Rypäleraskauden kokeneita

Olisiko ketään rypäleraskauden kokeneita. Millaista oli hoito keskenmenon jälkeen? Oliko raskautumiskielto kuinka kauan? Onko "tauti" voitettu hoitojen jälkeen?
Itselläni ehkä epäillään rypäleraskautta. Oli jo toinen keskenmeno kahden kuukauden sisään. Olo on muutoinkin aika kurja ja jos vielä kysessä onkin rypäleraskaus. En asiasta juuri mitään tiedä muuta kuin että jotakin tekemistä syövän kanssa.
Voisiko joku viisaampi vaikka saman kokenut valaista tietämätöntä?
Kiitokset!
 
Minulla todettiin aikoinaan rypäleraskaus. hCg-arvojen laskemiseksi sain kolme metotreksaattikuuria. Onneksi niistä ei tullut mitään suurempia oireita. Hoidon jälkeen meidän piti odottaa melkein vuosi ennen uuden raskauden yrittämistä. Uusi raskaus alkoi onneksi nopeasti ja meni hyvin. Seuranta kuitenkin jatkuu vielä mahdollisten muiden raskauksien yhteydessä. Odottavan aika on pitkä, tiedän tunteen. Voimia parantumiseen!
Googlella ainakin löytyy tietoa kun laittaa hakusanaksi "rypäleraskaus".
 
Kiitokset kovasti vastanneelle! Oma rypäleraskausepäilyni osoittautui piinaviikon jälkeen onneksi tavalliseksi keskenmenoksi. Raskausmateriaalia oli vain aika paljon.
Hyvä että kuitenkin sinulla raskaus sujui onnellisesti myöhemmin loppuun saakka.
 
Ystävällä oli rypäleraskaus ja yli vuosi piti odottaa uuden raskauden yrittämistä. Uusi raskaus ei sitten alkanutkaan ja vuosia meni ilman ehkäisyä. Ikää tuli ja ystäväni jo tavallaan luovutti ja ilmoitti että heille ei sitten lasta tule koskaan. Mutta yllätysyllätys, 3,5vuotta ilman ehkäisyä ja kaksi päivää 38-v syntymäpäiviensä jälkeen teki positiivisen raskaustestin! Suloinen tyttö täytti hiljan 3-v.
 
Siili26
Hei,

Itse sairastin rypäleraskauden vuonna 2003-2005 , hoitojen kera.
Laita mulle vaik meiliä niin kirjottelen sulle sit mun tarinan ja mielelläni vastaan myös noinhin sun kysymyksiin ja muihin mieltäa skarruttaviin asioihin
osoite siis on: siili26@koti.luukku.com

Voimia ja elä murehdi etukäteen toivotaan että sun tapauksessa olisi kyse vain epäilyksestä!

=) Siili26
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.02.2006 klo 09:01 Sanna3 kirjoitti:
Olisiko ketään rypäleraskauden kokeneita. Millaista oli hoito keskenmenon jälkeen? Oliko raskautumiskielto kuinka kauan? Onko "tauti" voitettu hoitojen jälkeen?
Itselläni ehkä epäillään rypäleraskautta. Oli jo toinen keskenmeno kahden kuukauden sisään. Olo on muutoinkin aika kurja ja jos vielä kysessä onkin rypäleraskaus. En asiasta juuri mitään tiedä muuta kuin että jotakin tekemistä syövän kanssa.
Voisiko joku viisaampi vaikka saman kokenut valaista tietämätöntä?
Kiitokset!
 

Yhteistyössä