Rytmihäiriöitä? Lääkäriin?

  • Viestiketjun aloittaja "Jenis"
  • Ensimmäinen viesti
lääkkand
Jos ovat yksittäisi muljahduksia, jos menee kohtuu nopeasti ohi eikä tykytä eikä tule huono olo, niin ei tarvi mennä lääkäriin, varsinkaan päivystykseen. Kuulostaa ihan viattomilta lisälyönneiltä, aivan vaarattomia. Jos itteä huolettaa, niin kannattanee varata aika omalle lääkärille joka sitten ottaa EKG:n.

Sitten jos rytmihäiriöt ovat kohtauksellisia ja tuntuu että tykyttää tai tulee huono olo, niin sitten pitäisi mennä päivystykseen kohtauksen aikana ihan sen takia, että saataisiin se poikkeava rytmi nauhalle ja siten saataisiin tietoon että mistä on oikein kyse.
 
Mene
Nyt on pakko änkeytyä tähän ketjuun. Itse olen vuoden verran juossut (alottanut nollasta ja pikkuhiljaa kasvattanut vauhtia ja matkoja). Nyt pari viikkoa ollut todella väsynyt, tuntuu, että kun aamulla käyn ruokakaupassa. loppupäivä menee ihan puolilla tehoilla, haluaisin vain nukkua. Minulla ei ole rytmihäiriöitä ollut merkittävästi, mutta esim eilen verenpaineet hipoi taivaita. Tänään olleet taas tosi hyviä, tyyliin 115/75 mmHg. Pitääkö tästä väsymyksestä nyt jotenkin huolestua.
Viisi vuotta sitten olisin sanonut, että relaa. Nyt, että kuuntele kehoasi ja että siitä lääkärillä käynnistä ei ole ainakaan mitään haittaa. Meidän perhettä kohdannut tragedia on todella harvinainen, muttei ainutlaatuinen. Avauksessa ei löytynyt mitään synnynnäistä vaivaa tms.
 
"Jenis"
Alkuperäinen kirjoittaja lääkkand;28463206:
Jos ovat yksittäisi muljahduksia, jos menee kohtuu nopeasti ohi eikä tykytä eikä tule huono olo, niin ei tarvi mennä lääkäriin, varsinkaan päivystykseen. Kuulostaa ihan viattomilta lisälyönneiltä, aivan vaarattomia. Jos itteä huolettaa, niin kannattanee varata aika omalle lääkärille joka sitten ottaa EKG:n.

Sitten jos rytmihäiriöt ovat kohtauksellisia ja tuntuu että tykyttää tai tulee huono olo, niin sitten pitäisi mennä päivystykseen kohtauksen aikana ihan sen takia, että saataisiin se poikkeava rytmi nauhalle ja siten saataisiin tietoon että mistä on oikein kyse.
Joo, en mäkään mistään yksittäisistä muljahduksista stressais, mutta nyt on muljahdellut jo 5 päivää putkeen... sain eilen terveysneuvonnasta ohjeet varata tänään aika terveyskeskukseen, ja olenkin menossa sydänfilmiin kohtapuoliin. Edelleen jytisee ihan koko ajan... ja varmaan loppuu just kun saavat mut koneisiin kiinni :D
 
"Jenis"
Kannattaa kokeilla kofeiinin välttämistä, se aiheuttaa herkästi muljahtelua varsinkin yhdistettynä valvomiseen. Magnesium ja kalaöljy voivat auttaa myös.
Kahvia mä en juurikaan juo, mutta tota magnesiumia vois kokeilla. Valvomisen määrä valitettavasti riippuu lapsista, siihen on vaikeampi vaikuttaa :D

Kävin tänään EKG:ssä, ja mitään epänormaalia siellä ei näkynyt - noita lisälyöntejä vaan. Beetasalpaajia sain, kuten joku tuolla ketjun alkupäässä arvelikin.
 
vierailija
Ok... mä meen huomenna lääkäriin, katotaan mitä sanovat. Mullakaan ei stressiä ole, mutta valvomista on kyllä takana ihan kiitettävästi.

Tuntuu tosiaan että jos tää jytinä jää ns. päälle, niin mieluummin nappailisin sitten vaikka niita betasalpaajia loppuelämäni, tuntuu niin inhottavalta ja pelottavaltakin nuo muljahtelut.
Kerkesiköhän
 

Yhteistyössä