Rv 37+6 ja heti aamusta jo niin kamala turvotus jaloissa että jää isot kuopat jos painaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äääk :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äääk :(

Vieras
Tämä turvotus on tosi nopsaan pahentunut ja viimesen 2 viikon aikana painoakin tullut 3kg! Hyvä kun sain nipin napin kengät jalkaan aamulla ja sääristä jos painaa niin jää kamalat kuopat, sormetkin oli aamulla ihan tönkön tuntuiset ja muutenkin turvonnut olo.
Ei sentään merkkejä raskausmyrkytyksestä ole, tosin verenpainetta ei ole mitattu kun viikko sitten viimeksi ja seuraavan kerran viikon päästä.

Jos tämä raskaus kestää vielä pari viikkoa tai yli niin minähän räjähdän tähän turvotukseen!!

Aamullahan se turvotus aina pahinta onkin. Juo paaaaljon vettä ja käy kävelyllä.

Mulla oli juuri kuvaamasi kaltaista jo rv 25, mutta odotinkin kaksosia. Rv 30+ todettiin raskausmyrkytys, joten voihan se sitäkin olla. Soittaisin sinuna neuvolaan ja otattaisin verenpaineen.

Suosittelen silti tarkkailemaan raskausmyrkytyksen varalta niitä oireita. Se voi kehittyä pahaksi ihan parissa tunnissa ja tällöin on erityisen vaarallinen. Ei haittaa vaikka neuvolaan soittaa ja kysyy, jos turvottelet tosiaan noin pahasti, että pääsiskö verenpaineita ja pissiä kattomaan.

Mulla oli kans ihan tolkutonta se turvotus, ja paheni vaan synnytykseen asti. Mitään muita ongelmia ei ollu. Positiivista on se lähtevien kilojen määrä synnytyksen jälkeen...

Täällä myös yksi norsuksi turvonnut :D (rv 38+6)
Esikoista odottaessa olin yhtä turvoksissa, ehkä jopa vähemmän. Ja silloin todettiin lievä toxemia, jonka vuoksi myös käynnistettiin rvlla 38+3. Silloin seurattiin tarkkaan verenpainetta ja labrassa kävin vähän väliä testeissä. Lopuksi alapaine oli 105 ja proteiini yhdellä plussalla. (synnärille jäi painoa 14kg joten oli melkoisasti sitä turvotusta)

Nyt on ainoastaan järkyttävä turvotus mutta paineet hyvät, ja pissa "puhdas".. joten ei auta kuin kestää ja toivoa että synnytys käynnistyisi :D

eilen katsottiin pissa ja proteiinia ei ollut joten sen suhteen ei varmaankaan hätää ole, tosin tässä nyt on tulossa sitten tuo pääsiäinen, että jos sen aikana tulee jotain oireita niin se on kai mentävä suoraan päivystykseen :/ Voipi olla että käväisen tänään tuossa terveyskeskuksella mittaamassa sen verenpaineen omaksi mielenrauhaksi.

Yhteistyössä