rv 41+3 eikä mitään tapahdu

Alkuperäinen kirjoittaja Marakatti10:
on mulla huomenna kontrolliaika. Pelottaa vaan ettei ne käynnistä tai tee mitään vielä. Voikohan sitä toivoa että jotain jo tehtäis vaikka lääkäri suosittelee odottamaan?
riippuu varmaan lapsen kokoarviosta, jos reippaasti yli4-kilonen, varmaan käynnistävät, muuten saatetaan ootta jopa 42+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nanna1980:
Alkuperäinen kirjoittaja Marakatti10:
on mulla huomenna kontrolliaika. Pelottaa vaan ettei ne käynnistä tai tee mitään vielä. Voikohan sitä toivoa että jotain jo tehtäis vaikka lääkäri suosittelee odottamaan?
riippuu varmaan lapsen kokoarviosta, jos reippaasti yli4-kilonen, varmaan käynnistävät, muuten saatetaan ootta jopa 42+0
Mulla esikoisesta arvioitiin viikolla 38 painoksi 3500-3600g ja siitä kun katsotaan kasvukäyrää niin syntymäpainoennusteeksi saatiin noin 4100g. Käynnistys suunniteltiin rv 42+0 mutta poika päätti syntyä spontaanisti sinä aamuna. :) Painoa oli 4320g.

Nyt tokasta sanottiin että varmaan käynnistellään jos ei synny laskettuun aikaan mennessä ettei tule niin isoksi. Painoarvio rv 37 oli 3500g ja syntymäpainoksi veikkailtiin neljää kiloa tai vähän päälle. Käynnistämisestä ei puhuttu enää mitään. En mä sitä toivokaan joten en sen perään kysellyt.

Riippuu varmaan jonkin verran sairaalasta miten toimivat, näin tehtiin tyksissä. Mutta tsemppiä sulle viimeisiin päiviin, enää ei VOI mennä kovin kauan! ;)

 
No se tilanne voi muuttua äkisti. Itsellä lähti synnytys juuri noilla viikoilla käyntiin, vaikka edellisenä päivänä yliaikaiskonrtollissa oli kaikki paikat tiukasti kiinni. Ja olin ihan varma että käynnistetään sitten viikolla 42.
 
Mulle tehtiin kokoarvio pari viikkoa sitten ja se oli 3400g-3500g. Eihän vauva enää vissiin kamalasti kasva kohdussa.. Toivon toki että synnytys lähtisi spontaanisti käyntiin ettei tarttis muilla keinoin sitä tehdä.. Tänään on kyllä supistellut kovasti mut ei kuitenkaan kipeästi..
Kiitos kommenteista!
 
Täälläkin yksi kärvistelijä! :wave:

Tänään 41+2.
Huomenna neuvola ja keskiviikkona eka yliaikaiskäynti.

Toivon todella ettei mihinkään käynnistykseen jouduta.

Esikko syntyi itsekseen 41+5 joten täysin en ole vielä toivoani menettänyt!

Mutta kypsää on!

Siellä kontrolli käynnillä kannattaa vaan sanoa että ronkkivat kunnolla sisätutkimusta tehdessään ni alkais tapahtua!

Viimeksi ainaki näin mulla.Oli jo siis paikat vähän auki ja poika lähti sit tulemaan juuri tuon käynnin seurauksena. :D

Silloin painoarvio oli 3800g ja poika oliki sit 4200g mutta hyvin mahtui tulemaan.
Tämän pitäisi olla pienempi joten ainakaan koon puolesta en ole huolissani.

Ja jos kaiken todetaan olevan kunnossa ni toivottavasti ei tarvi käynnistellä.

Täällä käynnistellään siinä 42+1-42+3 viimeistään.
 
mulla käynnistettiin tää neljäs synnytys viikoilla 42+1 ja samana päivänä ultrassa saatiin painoksi 3600g,mutta sitten kun poika synty niin paino olikin 4800g ja 52cm,mut onnex synnytys oli nopea vain 50min.Ne ois mut lähettäny vielä kotiin mut vaadin saada jäädä jo sinne kun olo oli niin tukala ja kömpelö
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jouskari-80:
Täällä käynnistellään siinä 42+1-42+3 viimeistään.
Huih. Kuulostaa jo pitkältä ajalta. Oon ite ollu siinä käsityksessä, jotta viimestään ku tuo 42 vkoa kasassa. Missä päin näin?

taaperotx4: Ootko koskaan kyselly, jotta mitenkä voi heittää noinkin paljon tuo painoarvio? =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja pietu-:
Alkuperäinen kirjoittaja Jouskari-80:
Täällä käynnistellään siinä 42+1-42+3 viimeistään.
Huih. Kuulostaa jo pitkältä ajalta. Oon ite ollu siinä käsityksessä, jotta viimestään ku tuo 42 vkoa kasassa. Missä päin näin?
Jorvissa Espoossa.

Kun nykyään siinä ultrassa ei enää l.a siirretä ellei ole yli 7pvää menkoista ni tulee niin paljo "turhia" käynnistyksiä..kun joku ei ookkaan niin "pitkällä" ku luullaan.

Ja tämä siis jos todetaan että äidillä ja vauvalla kaikki hyvin ja lapsivettä riittävästi ja istukka toimii.

Mulla ens perjantaina on 42+0 joten jos kaikki on ok.Käynnistys vasta maanantaina aamuna kun 42+3.
 
Täällä ilmeisesti kuitenkin laskettu aika siirretään, jos ultrassa useamman päivän poikkeama (alle tuon 7pvää ). Itse en ainakaan tahdo enää yli mennä, koska esikoinen oli 41+1 jo liki 4.5kg painava ja sitäkään meinannut kyetä ponnistamaan ulos. Kammottaa ajatuskin siitä, että annettaisiin mennä noinkin pitkälle.. Esikoisen kohdalla eräs lääkäri olisi passittanut vielä käynnistyksestä kotiin. Onneksi toinen lääkäri määräsi käynnistykseen. Tiedä miten olisi käynyt, koska poika oli jo kakannut lapsiveteen ja tästä johtuneen infektion takia sitten ensimmäiset vuorokaudet teholla.
Omaan korvaan siis tuo 42 kuulostaa jo niin pitkältä =) Lienee pientä kammoa vauvan koon osalta, kun ei ole suvussa pieniä lapsia eikä omakaan ollut pieni :)
 
pietu- Tottahan se on että riskit lisääntyy näin loppua kohti ja toki olo on jo tosi kypsä kun on jo odottanut sen 9(10)kk...mutta uskoisin omalta kohdaltani että syntyy ensi vkon aikana itsestään,toivottavasti.
Aina olisi paras jos ei tarttis puuttua tuohon luonnolliseen tapahtumaan keinotekoisesti.
Mutta kohdallasi ymmärrän kyllä täysin kun oli noin iso vauvakin!

Ja voihan se olla että mutkin käynnistetään perjantaina jos jotain ilmeneekin.
 

Yhteistyössä