RV 36 ja yöllä tuli yhtäkkiä todella heikko olo? Mistä johtuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minna

Vieras
Elikäs jäin nyt miettimään kun yöllä ennen kuin nukahdin niin tuli oikein heikko olo, silleen kun verensokeri laskee alas, peittoa piti ottaa pois päältä ja ois mieli niin tehny raitista/kylmää ilmaa.. sit jalat ja muutenkin olo aivan sellanen veltto oikein heikko..
Ihmettelen suuresti koska olen hyvin syönyt, tein pannaria illalla ja ei siitä montaa tuntia ollut kun viimeksi olin syönyt "sokerista".

Tuli vaan mieleeni että voiko tämä raskauden aikana liittyä johonkin muuhun? Vai pähkäilenkö aivan turhaan nyt?

Mulla ihan samaa ollut jo muutamana viikon, samoilla viikoilla mennään. Todennäköisesti oot ollut sellaisessa asennossa, että vauva on painanut jotain isoa verisuonta eikä happi ole oikein kiertänyt. Tyypillisintä kuulemma juuri rv 36! Esikoisesta oli myös. Selällään olo varsinkin tekee tota, yleensä vasemmalla kyljellä olo on parasta.

Tosin itsekin välillä mietin noita verensokerijuttuja, tulee kummallisia makeanhimoja tai sitten yleisesti veltto olo ja kun syö jotain makeaa, se paranee. Enpä tiedä sitten.. Tuskin on kuitenkaan mitään vakavaa ja pianhan se vauva jo syntyykin meillä molemmilla, tsemppiä!

Sepäs tässä onkin kun makoilin vasemmalla kyljelläni..
Ihmettelinkin sitä, koska olisin jotenkuten ymmärtänyt jos oisin selälläni ollut.

No, pitää kyllä olla neuvolaan yhteydessä jos alkaa useemmin vaivaamaan

Kiitoksia :D

Kokeile kohottaa vähän sängyn päätyä, laita muutama tyyny patjan alle, niin että olet kyljellä hieman puoli istuvassa asennossa. Kyseessähän saattoi olla myös hyperventilaatiota, joka nuo oireet aiheuttaa ja se tosiaan johtuu juuri siitä, että happi ei kunnolla kulje kun vauva painaa isoja verisuonia, palleaa tms.

Yhteistyössä