rv42 ns. oikeita supistuksia, vieläkö voi kestää kauan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja synnyttäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

synnyttäjä

Vieras
Voiko vielä kestää kauan ennen kuin lapsi syntyy, jos nyt jo tulee epäsäännöllisesti supistuksia, ei mitään harjotus suppareita, vaan ihan oikeita?
kauanko teillä on mennyt oikeista suppareista syntymään? Vaikkakin epäsäännöllisistä.

Monesko lapsi on tulossa? Mulla meni 12h mutta niin yksilöllisiä juttuja on. Ja vasta kun olivat säännöllisiä niin paikat oli jo auki 6cm.Onnea vaan koitokseen :)

Mulla ei ollut oikeita supistuksia ennen lapsivesien menoa. Vesien menon jälkeen kesti reilu 4 tuntia, että supistukset rupesivat olemaan säännöllisiä ja siitä sitten vajaat 4h niin tyttö syntyi.

Apua, vastasin väärin! :D Eli siis mulla oli pitkä synnytys ja epäsäännöllisiä suppareita tuli 12h ja sen jälkeen alkoivat vasta säännölliset supistukset ja silloin olin 6cm auki. Mun synnytys kesti 31h, eli kestoa ei ikinä voi ennustaa. Oletko käynyt synnärillä näytillä? Onko limatulppa irronut? Kohdunkaulaa jäljellä? Voi olla että vauva on 5h päästä maailmassa tai sitten 34h kuluttua.

[QUOTE="aloittaja";23459240]Ensimmäinen tulossa. Siis tulee säännöllisen epäsäännöllisesti, voiko silti olla toivoa paikkojen aukeamisesta?[/QUOTE]

No mulla tuon neljän tunnin aikana kun supistukset oli epäsäännöllisiä niin paikat kuitenkin aukesi 6cm. Että toivoa on :)

supisuksista meni kahdesta ekasta lapsesta pari tuntia, kolmannesta vajaa tunti josta 10 minuutissa avauduin sen 10 cm eli todelliset supparit tulivat sitten todella nopeasti ja rajusti. Epäsäännöllisiä supistuksia mulla tuli tässä viimeisessä jo kuukausi kaupalla ennen laskettua aikaa mutta tätä vaaraahan sulla ei enää ole :) Hyvä sääntö on että lähtee sitten kun ei enää naurata, oli sitten kyse kivuista tai peloista.

Itsellä kesti ensimmäisen kanssa pari päivää mutta toisen kanssa sitten älysin nopeuttaa hommaa lämpimällä suihkulla ja kävelyllä siihen asti että muuttuivat säännöllisemmiksi. Toisaalta jos se nyt ei vaan päätä vielä syntyä niin sitten ei, valitettavasti. Mutta "hyvältä" jo kuulostaa :) Tsemppiä!

Kyllä se synnytys lähenee kun limatulppakin on irronut ja supistuksia tulee vaikka harvakseltaan:)
Muista levätä kunnolla NYT VIELÄ KUN VOIT, sitten kun homma lähtee kunnolla vauhtiin tarvit voimia. Ja jos olet hyvin levännyt voit yrittää vauhittaa hommaa liikkumalla, saunomalla, seksillä (jos vaan siihen enää pystyt). Joskus supistukset tarvivat vähän vauhtia jotta pysyvät vauhdissa. Onko tietoa sukupuolesta? Onko pitkä matka sairaalaan? :)

[QUOTE="Kara";23459315]Kyllä se synnytys lähenee kun limatulppakin on irronut ja supistuksia tulee vaikka harvakseltaan:)
Muista levätä kunnolla NYT VIELÄ KUN VOIT, sitten kun homma lähtee kunnolla vauhtiin tarvit voimia. Ja jos olet hyvin levännyt voit yrittää vauhittaa hommaa liikkumalla, saunomalla, seksillä (jos vaan siihen enää pystyt). Joskus supistukset tarvivat vähän vauhtia jotta pysyvät vauhdissa. Onko tietoa sukupuolesta? Onko pitkä matka sairaalaan? :)[/QUOTE]

Jep poika tulossa, ja sairaalaan noin 25 kilometriä.
Eli siis kuumaan suihkuun tai saunaan.. kiitos vinkistä, ei kiinnostais enää odotella :D

toivotaan että heräät aamuyöllä tosi toimiiin :) Kannattaa ehkä mennä nyt nukkumaan jos vielä pystyt. Taatusti heräät kuitenkin jos tilanne nopeutuu, ja tuossa vaiheessa rentoutuminen saattaa vielä nopeuttaa laskeutumista ja etenemistä.

Juu kannattaa koittaa vauhdittaa vähän omin keinoin. Nämä on usein hyväksi todetut keinot :) Lenkkeily,siivous, rappusten kävely myös hyvää tuohon hommaan... Sairaalaankaan ei pitkä matka joten kannattaa lähteä vasta sitten kun olo on oikeasti tukala kotona ellei mitään huolestuttavaa tule. :) Voi olla että huomenna sulla vauva sylissä, toivotaan ainakin niin. :)

[QUOTE="aloittaja";23459356]Kiitos, mä oisin kuitenkin kaivannut tietoa, onko mahdollista että kestää vielä monta päivää? jos ei säännöllisty.[/QUOTE]

On mahdollista et kestää.

Kaikki on mahdollista! Mutta uskon ettei mene montaa päivää, tuskin yhtäkään. Korkeintaan tiistain aamuyön tunteina on vauva maailmassa, mun ARVAUS ;) Toivotaan että jo huomenna.

no minä en uskalla sanoa onko mahdollista että tuossa vaiheessa enää montaa päivää menisi koska omat ovat syntyneet tasan la. ja suht sutjakkaa. Ainahan supparit voi kiusata etukäteen mutta johan sulla on viikkoja niin paljon että eiköhän ne ala jo synnärilläkin katselemaan esim. oksitosiinia jos edistystä ei tapahdu. Kädet ja varpaat ristissä että pääset ihan pian ja muista herkutella jalapenoja tai mitä tahansa tulista, mulla ainakin toiminut ennen la.

[QUOTE="aloittaja";23459356]Kiitos, mä oisin kuitenkin kaivannut tietoa, onko mahdollista että kestää vielä monta päivää? jos ei säännöllisty.[/QUOTE]

Ikävä kyllä voi kestää vaikka kuinka. Minulla oli monena päivänä semmoisia jaksoja, että saattoi supistella kipeästi 5 minuutin välein, mutta supistuksen laantuivat aina n. tunnin päästä. Yhtenä kertana olin neuvolassa ja terkkarin käsi oli vatsani päällä kun tuli kunnon supistus ja hän veikkasi että synnyttäisin seuraavan vuorokauden sisällä, mutta supistukset loppuivat kokonaan ja lapsi syntyi vasta viikon päästä. Sitten kun ne synnytykseen johtavat supistukset alkoivat, ne tihenivät tasaisesti.

Yhteistyössä