Rv 40+2 muita tuskailijoita

  • Viestiketjun aloittaja krippi
  • Ensimmäinen viesti
Rv 41+1 eikä edelleenkään mitään. Tosin kävin äitipolilla kontrollissa ja lupasivat käynnistyksen 41+5, joten nyt jaksaa kun tietää että joku raja tulee tällekin vastaan.

Vähän pettynyt olo kuitenkin jos ei itsekseen lähde tulemaan, mutta tuo nyt on aikas pieni murhe ja nyt sellainen fiilis että kunhan vain tulisi, ihan sama miten.

Maitsu83: eikö ne käynnistä viikonloppuisin siellä Oulaskankaalla? Kättärillä sanoivat että voidaan (sovitusti) käynnistää myös vkl:sin (vaikka äidillä tai vauvalla ei olisi mitään akuuttia hätää).
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 19:31 Elina kirjoitti:
Rv 41+1 eikä edelleenkään mitään. Tosin kävin äitipolilla kontrollissa ja lupasivat käynnistyksen 41+5, joten nyt jaksaa kun tietää että joku raja tulee tällekin vastaan.

Vähän pettynyt olo kuitenkin jos ei itsekseen lähde tulemaan, mutta tuo nyt on aikas pieni murhe ja nyt sellainen fiilis että kunhan vain tulisi, ihan sama miten.

Maitsu83: eikö ne käynnistä viikonloppuisin siellä Oulaskankaalla? Kättärillä sanoivat että voidaan (sovitusti) käynnistää myös vkl:sin (vaikka äidillä tai vauvalla ei olisi mitään akuuttia hätää).
ei ainakaa mulle sillo..en kyl ite osannu sitä ees vaatia ku esikoista odotin.nyt kyl saisivat käynnistää jo perj.jos ei siihe mennessä oo vauva syntyny :heart: sillo viikkoja on 41+3,ettei tarvis enää viikonloppua kärvistellä.sun kaa ei tarvi enää kauan odottaa =) tsemppiä! sä oot varmaa menossa kans oulaskankaalle,vai?
 
[/quote]
ei ainakaa mulle sillo..en kyl ite osannu sitä ees vaatia ku esikoista odotin.nyt kyl saisivat käynnistää jo perj.jos ei siihe mennessä oo vauva syntyny :heart: sillo viikkoja on 41+3,ettei tarvis enää viikonloppua kärvistellä.sun kaa ei tarvi enää kauan odottaa =) tsemppiä! sä oot varmaa menossa kans oulaskankaalle,vai?
[/quote]

En ole Oulaskankaalle menossa, olen ollut sielläpäin töissä ja siksi tunnen seutua. Ainakaan täällä Hgissä Kättärillä ei tarvinnut kauheesti prässätä saadakseen lupauksen käynnistyksestä 41+5, pitivät rvk 42 ehdottomana takarajana. Tai sitten olin vain täysin tuskastuneen ja uupuneen oloinen, ainakin itku on aika herkässä :snotty:

Mut tsemppiä myös sinne, koetetaan jaksaa :hug:
 
\ ei ainakaa mulle sillo..en kyl ite osannu sitä ees vaatia ku esikoista odotin.nyt kyl saisivat käynnistää jo perj.jos ei siihe mennessä oo vauva syntyny :heart: sillo viikkoja on 41+3,ettei tarvis enää viikonloppua kärvistellä.sun kaa ei tarvi enää kauan odottaa =) tsemppiä! sä oot varmaa menossa kans oulaskankaalle,vai?
[/quote]

En ole Oulaskankaalle menossa, olen ollut sielläpäin töissä ja siksi tunnen seutua. Ainakaan täällä Hgissä Kättärillä ei tarvinnut kauheesti prässätä saadakseen lupauksen käynnistyksestä 41+5, pitivät rvk 42 ehdottomana takarajana. Tai sitten olin vain täysin tuskastuneen ja uupuneen oloinen, ainakin itku on aika herkässä :snotty:

