Ryanairilta ei tullut tilausvahvistusta, mitäs nyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ryanairrr
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

ryanairrr

Vieras
Eli koitin varata lentoja Ryanairin sivuilta.
Ensin sivu herjasi ettei ole miehen Visa Electronin tiedot oikein, monta kertaa kirjoitettiin sitä kortinnumeroa sivulle ja aina vaan väärin ja tarkista yms.
Meni sitten hermo sen kanssa ja laitettiin minun Electronilla maksu. Se onnistuikin heti. Tuli varausnumero ja sähköpostiin pitäisi tulla vahvistusviestiä... Viestiä ei kuitenkaan ole näkynyt.
Yritin sitten netissä kirjautua tuolla varausnumerolla ja oman korttini numerolla, mutta Ryanair väittää ettei kyseisellä kortilla ole tehty mitään varausta. Koitinpa sitten huvikseni mieheni kortin numeroa ja sieltä tulikin että varaus tehty, mutta maksu peruttu, koska pankki ei anna maksaa?! Huh huh. Nyt olen sitten ihan pihalla mitä tehdä. Kummankaan tililtä ei ole lähtenyt rahaa, mutta joissakin keskusteluissa sanotaan että rahat saattavat lähteä viikonkin päästä. Mutta kyllähän ainakin laskuja/vuokraa yms maksaessa rahat lähtevät tililtä reaaliajassa.
Ryanair ehdottaa että tee uusi varaus, mutta varoittaa että nyt taitaa olla tuplavaraus kyseessä (?!?!). Ongelma on se että jos teen varauksen kahteen kertaan ei rahoja palauteta, enkä tiedä onko minulle nyt varattuna lentolippuja vai ei. Lähtöön on tasan kuukausi, joten ei ole kauheasti aikaa odotella jos sieltä jotain vahvistusta tulisi sähköpostiin... Olen kuullut että Ryanairille voi myös soittaa, mutta en ainakaan sivulta löytänyt numeroa jossa asiat voisi hoitaa suomenkielellä. Ja englanniksi en halua hoitaa, koska en todellakaan tiedä oikeita lentovaraus termejä, eli en varmaan tulisi hullua hurskaammaksi sellaisesta puhelusta.
Onko kenelläkään mitään kokemuksia Ryanairista ja siitä että sähköpostiin ei tule vahvistusta ja tililtä ei ole lähtenyt rahaa? Entä onko tietoa mistä numerosta saisi apua SUOMEKSI?

Eli koitin varata lentoja Ryanairin sivuilta.
Ensin sivu herjasi ettei ole miehen Visa Electronin tiedot oikein, monta kertaa kirjoitettiin sitä kortinnumeroa sivulle ja aina vaan väärin ja tarkista yms.
Meni sitten hermo sen kanssa ja laitettiin minun Electronilla maksu. Se onnistuikin heti. Tuli varausnumero ja sähköpostiin pitäisi tulla vahvistusviestiä... Viestiä ei kuitenkaan ole näkynyt.
Yritin sitten netissä kirjautua tuolla varausnumerolla ja oman korttini numerolla, mutta Ryanair väittää ettei kyseisellä kortilla ole tehty mitään varausta. Koitinpa sitten huvikseni mieheni kortin numeroa ja sieltä tulikin että varaus tehty, mutta maksu peruttu, koska pankki ei anna maksaa?! Huh huh. Nyt olen sitten ihan pihalla mitä tehdä. Kummankaan tililtä ei ole lähtenyt rahaa, mutta joissakin keskusteluissa sanotaan että rahat saattavat lähteä viikonkin päästä. Mutta kyllähän ainakin laskuja/vuokraa yms maksaessa rahat lähtevät tililtä reaaliajassa.
Ryanair ehdottaa että tee uusi varaus, mutta varoittaa että nyt taitaa olla tuplavaraus kyseessä (?!?!). Ongelma on se että jos teen varauksen kahteen kertaan ei rahoja palauteta, enkä tiedä onko minulle nyt varattuna lentolippuja vai ei. Lähtöön on tasan kuukausi, joten ei ole kauheasti aikaa odotella jos sieltä jotain vahvistusta tulisi sähköpostiin... Olen kuullut että Ryanairille voi myös soittaa, mutta en ainakaan sivulta löytänyt numeroa jossa asiat voisi hoitaa suomenkielellä. Ja englanniksi en halua hoitaa, koska en todellakaan tiedä oikeita lentovaraus termejä, eli en varmaan tulisi hullua hurskaammaksi sellaisesta puhelusta.
Onko kenelläkään mitään kokemuksia Ryanairista ja siitä että sähköpostiin ei tule vahvistusta ja tililtä ei ole lähtenyt rahaa? Entä onko tietoa mistä numerosta saisi apua SUOMEKSI?

Omituista koittaa maksaa Visa Electronilla nettimaksuja jos Verified by Visa ei ole kytketty korttiin. Näyttää pankin tiedoissa varmasti hieman kummalliselta tuo teidän toiminta.

Ryanair kuuluu niihin yhtiöihin joille en siirtäisi rahaa ennen kuin luvattu tuote on käytetty. Luottokortilla maksaessa tuo teidänkin ongelma olisi vältetty ja Ryanairin kanssa tappelemisen sijaan olisitte voineet ottaa yhteyttä asiassa vaivattomasti suomen kielellä luottokorttiyhtiöön.

Aika heikkoa toimintaa molemmilta, sekä Ryanairilta että teiltä asian hoidossa.

