Rv 4+3 - milloin voi huokaista?

Tervehdys!

Sain eilen ja tänään viiteen testiin vaalean plussan. Oireita ollut kovastikin ja itsellä joku kumma aavistus, että oliskohan tää sitä. Esikoinen siis toiveissa. Niin kysymys kuuluukin, miten tästä edetään? Luen jatkuvasti keskenmenoista ja tuulimunista, oon ihan paniikissa. Ja mietin, voiko ne testit näyttää väärin... Tää tuntuu niin uskomattoman unelmalliselta, että voiko oikeesti MULLE käydä näin? Yritetty on vasta kuukausi ja yritetty maksimoida mahikset. Että tosiaan, toiveissa on tämä vauva.

Mutta: Milloin selviää, onko kyseessä normaali raskaus vai vaan joku häikkä? Kohdun ulkopuolinen, tuulimuna...? Kiitos avustanne, tässä tulee kohta mielenterveysongelmia pohtiessa :/

Ensimmäisessä ultrassa viikolla 12 selviää=) Toki jos menet alkuraskauden ultraan, niin siinäkin voi jo selvitä... joskus kylläkin se tuottaa vain lisää päänvaivaa, kun on kuitenkin alkio vielä niin pieni, ettei välttämättä näy kovin aikaisin ultrassakaan... Tsemppiä :flower:

äippä rv 23

Jos kovasti epäilyttää niin kannattaa mennä alkuraskauden ultraan.
Ne voi olla aika hintavia mutta rauhtoittavat kovasti mieltä :) Tosiaan sinne ei kannata sinunkaan mennä kuin vasta parin viikon kuluttua kun voi alkaa jo pikku hiljaa kuulumaan sydänääniäkin!

Täällä viikkoja kasassa tasan 7+0 ja kovasti pelottaa onko kaikki hyvin. Takaraivossa jyskyttää viime helmikuinen keskenmeno ja vaikea saada itseä uskomaan että tällä kertaa oikeasti voitaisiin mekin esikoisemme saada maailmaan..

Kuulut varmastikin tuonne meidän syysmassukoihin joten tuleppa sinne huikkailemaan, meitä onkin sielllä jo aika iso kasa :)

Onnea plussasta ja toivotaan että vauva on oikeassa paikassa ja jaksaa mukana loppuun asti :heart:

Mä kävin alkuraskauden ultrassa 6+3 ja löydettiin sikiö ja syke.( silloin voidaan myös todeta pois tuulimunat ja kohdunulkoinen ) Sydämen lyönnit voi havaita aikaisintaan 6 vklta lähtien. Eli jos oikein on ressaava olo, suosittelisin menemään alkuraskauden ultraan jos on siihen mahdollisuus joskus n. 7 vkolla. Paljon onnea plussasta :hug: .

Mimmuli ja pikkis 25+4

Kiitos äippä 84 :flower: On kauheaa stressata ja lukea tilastoja keskenmenoista sun muista... Pitää nyt yrittää rauhottua ja ajatella välillä jotain muuta :) Kunpa kaikki olis hyvin! Onnea raskauksiinne teille kaikille! :flower:

Kiitos Tinii ja mimmuli 82 rauhoittavista vastauksistanne! Toivottavasti Teilläkin kaikki hienosti ja saatte oman pienokaisen syliin! :heart: Pitänee mennä sinne alkuraskauden ultraan sitte, vaikka maksaa... On tää kuitenki niin tärkeä juttu!!! =)

Kannattaa tosiaan miettiä sitä alkuraskauden ultraa tarkkaan... itse odotan kolmatta ja ensimmäinen ultra ollut kaikista vasta viikolla 12 ja ihan vain sen takia, koska; Keskenmenon riski on vielä "älyttömän" suuri tuossa viikolla 6-7.. ja itse olisin varmasti ottanut raskaasti, jos olisin jo ehtinyt nähdä sykkeet sun muut ja sitten olisikin mennyt kesken...

äippä84 on tuossa kyllä aivan oikeassa..
Itse olen siksi tässä vielä ainakin odotellut ultraan menoa ja haluan ensin kuulla että koska ensimmäinen kunnallinen olisi luvassa. Jos se tulee tosi myöhään niin ajattelin meneväni ehkä viikoilla 10tms yksityiselle..

Itsellä viimeksi oli pikkuinen menehtynyt kun viikkoja oli melkein 7 kasassa..

Kannattaa siis miettiä kaikilta kannoilta mutta ennen kaikkea yritää stressata mahdollisimman vähän ja antaa ajan sitten näyttää :)

Vaikeaa se on, tiedän kyllä!

Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:
Kannattaa tosiaan miettiä sitä alkuraskauden ultraa tarkkaan... itse odotan kolmatta ja ensimmäinen ultra ollut kaikista vasta viikolla 12 ja ihan vain sen takia, koska; Keskenmenon riski on vielä "älyttömän" suuri tuossa viikolla 6-7.. ja itse olisin varmasti ottanut raskaasti, jos olisin jo ehtinyt nähdä sykkeet sun muut ja sitten olisikin mennyt kesken...
Minä taas ehdottomasti suosittelen alkuraskauden ultraa, jos kovasti mietityttää.

Voin kertoa, ettei ole kovinkaan herkkua kuulla rv11+, että tämähän onkin tuulimuna. Oma kroppa on huijannut monta monta viikkoa.

Mieluummin kuulen sen jo niin aikaisin kuin mahdollista, jos kaikki ei olekaan hyvin.
Ainahan raskaudessa voi mennä jokin pieleen, vaikka olisi nähty sykkeet jne.

• Tykkää
Reactions: susku_79
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:
Minä taas ehdottomasti suosittelen alkuraskauden ultraa, jos kovasti mietityttää.

Voin kertoa, ettei ole kovinkaan herkkua kuulla rv11+, että tämähän onkin tuulimuna. Oma kroppa on huijannut monta monta viikkoa.

Mieluummin kuulen sen jo niin aikaisin kuin mahdollista, jos kaikki ei olekaan hyvin.
Ainahan raskaudessa voi mennä jokin pieleen, vaikka olisi nähty sykkeet jne.
yhtyäkseni tähän... tämäkin on kyllä totta... mutta jotenkin oma mieli reagoisi todella vahvasti jos olisin esim. viikolla 8 ultrassa käynyt ja kaikki olisi ollut ok, ja sitten viikon 12 ultrassa mitään ei enää olisikaan...Tarkoitan siis että tuo eka ultra olisi vain antanut "turhaa toivoa"... ja se on totta että raskaudessa ei mikään ole varmaa, ennen kuin vauva on sylissä, tai ei edes vielä silloinkaan, mutta kyllähän se on faktaa, että viikon 12 jälkeen km:n riski pienenee huomattavasti... mutta kukin tavallaan =)

Tällä hetkellä rv 10+2 :heart:

Gyneni sanoi kysellessäni ultraa siis varhais, että tilaisin sen kun rv7, mutta se osui jouluaatoon, hän sanoi, että tulen sitten rv 6+4 eli 21.12.-07, hän varoitti ennen tutkimusta, että saattaa olla, että syke ei näy. Onneksemme heti näkyi sikiö ja sykekin löytyi :heart: .
Rv 9+1 oli ensimmäinen neuvola terveydenhoitaja kuunteli dobblerilla vatsan päältä, ei saanut sykettä, en kuitenkaan huolestunut, mutta nyt viimeisen viikon olen sairastanut suunnilleen jatkuvaa migreeniä, olin eilen lääkärillä ja sain hoito-ohjeet päänsärkyyn ja kysyin kuuntelisiko hän sydänäänet? Ei ehtinyt, mutta tilasi minulle neuvola ajan aamuksi äitiysneuvolaan.
Tänä aamuna siis menin sinne ja terveydenhoitaja oli oikein ystävällinen ja kehui, heillä oleven uuden dobblerin ja sillä sykkeen kuulee helposti! Mutta kuinka kävikään? Hän paineli dobblerilla välillä aika lujaakin, laittoi geeliä lisää, aikaa meni 13 minuuttia, sydänääniä ei vaan kuullut!.Laittoi lisää geeliä ja Yhtäkkiä kuuluivat pienet , tasaiset, nopeat sydänäänet siis aika hiljaa kuuluivat, mutta olivat juuri sellaiset kuin pitikin! :heart: Terveydenhoitjakin huokaisi helpotuksesta, samoin minä, koska molemmat ajattelimme, että nyt ne eivät löydy :/ . Mutta tapahtuma sai onnellisen lopun, Onneksi! :heart:

Meidän pieni Tihti-Viuhti kultamme haluaa leikkiä piilosta! :heart:

Hyvää odotusta kaikille!

T onnellinen Rva Pikkumyy :wave:

Mä kävin kanssa alkuraskauden ultrassa viikolla 6+4 ja syke ja pienen pieni alkio löytyi juuri siellä missä pitääkin.
Mulla on takana yksi kohdunulkoinen raskaus,minkä takia oli "pakko" käydä ihan alussa ultrassa,mutta olisin mennyt muutenkin ihan oman mielenrauhan takia.

