rv 36-37 syntyneitä? Miten pian kotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hops"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Menin rv 36+5 perätilakontrolliin sairaalaan. Mut laitettiin ensin käyrälle, olin ollut siinä varmaan viitisen minuuttia kun hoitaja tuli katsomaan käyrää, sanoi "oho" ja hävis johonkin. Sitten paikalle tuli lääkäri joka ilmoitti että sydänäänet on monotoniset ja siinä on laskuja. Siihen tuotiin ultravehkeet, lääkäri katto sillä: lapsivettä ei ollut ja sikiö pienikokoinen. Samantien ruvettiin valmistelemaan sektiota. Poika painoi syntyessään 1560gr ja oli 43 cm pitkä. Mä olin sairaalas 4pv, poika 6 viikkoa.
Vuoden ikäisenä todettiin vesipää, 6 vuotiaana sai kehitysvamma diagnoosin.

Eihän sille mitään syytä tartte olla, kun hyvin lähellä täysiaikaisuutta syntyy :) Lapsivettä alkoi tihkua ja supistukset käynnistyivät. Tyttö painoi 3350 g ja oli pitkä 48 cm eli tosi hyvänkokoinen. Äidin ja kuukautisten mukaan laskettuaika olisikin ollut 10 päivää virallista aikaisemmin eli mahdollisesti syntyi 38+jotain viikolla. Muistattehan, että ne mittaukset voivat myös np-ultrassa tms. olla vähän sinne tänne tai lapsi voi kasvaa vähän eri tahtia kohdussa. Mittauksissa millin heitolla tulee jo päivien muutokset laskettuun.

Oltiin sairaalassa kanssa neljä päivää, koska keltasuutta alkoi tulla, niin piti ottaa vähän valohoitoa. Muuten olisi päästy normaalisti kolmantena päivänä pois.

36+4, napanuora kaulan ympäri ollut jo ilmeisesti pidempään ja muuta häikkää. Pituutta 43 cm painoa 1800g. Sektiolla leikattiin, itse pääsin kotiin viikon päästä. Vauva oli keskolassa melkein kuukauden.

Yhteistyössä