Samoin tilasin matkan 18.1.2012 Rayanarilta, laitoin ensin luottokortin numeron, ja aina se herjasi, mutta vaihdoin siihen Debit-korttini numeron ja se hyväksyi sen. Tilausvahvistusta ei tullut, eikä maksu ole mennyt tililtä. En tiedä mitä tehdä, kun ei ole riittävästi kielitaitoa keskustella sinne, ja minne sitä soittaisikaan. Siihen tuli varausnumero jolla olen yrittänyt check-in kautta kysellä varausta, mutta se ei anna sitäkään sieltä. Aikaa matkaamme on 2 kk.
Olen pettynyt koko Rayanairin systeemiin. Kun tilaan uuden lennon, toivottavasti tästä ei tule jossain vaiheessa veloitusta. Ikinä en enää tilaa Rayanairin lentoja.

nimimerkki
suuresti pettynyt

Me ollaan oltu ryanairiin tyytyväisiä. Ei ole ollut maksamisessa ongelmaa. Näin lukee Ryanairin sivuilla.

Toisinaan viivästymisen takia meidän maksujen käsittelyn järjestelmä, varauksia ei voida vahvistaa ja sähköpostivahvistusta ei lähetetä.

Jos näin tapahtuu varauspalvelumme yrittää käsitellä maksusi uudelleen ja jos lupaa ei saada pankilta lennot peruuntuu automaattisesti.

Toivottavasti auttoi edes vähän :)

Samoin tilasin matkan 18.1.2012 Rayanarilta, laitoin ensin luottokortin numeron, ja aina se herjasi, mutta vaihdoin siihen Debit-korttini numeron ja se hyväksyi sen. Tilausvahvistusta ei tullut, eikä maksu ole mennyt tililtä. En tiedä mitä tehdä, kun ei ole riittävästi kielitaitoa keskustella sinne, ja minne sitä soittaisikaan. Siihen tuli varausnumero jolla olen yrittänyt check-in kautta kysellä varausta, mutta se ei anna sitäkään sieltä. Aikaa matkaamme on 2 kk.
Olen pettynyt koko Rayanairin systeemiin. Kun tilaan uuden lennon, toivottavasti tästä ei tule jossain vaiheessa veloitusta. Ikinä en enää tilaa Rayanairin lentoja.

nimimerkki
suuresti pettynyt

Kokoileppa tuolleen löytyykö.
If you wish to check the status of a booking:

Go to manage my booking and use option 1 if you know the booking reference

Or option 2 if you only have the email address, flight dates and route information.

If the booking is confirmed the booking will display on screen with the details of the flights booked and amount charged to the form of payment.

If the booking has declined and the flights have been cancelled then below message will be displayed and no payments will have been made.

Ehdottomasti kannattaa pelleillä netissä ja varailla matkoja jos ei sitä osaa.... Saattaapi mennä maksu useaan kertaan ja siinä sitä sitten ollaan. Sitten mietitään saako rahoja takaisin. Edelleenkin yksi syy miksi pääasiassa varaan matkatoimiston kautta reissuni, usein hinta myös edullisempi =)

hienoa, olen kyllä toista mieltä asiasta. Olemme matkustaneet niin matkatoimiston kautta ja omatoimimatkoilla. Miksi maksaa matkatoimistolle maksuja kun voi ite painella samaa nappia ja varata matkat. Ja eipä ole tullut halvempia matkoja matkatoimistojen kautta vastaan.

Viimeksi meidän loma olisi maksanut 3500e matkatoimiston kautta ja itse varaamalla ja suunnittelemalla hinnaksi tuli 1000e. Tämän takia varaamme itse matkamme!

[QUOTE="vieras";25515010]hienoa, olen kyllä toista mieltä asiasta. Olemme matkustaneet niin matkatoimiston kautta ja omatoimimatkoilla. Miksi maksaa matkatoimistolle maksuja kun voi ite painella samaa nappia ja varata matkat. Ja eipä ole tullut halvempia matkoja matkatoimistojen kautta vastaan.

Viimeksi meidän loma olisi maksanut 3500e matkatoimiston kautta ja itse varaamalla ja suunnittelemalla hinnaksi tuli 1000e. Tämän takia varaamme itse matkamme![/QUOTE]

No sitten olisi ehkä syytä kysäistä toisesta matkatoimistosta jos asia noin ;) Ja itse tarkoitin omatoimimatkoja, toki valmismatkat on kalliimpia.

Ryanairille ei voi soittaa ollenkaan. Englanninkielinen numero kyllä löytyy, mutta turha odottaa, että sieltä joku vastaa. Meille kävi samalla tavalla. Varattiin sitten toinen matka kun oli pakko saada liput nopeasti (siis oikeasti nopeasti), ja toivottiin, että ensimmäinen ei ollut mennyt (ei ollut). Emme ole enää sen jälkeen lentäneet Ryanairilla tai muilla halpalentoyhtiöillä... Sitä saa mitä tilaa, tai no ei oikeastaan edes sitä, eli ei kiitos.

Ehdottomasti kannattaa pelleillä netissä ja varailla matkoja jos ei sitä osaa.... Saattaapi mennä maksu useaan kertaan ja siinä sitä sitten ollaan. Sitten mietitään saako rahoja takaisin. Edelleenkin yksi syy miksi pääasiassa varaan matkatoimiston kautta reissuni, usein hinta myös edullisempi =)

Me matkustamme paljon ja varaamme aina matkat netistä. Olemme tehneet niin jo useita vuosia, oikeastaan siitä asti kun se on ollut mahdollista. Ongelmia on ollut vain kerran, ja se Ryanairin kanssa, joten kyse ei välttämättä ole varaajan taitamattomuudesta. Sitä paitsi netistä varaaminen on niin helppoa, että jos sähköpostit osaa lukea, osaa varata matkankin.

Yhteistyössä