Rv12 -> verenvuoto!?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nöpsykkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nöpsykkä

Uusi jäsen
08.02.2012
24
0
1
Nyt rv 14 ja hulahti vessassa käydessä pönttöön verta, mitään kipuja ei ole ja aikaisemmin ei ole vuotoa ollut.
Onko muilla ollut tämmöstä ja kuitenkin hyvin käynyt? Pitää odotella nyt kauhuissaan ensiviikkoon ennenkuin pääsee neuvolaan kuunteleen sydänääniä.

Kyllä mä kävisin lääkärissä, ainakin saisit varmuuden, että kaikki on hyvin etkä turhaan stressaisi. Päivystyksen kautta pääsee aina ultraan, kun vuotoa raskauden aikana. Tai näin ainakin meidän sairaalassa. Mulla on ollut useammassa raskaudessa hematooma kohdussa mikä on periaatteessa vaaraton, mutta toisaalta hyvä elatusalusta bakteereille ja voi siten aiheuttaa tulehduksen ja keskenmenon. Mutta hematoomalle tyypillistä (ainakin minun kohdalla) on tuollainen hulauttelu eli verta tulee reippaasti yhtäkkiä ja sitten se loppuu, ei jää siis vuotelemaan..Toivotaan, että raskaus pääsee jatkumaan normaalisti ja hulautus oli kerta luontoinen, kokemuksesta meinaa tiedän, että superstressaavaa. Tsemppiä!

Soitin päivystykseen ja sanoivat että kun kipuja ei ole niin odotella maanantaihin ja yrittää päästä neuvolaan kuunteleen sydänäänet. Eli ei auta kuin odotella ja toivoa parasta, vuoto ei onneksi ole jatkunut.
Ootko menny siis ihan normi päivystykseen ja sitä kautta päässyt ultrattavaksi?

mulla tuli hulahtamalla verta viikoilla 12+2, ei ollut kipuja eikä mitään. kavereiden painostuksesta lopulta soitin neuvolaan ja odoteltiin sitten viikko seuraavaan sovittuun kertaan jolloin oli lääkärineuvola ja kaikki oli aivan hyvin: istukka oli vaan siirtynyt aivan kohdunsuun viereen ja rääpäle sitä vielä potkiskeli niin ei kuulema mikään ihme vaikka vuotelisikin :)

voisikohan jostain tämän tyyppisestä olla kyse, jos kipuilujakaan ei sulla ole? ja niin ikävää kuin se onkin niin eipä sille mitään tuossa vaiheessa vielä voi jos alkaisi keskenkin menemään :/

maggis+sintti 14+2

Olen ihan vaan marssinut sairaalan päivystykseen ja kertonut vuodosta, on otettu pissakoe ja sitten on aina ultrattu mut varmaan eri käytäntöjä eri paikkakunnalla. Hematooman ollessa kyseessä, on sitten määrätty yhdyntä ja urheilukieltoon. Muistatko sanottiinko sinulle mitään istukan paikasta?

Istukan paikasta ei ole ollut mitään puhetta. Toivotaan että tämä olisi jotain vaaratonta. Vuotoa ei ole ollut enään. Huomenna toivottavasti pääsen kuunteleen sydänäänet. Ikinä ei ole ollut näin pitkä viikonloppu.

Eilen kuultu ikiihanat sydänäänet, voi sitä helpotuksen tunnetta <3
Tänään sitten ettei ihan taas pääse huokaseen niin tuli rusehtavaa verta, mutta eikö se tarkota että on vanhaa verta eli varmaan sitä samaa mitä silloin perjantaina?
Voi että kun voisi vain nauttia tästä odotuksesta, mutta ei uskalla ei.

nöpsykkä: ruskea on juurikin sitä vanhaa verta ja ei vaarallista. Kuulostaa tosi paljon hematoomalta toi sun juttusi. Ota nyt mahdollisimman rauhassa ettei vuoto jatkuisi, kun veri on tosi hyvä elatusalusta bakteereille. Tsemppiä!

Yhteistyössä