rv 5+6, pieni veri tahra..

  • Viestiketjun aloittaja "huolestunutäiti"
  • Ensimmäinen viesti
"huolestunutäiti"
Moi!

kävin juuri vessassa.. pyyhkiessäni huomasin ihan pienoisen veri tuhru paperissa.. keskenmenoko tiedossa? :/ rv:tä on nyt tosiaan 5+6 ja kovin olis odotettu pienokainen!

Äiti kahden lapsen ja 0 km
 
.,.
Voi...;) Nyt ei voi tietää... Voi olla eetä km, voi olla ettei. Mutta vaikka mitä nyt tekisit, et voi siihen vaikuttaa. Helppo täältä sanoa että ole nyt vaan ihan normaalisti ja älä murehdi. Murehdit kuitenkin, mutta kuten sanottu, nyt ei voi tietää....
 
"huolestunutäiti"
tiedän sen.. harmittaa vaan niin paljon jos tää nyt menee kesken :/ Jouluna piti kertoa sukulaisille.. Muutoin on koko ajan tullu pient valkovuotoa nää pari viikkoa ja pahoinvointeja on ollu samall tavall kuin aiemmiski.. Et ei oo poikennu ollenkaa. Samote ku ei tänää oo ollu kipui eikä mitää ..
 
.,.
[QUOTE="huolestunutäiti";29362665]tiedän sen.. harmittaa vaan niin paljon jos tää nyt menee kesken :/ Jouluna piti kertoa sukulaisille.. Muutoin on koko ajan tullu pient valkovuotoa nää pari viikkoa ja pahoinvointeja on ollu samall tavall kuin aiemmiski.. Et ei oo poikennu ollenkaa. Samote ku ei tänää oo ollu kipui eikä mitää ..[/QUOTE]

Niin, tiedän hyvin tuon harmituksen tunteenkin. Ihan omakohtaisesti... Mutta koita nyt olla niin hyvällä mielellä kuin vain voit, et tosiaan voi asiaan mitenkään vaikuttaa. Siis kertaan vielä voi olla että ihan hyvin on, ja raskaus jatkuu, mutta voi olla ettei....
 
.b.b.b.b.
Itselläni tuli myös veristä vuotoa+ kipua vatsaan,ihan menkkamaista jomotusta johon heräsin jopa keskellä yötä..edellinen meni kesken näillä oireilla ja tämä toinen jossa oireet oli paljon pahemmat on menossa nyt rv 32. Eli se verinen vuoto ei automaattisesti tarkoita keskemenoa, toki jos vuoto muuttuu tosi runsaaksi on suurempi riski että keskenmeno on alkanut. Koita nyt vain olla ressaamatta ja voithan soitella neuvolaan että saat ultran parin viikon päähän,jolloin ne näkee mikä tilanne on! :)
 
Mulla tuli molemmissa raskauksissa tuollalailla verta alkuun eikä kumpikaan mennyt kesken. Oli jostain syystä kiinnittyneet juuri kohdunsuun lähistöön niin pienikin ärsytys aiheutti verenvuodon. Kaikki siis saattaa olla ihan kunnossakin, vaikka tiedän miten kamalaa on joutua pelkäämään keskenmenoa. :hug:
 
"kahden äiti"
Mulla toisessa raskaudessa tuli ihan kirkasta verta jo heti samantien kun testin olin tehnyt. Pelko ja huoli oli hirveää mutta toisin kuitenkin kävi ja nyt tuo vuotelija on reipas 2-vuotias tyttönen. Nyt tätä kolmatta odottaessakin oli pientä vuotoa usein aina kun menkkojen normisti olisi pitänyt tulla ja nyt mennään jo rv. 21+2. Ei hätää jos ei vuoto tosiaan lisäänny tai ala supistella.
 
......
Mulle tuli juuri silloin kun menkkojen olisi pitänyt alkaa (eli noihin aikoihin) vuotoa. Ja sitten tuli taas toisen kerran kk:n päästä. Mutta älä nyt ihmeessä vielä kerro raskaudesta sellaisille, joille on sitten hankalaa kertoa keskenmenosta jos sellainen tulee. Niin ja turha tehdä raskaustestiä, se näyttää positiivista vielä pitkään keskenmenon jälkeenkin.
 
Raskaana minäkin
Mulla nyt rv 9+3.
Sain positiivisen testin rv 3+4, ja siitä lähtien pelännyt vuotoa.
Edellisissä raskauksissa on vuotanut rv16 asti silloin tällöin, mutta nyt nekin lapset on jo ala-asteikäisiä :)
 
"random"
Mulla menossa 5+1 ja kahteen otteeseen ollut hyvin pientä vuotoa juuri kuvailemallasi tavalla. Soitin ekaa neuvola-aikaa ja kysyin tästä, niin ei kuulemma hätää kun veri on ns. tuoretta, voinee johtua siitä, että istukka on kiinnittynyt alas.
 

Yhteistyössä