ryömintä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

piu

Vieras
Missä iässä vauvanne ovat alkaneet ryömimään? Tai edes vähän raahautumaan eteenpäin? Mulla 5kk poika ja ei vielä ryömi ja kääntyykin vaan toiselle kyljelle. Onko syytä huoleen?

Meillä tyttö rupes ryömiin varmaan n. 7kk iässä. Sitä ennen pyöri kyllä ""akselinsa"" ympäri ja yritti kovasti eteenpäin. Niin ja liikkui pyörimällä mahalta selälleen ja selältä taas mahalleen jne.
Ei vaan oon teidän pikkukaverilla kiire mihinkään. Tuskinpa on syytä huoleen.

Ei todellkaan ole mitään syytä huoleen. Meillä käännyttiin selältä vatsalleen vasta 7kk. Eteenpäin ryömittiin kaksi päivää ja sitten konttaamaan ja ikää oli reilut 8kk. Sitä ennen mentiin taaksepäin.

Meidän neiti on 18. päivä 9kk eikä ryömi. Tuskin koskaan ryömiikään... Kierimällä ""kulkee"" ja nyt tän viikon aikana on alkanut nousta konttausasentoon. Tai yrittää ainakin kovasti ;) Vielä ei oikein jaksa itseään kannatella ja kyllä harmittaa..

Meillä poika oli 10kk kun oppi ryömimään. Sitä ennen (n.3kk ajan) hän liikkui kierimällä. Nyt (melkein 1v.) vieläkin vaan ryömitään ja toispuoleisesti. Eli vetää toista jalkaa vain mukanaan ja toinen käsi on konttausasennossa. Hassun näköistä, mutta vauhtia kyllä piisaa :) Konttausasentoja otetaan ihan satunnaisesti, mutta tosi harvoin. Ehkäpä se siitä, pikkuhiljaa..

mun esikoinen ei ryöminy koskaan. se lähti 9 kk iässä konttaamaan ja sitä ennen vain pikkasen hinaili itseään istualtaan eteenpäin. en sinuna huolestuisi, ryömintä voi tosiaan vaikka jäädä kokonaan väliin.

Yhteistyössä