Mut tsemppiä myös sinne, koetetaan jaksaa :hug:

[/quote]
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 01:19 Salainen puutarha kirjoitti:
\ ei ainakaa mulle sillo..en kyl ite osannu sitä ees vaatia ku esikoista odotin.nyt kyl saisivat käynnistää jo perj.jos ei siihe mennessä oo vauva syntyny :heart: sillo viikkoja on 41+3,ettei tarvis enää viikonloppua kärvistellä.sun kaa ei tarvi enää kauan odottaa =) tsemppiä! sä oot varmaa menossa kans oulaskankaalle,vai?
En ole Oulaskankaalle menossa, olen ollut sielläpäin töissä ja siksi tunnen seutua. Ainakaan täällä Hgissä Kättärillä ei tarvinnut kauheesti prässätä saadakseen lupauksen käynnistyksestä 41+5, pitivät rvk 42 ehdottomana takarajana. Tai sitten olin vain täysin tuskastuneen ja uupuneen oloinen, ainakin itku on aika herkässä :snotty:

Mut tsemppiä myös sinne, koetetaan jaksaa :hug:


[/quote]
Grr, viesti hävis... Lyhyesti, tota lihavoitua kohtaa vaan ihmettelin... Mulle neuvolatäti sano, että yliaikaiskontrolliin ei ees oteta ennen rv 41+5 (iteki oon menos Kättärille). Ja ettei yleensä edes tasan rv 42 käynnistetä, jos ei oo syytä. Sulla varmaan sellanen tilanne, et parempi käynnistää. Tsemppiä! =)
 
edelleen kasassa :D ma sain ajan synnärille,mä kyl pakotan ne alkaa käynnistää tän synnytyksen jos ei sit yhtäkkiä ala iteksee syntyyn :heart: sitä ku ei voi tietää,mut en usko..tänää siis viikkoja 41 tasan! jaksuja kaikille tuskailijoille!! :hug:
 
täällä kanssa yksi tuskailija, rv nyt kasassa 40+4!! alan olla kyllä tosi kireenä muutenkin ja itkuherkkä. ahdistaa, kun kaikki kyselee....eikö se vauva jo synny....pälä, pälä!! :( mutta ei auta, kun odotella vaan. perjantaina ois taas neuvola.
 
Tänään rv 40+4. Sain perjantaille käynnistysajan 9.00...jännittää...ellei tietty lähde sitä enne käyntiin itsestään..mutta epäilempä sitä...

Olin niin toivonut, että olisi voinut viettää äitienpäivää kotona kolmen lapsen äitinä, mutta iloinen tietty olen, että ylipäänsä tulee kohta puoliin ulos tuo vaaveli...mitens muut??? tsemppiä kaikille tuskailijoille =)
 
Juhannus vauvako
Täällä olis RV 42 täynnä eikä vauvaa näy eikä kuulu. Puhelimet on soineet jo kuukauden verran, sillä vauvan veikattiin syntyvän etu ajassa. Soittajat tarkoittavat vaan hyvää ja odottavat kovasti uutta tulokasta. Silti välillä tuntuu, että vastaanko ollenkaan. Itse sitä kuitenkin eniten uutta perheen jäsentä odottaa ja tuntuu inhottavalta selitellä puhelimessa muille miksei vauvaa kuulu. Luulis, että enään ei voi kestää kovin kauaa. Jospas vaavi syntyis ennen äitienpäivää..
Te, joille on varattu aika käynnistykseen: Osaatteko sanoa tarkempaa syytä asialle? Itselle on tulossa suuri vauva eikä käynnistystä ole vielä ehdotettu. (Itseasiassa kysyin asiasta, mutta on kuulema parempi vielä odotella. Kuinkahan kauan..) Vauva kyllä voi ihan hyvin. Itsellä meinaa olla verenpainetta ja kova turvotus kaiken muun lisäks.
 
