, että mitä enemmän itseäni tarkkailen, sitä enemmän muljahduksia tuntuu. Mulla nuo omituiset tuntemukset tuntuvat aina levossa, ja lenkillä yms. ne sitten häipyvät.

Mutta koitetaanhan jaksaa...

=)
 

Yhteistyössä