Bamse 19+5

Minä samoilla linjoilla Pessin kanssa, itse varasin ajan varhaisultraan, sillä koko tämä raskaus ei pitänyt meillä olla edes mahdollista sairauteni takia.
Tänään nähdään, onko masussa joku siellä oikeassa paikassa ja millä viikolla edes mennään.
Tietysti olisi mukavaa nähdä sykekkin, mutta ei toivota liikaa...
Viikkoja on oman laskun mukaan rapiat 6, mutta neuvolan mukaan jo rapiat 8.

Minä peesaan Pessiä: itse kuulin ensimmäisen raskauteni olevan tuulimuna rv 11+6 ja kyllä sekin ihan hel****sen rankkaa oli. Oli kaikki raskausoireet ja "kaikki hyvin", mutta en ollutkaan raskaana :/
Tässä toisessa raskaudessa menimme heti rv 6+5 alkuraskauden ultraan ja oli suuri helpotus kuulla, että siellä on oikeasti sikiö kasvamassa ja pieni sydän sykkii. Keskenmeno kun voi tulla paljon myöhemminkin kuin vain alkukuukausina!

Tsemppiä Mayahille raskauteen ja tee tuon raskauden vahvistamisen kanssa juuri niin kuin sinusta itseltä tuntuu! Se 80e on ainakin omasta mielestäni pieni raha maksaa siitä mielenrauhasta, jonka ultrasta saa.

Onnellista odotusta toivottavat;

Carmen ja Nirppu rv 24+3

no itse en ole kummassakaan raskaudessa käynyt alkuraskauden ultrassa.olen ajatellut että kyllä kaikki on hyvin,odottanut rauhassa np-ultraa.
kummallakin kerralla sykkeet on kuunneltu neuvolassa viikoilla 9 ja 10.se on antanut tarvittavan varmuuden.

tietysti jos takana olisi km tai muita ongelmia niin varmaan olisin mennyt varhaisilla viikoilla ultraan.

Onnea plussasta Mayah!

Me käytiin Femedassa Helsingissä, eikä se maksanut kuin 75 euroa. Halpa hinta mielenrauhasta myös mun mielestä. Itekin pelkäsin kovasti tuulimunaa ja kohdunulkoista, mutta ultrassa näkyi, että tyyppi on oikeassa paikassa ja sykekin löytyi. Tästä on nyt aikaa reilut kolme viikkoa ja edelleen välillä jännittää, että meneekö kaikki edelleen hyvin tuolla... Että koko loppuajaksi sitä mielenrauhaa ei kai valitettasti helposti saa ja tosiaan, kuten Carmen sanoi, voihan kaikkea ikävää sattua myöhemminkin.

Itseäni kuitenkin helpotti paljon tieto, että raskaus on oikeasti olemassa ja oikeassa paikassa. Suosittelen siis lämpimästi tuota alkuraskauden ultraa! :D

Vähän menee asia vierestä, mutta eikös me KvartÖver aikanaan jännäilty samoissa pinoissa tuolla kuumeilijoissa? =) Onnittelut plussasta joka tapauksessa - toivotaan, että kaikki menee odotuksessasi hyvin! :heart:

Kiitos kaikille vastauksista ja kokemuksista! :flower: On tää tosiaanki stressaavaa. Mahassa tuntuu väliin kummia tuntoja, ei varsinaisesti kipuja, mutta tuntee jotenki oudosti. Ylhäällä ja sivuilla lähinnä. Onkohan normaalia? :eek: Jos mulla vielä kaikki luultavasti ok rv 7-8, taidan kyllä käväistä siellä varhaisultrassa. Onpahan ainakin jotain tietoa, vaikka mikään ei varmasti takaa raskauden onnistumista loppuun saakka. Helsingissä siis saa maksaa sen 85 ?? Ihanaa ja huoletonta (?) raskausaikaa jokaiselle!!! :heart:

Heippa, mekin kävimme Femedassa varhaisultrassa (rv7+0) ja maksettavaa jäi KELA-korvausten jälkeen 118 euroa. Eri lääkärit ottavat eri hintoja myös saman lääkäriaseman sisällä, eli kannattaa tarkistaa tuo hinta kun varaatte ajan. Onnea matkaan =)

Raskausaika on ihanaa, kaikkien pahoinvointien ja kipujen lisäksi, mutta ei minusta huoleton , ainakaan ennen lapsivesipunktiota, johon menen noin rv 15 :heart:

Mutta kuitenkin nautin joka hetkestä, mikä on suotu! :heart:

Iloisin odotustoivein Rva Pikkumyy ja Tiuhti-Viuhtimme rv 10+2 :heart:

Yhteistyössä