Mulla syinä se, että rv 42 täynnä..ilmeisesti täällä kantahämeen keskus sairaalassa käytäntö..myöskin verenpaine koholla, sekä tietty toi väsymys tms. kun viimeiset 2 vkoa mennyt valvoessa supistusten kanssa.

Tuntuu, että tässä asiassa on niin monta käytäntö kun on sairaalaa...riippuu kait lääkäristäkin ja yleensä kokonaistilanteesta (kohdunsuun kypsyys, lapsiveden määrä, koko, istukan toiminta tms...)

jaksamista sulle =)
 
täällä kanssa odotellaan ja odotellaan...nyt on viikkoja kasassa 40+3..edellinen synnytys käynnistettiin viikoilla 41+2, kun oli jo aika isonkokonen tyttönen..nyt ei puhettakaan että pääsis tuonne painoarvioon tms. ja tämäkin vauva täällä mahassa tuntuu olevan melko iso jo..
pitkäksi käy aika...ja kyllä oon ehtiny miettiä että miksi ihmessä mulla ei nää synnytykset itestään osaa käynnistyä( Kaksi lasta ja molemmat synnytkset käynnistetty)..tosi pitkiä nämä viimesiset päivät/viikot..tuntuis edes jotain mutta ei muutakun kivuttomia supistuksia, joita ei ole mitään hyötyä ilmeisesti..
 
Lia
Viikkoja 40+3. Itsellä kärsimätön olo, muttei mitenkää sietämätön. Tokihan sitä toivoo, että pääsis jo vauvan näkemään ja sais synnytyksen ohi, mutta ärsyttävintä tässä on se, että kaikki koko ajan kyselee, että eikö vieläkään, sinäkö oot vielä kotona, ootko saunonu ym. ym. Oikein pitkittää aikaa vielä entisestään.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 13:49 marjo kirjoitti:
täällä kanssa odotellaan ja odotellaan...nyt on viikkoja kasassa 40+3..edellinen synnytys käynnistettiin viikoilla 41+2, kun oli jo aika isonkokonen tyttönen..nyt ei puhettakaan että pääsis tuonne painoarvioon tms. ja tämäkin vauva täällä mahassa tuntuu olevan melko iso jo..
pitkäksi käy aika...ja kyllä oon ehtiny miettiä että miksi ihmessä mulla ei nää synnytykset itestään osaa käynnistyä( Kaksi lasta ja molemmat synnytkset käynnistetty)..tosi pitkiä nämä viimesiset päivät/viikot..tuntuis edes jotain mutta ei muutakun kivuttomia supistuksia, joita ei ole mitään hyötyä ilmeisesti..
Täällä (TYKS) eivät käynnistä vaikka vauva painoksi arvioitu tiistaina rv 41+2 4700g! Olisi kuulemma pitänyt käynnistää jo vkolla 38! Mutta neuvolalääkäri laittoi minulle lähetteen polille vasta vkolla 40+3! Eli nyt sitten odottelen maanantaihin asti jos lähtisi syntymään :/ silloin käynnistetään ellei ole vielä syntynyt! sillon rv 42+1!
 
roosa 78
Täällä olisi kanssa yksi isomahainen odottaja jolla on tänään kasassa toi rv 40+2. Ja kipeitä supistuksia ja polttoja on ollu jo pari viikkkoa ja vappu aattona kävin äitipolillakin kun supistuksia tuli jo 5 minsan välein mutta tietenkin ne sitten loppuivat siellä ollessa ja kotiin tulin tippa silmässä ilman nyyttiä,tosin kotona odottivat kolme prinsessaa. Mutta ei auta muu kun odottaa sitä TOSI KIPEETÄ supparia josta sitten tietää et lähtö synnärille tuli ja vauvan tuoksusen nyytin kanssa sieltä takas sillä kertaa kotiin tullaan :heart: roosa rv 40+2
 

Yhteistyössä