Rv 36 ja rv 37 synnyttäneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Onko teillä ollut ongelmia vauvalla synnyttyään? Onko hengitys sujunut tms? Onko ollut teholla? Minkä kokoinen lapsi oli?
Minkä takia synnytys tapahtui näillä viikoilla?

36+6 syntyi tyttö 2635g 48cm pipo 33,5cm.
Heti vierihoitoon ja imetys lähti hyvin käyntiin,sokereita mitattiin 2 päivää mun diabeteksen takia,mitään ongelmaa ei kuitenkaan ollut missään,kotiuduttiin normaalisti.
Synnytys käynnistyi lapsiveden menolla.

Eikö kellään ole ollut ongelmia hengityksen kanssa? Meillä kolme lasta joista jokainen teholle eriasteisten RDS:sien takia.. Syytä synnytyksiin ei löytynyt. Nyt pelkään tätä neljättä. On niin raskasta aloittaa vauva-aika aina teho-osastolta käsin..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eikö kellään ole ollut ongelmia hengityksen kanssa? Meillä kolme lasta joista jokainen teholle eriasteisten RDS:sien takia.. Syytä synnytyksiin ei löytynyt. Nyt pelkään tätä neljättä. On niin raskasta aloittaa vauva-aika aina teho-osastolta käsin..

Eikö lääkärit tuohon mitenkään ole puuttuneet?Esim kortisonilla kypsytelleet keuhkoja?

Ei normi 36-37 viikkoisella pitäis olla hengityksen kanssa ongelmaa.
On jo täysaikaikainen.

Vaadi lääkäreiltä apua.
Kurjaa todella tuo sairaalarumba...

Poika syntyi 36+6 ihan hyvän kokoisena eli 48cm a 3420g, ei mitään ongelmia paitsi keltaisuus jonka vuoksi vietettiin sairaalassa viikon verran. Tosin oli siinä vähän muutakin kuten sectio ja minun hulppeat tulehdusarvot jne. Mutta pojalla ei ollut mitään ongelmia.

Alkuperäinen kirjoittaja raparperitaivas:
Poika syntyi 36+6 ihan hyvän kokoisena eli 48cm a 3420g, ei mitään ongelmia paitsi keltaisuus jonka vuoksi vietettiin sairaalassa viikon verran. Tosin oli siinä vähän muutakin kuten sectio ja minun hulppeat tulehdusarvot jne. Mutta pojalla ei ollut mitään ongelmia.

kivan kokoinen ollut,kun mulla syntyi myös 36+6

Ei todellakaan lääkärit siihen puutu. Sen takia juuri kun kirjoissa lukee että noilla viikoilla vauvat ovat valmiita. Siksi kolme "malliesimerkkiä" eivät vielä puolla etukäteen hoitamisen puolesta! Ärsyttää kyllä aika paljon. Olen pyytänyt jo edellisen kohdalla kortisoni hoitoa mutta äitipoli vain lupaa että kyllä ne teholla osaa hoitaa sitten! Mutta kun ei aina haluis aloittaa sieltä teholta kun tietää että apuakin voisi saada .. Lisäksi ductus on jäänyt auki ja muita pienempiä juttuja näillä mutta tuo hengitys on aina pahin.

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:

Sä ootkin varmaan kiskonut röökiä koko odotusajan....=/
tai sitten oot pullee ja sulla kaameet verenpaineet.Ei ole riittänyt verta lapselle,ravinteita....

36+5

3060g ja 49cm, kaikki ok. Keltaisuutta pari kuukautta.
Käynnistettiin, koska lapsivettä tihkui vähän ja mulla oli kuumetta. Oli kyllä selkeä flunssa vain, mutta kuitenkin.. varmuuden vuoksi.

esikoinen 37+1 ja ongelmia oli keuhkojen kanssa, asui sairaalassa parisen vuotta, kokoa oli 3655g ja 51cm....toinen syntyi 37+5 eikä mitään ongelmia, kokoa 3560g ja 49cm...

Alkuperäinen kirjoittaja määki:

tai sitten oot pullee ja sulla kaameet verenpaineet.Ei ole riittänyt verta lapselle,ravinteita....

:headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
boogyman. Minkä verranoli ongelmia? Miten hoidettiin? Mitä sanottiin syyksi?

tyttöä hoidetaan astmalääkkein edelleen...silloin keuhkojen tilanne se, että menivät helposti ns. kasaan...eivät siis toimineet ollenkaan....

Alkuperäinen kirjoittaja Harmaa idiootti:
Alkuperäinen kirjoittaja määki:

:headwall:

mulla meni kyllä ihan ohi tuo juttu nyt....

Minkä ikäinen lapsi on nyt? Meillä lapsilla kans menneet kasaan ja ylipaine hoidolla korjaantunut kaksi lasta niin että lopulta jaksoivat hengittää itse (vajaa viikko laitteessa kiinni). Keskimmäinen rv 36 oli hengityskoneessa ja sai sulfaktantti hoitoa vai mitä lie 5kertaa. Vasta viikon ikäisenä näytti alkavan hieman toipua. Kuukausi oltiin teholla. Nyt tällä keskimmäisellä epäillään astmaa tai sydänvikaa, hengästyy liian helposta liikkuessa.

Alkuperäinen kirjoittaja boogymanille:
Minkä ikäinen lapsi on nyt? Meillä lapsilla kans menneet kasaan ja ylipaine hoidolla korjaantunut kaksi lasta niin että lopulta jaksoivat hengittää itse (vajaa viikko laitteessa kiinni). Keskimmäinen rv 36 oli hengityskoneessa ja sai sulfaktantti hoitoa vai mitä lie 5kertaa. Vasta viikon ikäisenä näytti alkavan hieman toipua. Kuukausi oltiin teholla. Nyt tällä keskimmäisellä epäillään astmaa tai sydänvikaa, hengästyy liian helposta liikkuessa.

lapsi on 15v. ja keuhkot toimii nykyisin hyvin. ei ole tarvinnut sairaalahoitoa noin neljään vuoteen nyt :D

Mulla käynnistettiin synnytys diabeteksen takia rv 37+2, tyttö syntyi kiireellisellä sektiolla seuraavana päivänä. 51cm, 3355 grammaa. Oli sokeriseurannassa vastasyntyneiden valvontaosastolla vuorokauden ajan, sokereissa ei ollut onneksi mitään vikaa :)
Pientä sinisyyttä tytöllä oli, kärsi hapenpuuteesta ennen syntymää. Mutta ei siis tarvinnut mitään tehohoitoa.

Yhteistyössä